سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کمرانی: کیانی ثابت کرده می‌توان روی مدال‌های بزرگ او حساب کرد/ اعتماد دو طرفه بین من و ناهید وجود دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: ناهید  کیانی از دوسال پیش حرکت رو به رشدی داشته و در مسابقاتی که حضور پیدا کرده عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته که نشان می‌دهد این بازیکن به ثبات رسیده است و می‌توان روی مدال‌های بزرگ او حساب کرد.

بانوان تکواندو از سال 2008 حضور در بازی‌های المپیک را آغاز کرده‌اند و در این دوره ناهید کیانی به عنوان نماینده المپیکی وزن 57-کیلوگرم ایران به روی شیاپ‌چانگ می‌رود. مهرو کمرانی از المپیک ریو سرمربیگری تیم ملی تکواندو بانوان را برعهده گرفت و در این مسیر افتخارات بسیاری کسب کرد که از جمله آن می‌توان به تاریخ‌سازی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات اشاره کرد.

کمرانی تمام تلاش خود را کرد تا تکواندو بانوان ایران با دو سهمیه در المپیک توکیو حضور پیدا کند اما در نهایت موفق به کسب یک سهمیه توسط ناهید کیانی شد؛ در ادامه گفت‌و‌گو روابط عمومی فدراسیون تکواندو با سرمربی تیم ملی در خصوص مسیری که طی شد را می‌خوانید.

ناهید اکنون در اوج عملکرد حرفه‌ای خود است

خدا را شکر تمرینات خوبی را سپری کردیم و بچه‌ها را برای اینکه به اوج آمادگی برسند آماده می‌کنیم. مسابقه ناهید سوم مردادماه برگزار خواهد شد و تیم مشترک هم که در قالب دو زن و دو مرد در رقابت‌های آزمایشی شرکت می‌کند انتهای هر روز مبارزات انفرادی، مسابقه دارد.

کیانی به عنوان چهارمین نماینده تکواندو بانوان قرار است در المپیک شرکت کند؛ ما شش سال است که در کنار یکدیگر کار می‌کنیم و او اکنون در اوج عملکرد حرفه‌ای خود است. روند پیشرفت ناهید طی این سال‌ها نوسان داشته اما از سال 1398 حرکت رو به رشدی داشته و در مسابقات عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته که نشان می‌دهد این بازیکن به ثبات رسیده است و می‌توان روی مدال‌های بزرگ او حساب کرد؛ امیدوارم این زندگی حرفه‌ای و جدیدی که شروع کرده ادامه پیدا کند.

کیانی از پتانسیل‌های خوب تکواندو ایران است

ناهید یکی از پتانسیل‌های خوب ما است که در این چند سال زحمت کشیده و شایسته سرمایه گذاری بیشتر است؛ فکر می‌کنم وقتی ناهید وارد مسابقات گرندپری شود این دنیای حرفه‌ای، تازه برای او رنگ دیگری پیدا می‌کند. باید او را به بهترین شکل حفظ کنیم تا در المپیک‌های بعدی از او استفاده کنیم. دوران قهرمانی کوتاه در بخش بانوان برای ما یک زنگ خطر است و می‌بایست این دوره حرفه‌ای را طولانی‌تر کرده تا بچه ها بتوانند سال‌های سال در ورزش باقی بمانند.

ترکیه از طریق رنکینگ سیستم توانسته چهار سهمیه حضور در المپیک را بدست آورد و شاید این سومین المپیکی باشد که این نفرات حضور دارند؛ آنها سال‌ها در کوران مسابقات بودند و امتیازات لازم را کسب کردند و راه سخت و پراسترسی که ما طی کردیم را راحت‌تر و با فشار کمتری سپری کردند چراکه وقتی تنها یک فرصت داشته باشیم بار روانی هم زیاد است اما وقتی چندین فرصت وجود دارد این موضوع کمرنگ‌تر می‌شود. امیدوارم روزی برسد که ما هم از طریق رنکینگ سیستم به المپیک راه پیدا کنیم چراکه دختران ما پتانسیل و توانایی این موضوع را دارند.

در قهرمانی آسیا تمام نگاه‌ها به عملکرد ناهید بود

بعد از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، رقابت‌های قهرمانی آسیا فشار زیادی را به کیانی وارد کرد چراکه تمام نگاه‌ها به سمت او بود؛ مبارزه اول ناهید در آسیا برای او خیلی سخت و سنگین بود اما در بازی دوم خیلی راحت پیش رفت یک اشتباه داوری و مدیریت ضعیف خودش باعث شد طلای او به برنز تبدیل شود.

ناهید در قهرمانی آسیا بالاترین شرایط فنی را نسبت به هم گروه‌های خود داشت و از نظر من اشکالی ندارد اگر اشتباهی انجام داد و بهتر از این است که در المپیک این اتفاق می‌افتاد.

بانوی المپیکی تکواندو آماده جدول سخت خود است

ناهید از نظر روحی آمادگی خوبی برای حضور در این رقابت‌ها کسب کرده اما جدول سختی در المپیک دارد که خود را برای آن آماده و به منظور رویارویی با حریفان خود با تمام توان در حال تلاش است. روانشناس تیم در کنار ما حضور دارد و بطور مستمر با ناهید در ارتباط است. همدلی در اردوی بانوان به خوبی دیده می شود و بچه‌هایی که در اردو حضور دارند با تمام وجود به او کمک می‌کنند تا به شرایط ایده‌آل خود نزدیک شده و مزد زحماتش را بگیرد.

یک ماه باقی‌مانده تا المپیک، روزهای طلایی است که پشت سر می‌گذاریم

بعد از رقابت‌های آسیایی یک استراحت کوتاه به بازیکن دادیم و دوباره تمرینات سنگین را شروع کردیم؛ شرایط اینطور ایجاب می‌کرد که فشار تمرینات را بالا ببریم و نزدیک به اعزام این فشار را کاهش دهیم. ناهید شش ماه در اردو حضور دارد و این یک ماه باقی‌مانده تا المپیک، روزهای طلایی است که پشت سر می‌گذاریم. فکر می کنم این فرصت خیلی کمک کرد تا الان تمرینات متناسب برای رسیدن به اوج بازیکن را در نظر بگیرم.

اکنون شرایط ناهید نسبت به قهرمانی آسیا خیلی بهتر است و با روندی که در پیش گرفتیم در حال برطرف کردن اشکالات او هستیم تا با تمام توان بر شیاپ‌چانگ توکیو ظاهر شود. معتقدم کسب نتیجه در المپیک، در صد بالایی منوط به شرایط روحی و روانی است و هرکس که در این بخش روی خود کار کند می‌تواند موفق باشد. ورزشکاری که در المپیک شرکت می‌کند جزو بهترین‌های دنیا است و حتما بهترین خودش بوده که به این نقطه رسیده است. امیدوارم ناهید به بخش ذهنی خود پیروز شود و بتواند مدال بگیرد.

در اوزان بالا دستمان خالی است

برخی انتقادات به نفرات انتخاب شده برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک وجود داشت اما فکر می‌کنم عملکرد تکواندوکاران در قهرمانی آسیا همه چیز را ثابت کرد و نشان داد در وزن سوم و چهارم المپیکی نمی‌توانستیم نتیجه بگیریم چراکه در وزن سوم نماینده اردن و در وزن چهار نماینده ازبکستان حضور داشت و بچه‌ها ما پیش از آن نتیجه را به آنها واگذار کرده بودند و طبق آنالیزها احتمال موفقیت در وزن های بالا بسیار پایین تر از وزن اول بود.

برعکس اوزان پایین، در اوزان بالا  دستمان خالی است و باید سرمایه گذاری کنیم. ما در وزن‌های پایین پتانسیل‌های خوبی داریم و در این 4 سال بیشتر مدال‌ها در همین اوزان کسب شد. از تصمیم و انتخاب خود برای کسب سهمیه اصلا پشیمان نیستم هرچند که می‌توانستیم در وزن یک هم سهمیه را بگیریم اما متاسفانه با توجه به شرایط روحی مهلا این اتفاق نیفتاد و نتوانست برابر بازیکن توانمند چین تایپه عملکرد خوبی داشته باشد، شاید اگر او میدان بیشتری دیده بود نتیجه کاملا تغییر می‌کرد.

در المپیک باید اعتماد دو طرفه بین بازیکن و مربی وجود داشته باشد

المپیک جایی است که بازیکن و مربی باید موضع خود را نسبت به یکدیگر مشخص کنند و اعتماد دو طرفه بین آنها وجود داشته باشد چراکه این موضوع به بخش ذهنی ورزشکار کمک خواهد کرد.

چالش های روانی در المپیک بالاترین چیزی است که بازیکن باید با آن درگیر شود و در این بخش تنها کسی که می‌تواند برای ورزشکار امنیت روانی ایجاد کند مربی او است؛ خدا را شکر این موضوع میان من و ناهید ایجاد شده و امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کرونا برای ما خیلی مشکل ساز بود

کرونا همان طور که کشورهای دیگر را دچار دردسر کرد برای ما هم خیلی مشکل ساز بود؛ ما برای آمادگی بیشتر بچه‌ها اردوی صربستان را در نظر داشتیم که متاسفانه این شرایط دست و پای ما را بست. تمرینات ما تحت تاثیر قرار گرفت و نمی‌توانستیم از بچه‌های زیادی برای حضور در اردو دعوت کنیم؛ حتی برای قهرمانی آسیا قصد داشتیم انتخابی دوباره برگزار کنیم که محقق نشد.

رفت و آمدها محدود شده بود و بیشتر تمرینات خارج از فدراسیون را کنسل کردیم که همه این موارد تاثیرگذار بود. از همه مهم‌تر دوری طولانی مدت تکواندوکاران از خانواده‌ها بود که تاثیر منفی بالایی داشت اما خدا را شکر این بحران را مدیریت کردیم هرچند که در این مسیر واقعا بازیکنان صبوری و همت به خرج دادند و از آنها تشکر می‌کنم.

تکواندوکاران حاضر در وزن 57- کیلوگرم را آنالیز کردیم

با توجه به رنک المپیکی و سیدبندی که وجود دارد جدول المپیک مشخص است؛ ما تمام تکواندوکاران این وزن را آنالیز کردیم هرچند که کرونا ما را در این بخش با توجه به رویدادهای محدودی که برگزار می‌شود، دچار مشکل کرده اما بررسی‌های لازم صورت گرفته است و همه شرایط را در نظر گرفتیم.

انتظار حمایت روحی داریم

انتظار داریم در این روزهای باقی مانده از ما حمایت روحی و روانی شود و در این چند وقتی که فرصت داریم با روانه کردن انرژی‌های مثبت اجازه دهند تا ناهید کیانی و تمامی ورزشکاران در رشته‌های مختلف بتوانند عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارند.

فشار روانی که از بیرون وارد می‌شود تاثیر به سزایی دارد و اینکه دائم بخواهیم این موضوع را کنترل کنیم خسته کننده است؛ امیدوارم تمام ایرانیان که در این شرایط سخت تلاش کردند بهترین نتیجه را بگیرند.

دلم می‌خواهد همه بدانند که ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم و ورزشکاران در این مسیر سختی‌های بسیار کشیده‌اند تا لبخند را به روی لبان مردم بنشانند و انگیزه‌ای هرچند کوچک به آنها تزریق کنند؛ واقعا دلمان می‌خواهد یک اتفاق خوب بیفتد و ما دلیل لبخند مردم باشیم.

 

https://t.me/Irantkdfed

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده