سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

انس با قرآن تکواندوکاران استان قم

حسین مشهدی‌تفرشی "مربی هیات تکواندو استان قم" از علاقه خود به تلاوت قرآن کریم می‌گوید که موجب شده در کلاس‌های آموزش تکواندو خود که در مجتمع ورزشی حضرت علی‌اکبر (ع) قم برگزار می‌شود با اجرای برنامه کنفرانس قرآنی، هنرجویانش را با مفاهیم و معانی قرآن کریم مأنوس کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان قم، حسین مشهدی تفرشی از مربیان تکواندو استان، 42 ساله قاری و تکوندوکار است که گفته می شود با شنیدن تلاوت قرآن آرامش قلبی پیدا می کند و می گوید در کلاس های آموزش تکواندو دوباره باز شده است و با آموزش تکواندو به هنرجویانش، با اجرای برنامه کنفرانس قرآنی، آن ها را نیز با مفاهیم و معانی قرآن کریم مأنوس می کند.

حسین مشهدی‌ تفرشی در آغاز صحبت های گفت: سال ۷۲ سرآغاز حرکت و علاقه من به سمت تلاوت قرآن کریم بود، آن زمان من و خانواده‌ام در یکی از روستاهای شمال زندگی‌ می‌کردیم و از همان دوران مدرسه به تلاوت قرآن کریم علاقه‌مند شدم و در مراسم مختلفی که در مدرسه برگزار می‌شد، قرآن تلاوت می‌کردم اما متأسفانه به‌دلیل فقدان و کمبود جلسات قرآنی در شهر ما نتوانستم آن‌گونه که ذوق و اشتیاق شنیدن قرائت و تلاوت قرآن کریم و شرکت در جلسات قرآنی را دارم، در این مسیر قدمی بردارم و غیر ارادی و ناگزیر از این فضا دور ماندم.

وی ادامه داد: زمانی که به شهر قم آمدم، برای نماز جماعت به حرم مطهر بانوی کرامت می‌رفتم و در این رفت‌وآمدها از برگزاری جلسات جزء‌خوانی حرم حضرت معصومه(س) مطلع شدم و فرصت را غنیمت شمردم تا در این جلسات شرکت کنم.

این قاری قرآن کریم بیان کرد: شرکت در جلسات جزء‌خوانی حرم حضرت معصومه(س) سرآغاز آشنایی من با قاریان مطرح و بین‌المللی از جمله مهدی فروغی بود، سبک تلاوت و لحن و صوت او مرا بیش از پیش به قرائت قرآن علاقه‌مند کرد و از طریق یکی از دوستانم با جلسات قرآن پایگاه شهید چمران به مدیریت استاد مهدی فروغی آشنا شدم و شرکت کردم.

وی اظهار کرد: تقريبا از آغاز دوران مدرسه، خانواده و ساير بستگانم، من را به خاطر صدای خوبی که داشتم تحسین می‌کردند، البته آن‌ها بیشتر دوست داشتند من در حوزه موسیقی ورود پیدا کنم و در آنجا صاحب سبک شوم، مدت کوتاهی نیز در زمان سکونت من در شمال، در کلاس‌های موسیقی شرکت کردم اما به‌طور جدی این حرفه را دنبال نکردم، زیرا علاقه و تمایل من تلاوت قرآن بود.

این مربی تکواندو ادامه داد: در دوران مدرسه به‌صورت حرفه‌ای در حوزه تلاوت قرآن کریم کار نکردم، از این‌رو در مسابقات قرآن نیز در آن زمان شرکت نکردم، اما پس از آمدن به قم به مرور زمان و با شرکت در جلسات قرآن کریم حرم حصرت معصومه(س)، جمکران و پایگاه شهید چمران علاقه من نسبت به حضور در مسابقات قرآنی بیشتر شد، اما تاکنون در مسابقات قرآنی تکوندوکاران در سطح استانی و کشوری شرکت نکردم.

آرامش قلب با شنیدن یک آیه از قرآن

وی که به گفته خویش با شنیدن صدای تلاوت قرآن کریم آرامش پیدا می‌کند، بیان کرد: از گوش کردن به تلاوت اساتید قرآن بیشتر از شنیدن تلاوت خودم لذت می‌برم؛ زمانی که در زندگی‌ام مشکلاتی به‌وجود می‌آید یا از نظر ذهنی آشفته و به‌ هم‌ ریخته می‌شوم، شنیدن یک فراز یا یک آیه از قرآن کریم نیز به من آرامش روحی و قلبی می‌دهد و به بهبود روند کاری‌ام کمک می‌کند.

مشهدی‌تفرشی گفت: زمانی که قرآن تلاوت می‌کنید یا به تلاوت قرآن گوش می‌دهید با معانی و مفاهیم قرآن کریم بیشتر آشنا می‌شوید و من از این آشنایی در سبک زندگی و کار و ورزش تکواندو بسیار بهره‌مند شدم. آغاز فعالیت ورزشی من در رشته تکواندو از سال سوم راهنمایی بود و در مسابقات مختلف از سطح منطقه، استانی و کشوری شرکت کردم و پیش از شروع تمام مسابقات با شنیدن صدای قرآن استرس و اضطرابم را کاهش می‌دادم و سپس وارد میدان مبارزه می‌شدم.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس قرآنی در کلاس‌های آموزش تکواندو بیان کرد: یکی از برنامه‌هایم در کلاس‌های تکواندو به هنرجویان آن است که پایان هر جلسه، یک موضوع یا مفهوم اخلاقی را مطرح می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم در مورد آن موضوع با استناد به آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) در جلسه آینده کنفرانس بدهند.

این قاری و تکواندوکار قمی در پایان گفتگو مطرح کرد: این کنفرانس قرآنی در صورت عدم آشنایی هنرجویان تکواندو با مفاهیم و آیات قرآنی وجود دارد، کلاس ورزشی تکواندو نیز متبرک به نام ایزدمنان و آیات روشن و نورانی قرآن کریم است که از هنرجویان نیز استفاده می کند که در جلسات است. اول کلاس قدرت بیان می کند و حتی سلام می کند و نمی خواهد خجالت ایجاد شود، با این روش، با ترس و خجالت خود را از دست می دهد و اکنون نیز ادامه می دهد که هستم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده