سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

اسماعیلی: مدال طلا را برای خودم تصویر‌سازی می‌کردم

طلایی کاروان تکواندوی ایران در آسیا گفت: با وجود اینکه شناختی از رقبا و سطح این مسابقات نداشتم؛ اما مدام در ذهنم تصویرسازی می‌کردم که باید مدال طلا بگیرم. به نظر من آدم به هر چیزی که به آن باور داشته باشد، می‌رسد. خوشبختانه همین باور به من کمک کرد تا به هدفم برسم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های تکواندوی قهرمانی 2021 آسیا، با عملکرد خوب نمایندگان زن ایران در بیروت به پایان رسید. اتفاق در خور توجه این دوره از مسابقات، کسب مدال طلای وزن منفی 46 کیلوگرم توسط نگار اسماعیلی است؛ پدیده جوانی که در اولین تجربه حضورش در پیکارهای بزرگسالان آسیا پرفروغ ظاهر شده است. کار بزرگ او شکستن طلسم قهرمانی زنان تکواندوکار ایرانی در این رویداد مهم آسیایی است. طلسمی که البته پیش‌از‌این فاطمه نعمتی آن را شکسته بود.

اولین مدال طلای تاریخ تیم ملی تکواندوی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا به 13 سال پیش بر‌می‌گردد که فاطمه نعمتی در وزن منفی 47 کیلوگرم آن را کسب کرد. از آن زمان تا‌کنون هیچ‌کدام از تکواندوکاران دختر کشور نتوانستند در این رقابت‌ها روی سکوی نخست این رقابت‌ها بروند تا اینکه حالا بعد از گذشت سال‌ها این گره به دست نگار اسماعیلی باز شده است. او در این مسابقات ابتدا با نتیجه 29 بر 9 از سد زیودا آیریماتوا از قزاقستان گذشت. در ادامه مقابل ورونیکا گارسس از فیلیپین به برتری 22 بر 4 رسید. در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف شوخسانام ازاموا از ازبکستان رفت و با برتری 28 بر 7 فینالیست شد. اسماعیلی در دیدار نهایی نیز با نتیجه 31 بر 9 می‌رئو کانگ از کره جنوبی را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

این تکواندوکار 18‌ساله درباره حضورش در رقابت‌های بیروت به «شرق» می‌گوید: خوشحالم که در اولین تجربه حضورم در مسابقات رده بزرگسالان توانستم نتیجه خوبی بگیرم. با وجود اینکه شناختی از رقبا و سطح این مسابقات نداشتم؛ اما مدام در ذهنم تصویرسازی می‌کردم که باید مدال طلا بگیرم. به نظر من آدم به هر چیزی که به آن باور داشته باشد، می‌رسد. خوشبختانه همین باور به من کمک کرد تا به هدفم برسم. مسابقات واقعا از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. همه کشورهای آسیایی به خاطر اینکه با آمادگی کامل در بازی‌های المپیک شرکت کنند، با نفرات اصلی‌شان به این میدان آمده بودند تا خودشان را یک محک جدی بزنند؛ بنابراین همه مبارزه‌ها فنی و با‌کیفیت بود.

اسماعیلی که مدال طلای مسابقات قهرمانی 2019 جوانان آسیا را در کارنامه دارد، از بین نفراتی که در بیروت با آنها مسابقه داد، فقط تجربه مبارزه با حریف کره‌ای را داشت: اینکه من از حریفانم شناخت کافی نداشتم، کار را برایم قدری سخت و حساس کرده بود. رقیب فیلیپینی‌ام که مبارزه دوم را با او انجام دادم، برنز نوجوانان جهان را داشت. بازی پای فینالم با نماینده ازبکستان خیلی حیاتی بود. به هر حال هر دو طرف باید می‌جنگیدیم که به فینال برسیم؛ اما خدا را شکر توانستم او را شکست بدهم. مبارزه آخر هم با تکواندوکار کره جنوبی بود که تنها از سبک بازی او آشنایی داشتم. من قبلا با این تکواندوکار در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا (دو سال پیش) بازی کرده بودم که آنجا 28 بر 26 شکستش داده بودم؛ ولی اینجا خدا را شکر نمایش بهتری داشتم با اختلاف بالای 31 بر 9 مغلوبش کردم.

نگار از حالا به بعد باید خود را آماده رویدادهای آینده کند. حضور در مسابقات قهرمانی جهان اصلی‌ترین میدان برای اوست: مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو و جام بین‌المللی فجر از‌ جمله میادینی است که ما باید ظرف ماه‌های آینده در آن شرکت کنیم. البته اصلی‌ترین میدان برای من مسابقات قهرمانی جهان است. قرار بود این رقابت‌ها مهر‌ماه برگزار شود؛ اما به دلیل کرونا فعلا زمان برگزاری آن به تعویق افتاده است. امیدوارم که بتوانیم در مسابقات جهانی دوباره خودی نشان بدهم. البته قله آرزوی هر ورزشکاری حضور در بازی‌های المپیک است. من از الان برای رفتن به المپیک 2024 دورخیز کرده‌ام. تمام تلاشم این است که بتوانم برای بازی‌های المپیک آینده یکی از نماینده‌های تکواندوی ایران باشم.

قهرمان تکواندوی آسیا حمایت‌های مسئولان فدراسیون تکواندو را از تیم ملی بانوان بدون جواب نمی‌گذارد: فدراسیون به‌طورکامل از تیم ملی بانوان حمایت کرده که این نتایج به دست آمده است. از آقای پولادگر ممنونم که امکانات را به صورت حرفه‌ای برای ما مهیا کرده تا بتوانیم در مسابقات برون‌مرزی مدال‌آوری کنیم. از تلاش‌های کادر فنی هم نهایت تشکر را دارم که به من اعتماد کردند تا برای لحظه‌ای هر‌چند کوچک خنده را بر لب مردم بنشانم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده