سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا – اردن؛

کیانی المپیکی شد/ ناهید پنجمین نماینده تکواندو ایران در توکیو

ناهید کیانی تکواندوکار شایسته کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84  تکواندوکار از 28 کشور از روز گذشته (جمعه – 31 اردیبهشت‌ماه) به مدت دو روز و به میزبانی "امان" اردن و در سالن "کمپینسکی" در حال برگزاری است تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را بدست می‌آورند، مشخص شود.

امروز و در روز دوم و پایانی، رقابت‌های اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار شد؛ ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم نماینده ایران بود که موفق شد سهمیه المپیک توکیو را بدست آورد.

کیانی نماینده وزن دوم المپیکی تکواندو کشورمان در اولین دیدار توانست نماینده هنگ کنگ را ۱۴ بر صفر شکست دهد و راهی مرحله بعد شود؛ وی در ادامه به مصاف "فاناپا هارنسوجین" از تایلند دارنده طلای قهرمانی جهان و طلا و نقره قهرمانی آسیا رفت و در دیداری حساس و نفس گیر با نتیجه ۱۸ بر  ۱۶ به برتری رسید.

هوگوپوش وزن 57- کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی با نماینده میزبان مبارزه کرد که این دیدار را نیز با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع خود به پایان رساند و با راهیابی به مرحله فینال موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

تکواندوکارانی که به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند مجوز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را بدست می‌آورند و برهمین اساس مبارزات مرحله فینال انجام نمی‌شود.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ تکواندو تاکنون موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی و دو سهمیه پارالمپیک توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی شده است.

همچنین فردا (یکشنبه – 2 خردادماه) مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو برگزار می‌شود که فاطمه دودانگه و رایحه شهاب دو نماینده کشورمان در این رقابت‌ها هستند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده