سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

خانلرخانی: یکی از قشنگ‌ترین مسابقات در پارالمپیک، رقابت‌های پاراتکواندو است

سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو گفت: فکر می‌کنم یکی از قشنگ‌ترین مسابقات در پارالمپیک توکیو، رقابت‌های پاراتکواندو است، به نماینده‌های کشورمان همیشه گوشزد می‌کنم که در اولین حضور این رشته در بزرگ‌ترین میدان ورزشی سعی کنند شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند و با خوش‌رنگ‌ترین مدال کار خود را به پایان برسانند.

رشته پاراتکواندو برای نخستین مرتبه است که حضور در بازی‌های پارالمپیک را تجربه می‌کند، هرچند که در المپیک ریو این رقابت‌ها به صورت نمایشی برگزار شد و مهدی پوررهنما در آن رویداد نیز حضور داشت و توانست برابر نماینده روسیه به برتری برسد اما در این دوره مسابقات پاراتکواندو به صورت رسمی جزء رشته‌های پارالمپیک قرار گرفت.

تیم ملی پاراتکواندو ایران با هدایت پیام خانلرخانی سرمربی جوان و پرتلاش کشورمان موفق شد دو سهمیه توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی از طریق رنکینگ المپیکی بدست آورد و حالا تنها چند روز باقی مانده تا پاراتکواندوکاران به مصاف رقبای خود در این رویداد بزرگ بروند.

در حالی که تنها 11 روز تا آغاز این رویداد بزرگ ورزشی باقی مانده است با پیام خانلرخانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

با پتانسیل موجود، سهمیه کاملی را برای پاراتکواندو ایران بدست آوردیم

رقابت‌‌های پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک در سه وزن مردان و زنان و کلاس‌های 43 و 44 برگزار می شود؛ برای بدست آوردن سهمیه حضور در این رقابت‌ها تقریبا پروسه 4 ساله‌ای را پشت سر گذاشتیم که در نهایت توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی جواز شرکت را کسب کردیم؛ در وزن اول هم با توجه به کلاس‌های تعیین شده نتوانستیم نماینده‌ای داشته باشیم. خدا را شکر با پتانسیل موجود، سهمیه کاملی را برای پاراتکواندو ایران بدست آوردیم.

پاراتکواندوکاران طی این سال‌ها عملکرد خوبی داشتند

پاراتکواندوکاران طی این 4 سال رقابت‌های جهانی، آسیایی، بازی‌های جهانی آیواز و دو تورنمنت را پشت سر گذاشتند که عملکرد خوبی داشتند؛ به ویژه این دو سال آخر که تنها در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم پارالمپین‌های کشورمان موفق به کسب مدال طلا شدند و از آنها راضی هستم.

موفقیت در قهرمانی آسیا، انگیزه پارالمپین‌های تکواندو را بالا برد

بعد از وقفه‌ای دو ساله بخاطر شیوع ویروس کرونا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردیم که طبیعتا با توجه به فاصله کمی که تا بازی‌های پارالمپیک وجود داشت، ریسک بالایی بود اما چاره‌ای نداشتیم، آن را پذیرفتیم تا پارالمپین‌ها در شرایط مسابقات و بازی قرار بگیرند و بتوانیم آنها را محک بزنیم و همچنین از بار روانی آنها نیز بخاطر دوری از میدان کاسته شود. خدا را شکر با وجود دوری عملکرد خوبی داشتند و به مدال طلا رسیدند که به بخش روانی آنها کمک بسیار زیادی کرد و در روزهای باقی مانده تا پارالمپیک تمرینات سخت و طاقت فرسا را با انگیزه بالا سپری ‌کردند.

یکی از قشنگ‌ترین مسابقات در پارالمپیک، رقابت‌های پاراتکواندو است

پارالمپیک میدان بزرگی است و رشته پاراتکواندو هم نسبت به 4، 5 سال گذشته تغییرات زیادی کرده که یکی از دلایل آن راهیابی به بازی‌‌های پارالمپیک است و به همین خاطر فکر می‌کنم یکی از قشنگ‌ترین مسابقات در پارالمپیک، رقابت‌های پاراتکواندو خواهد بود. به نماینده‌های کشورمان همیشه گوشزد می‌کنم که در اولین حضور این رشته در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی سعی کنند شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارد، با خوش‌رنگ‌ترین مدال کار خود را به پایان برسانند و از این فرصت برای تکمیل کلکسیون افتخارات خود بهترین استفاده را ببرند چراکه شاید 4 سال دیگر اصلا این رشته در پارالمپیک نباشد و یا برای بازیکنان اولین و آخرین تجربه حضورشان باشد.

اردو در شرایط کرونا بسیار سخت بود

برخی شرایط دست ما نیست و شیوع ویروس کرونا هم یکی از آن شرایط بود؛ قطعا شرایط بغرنج و سختی بود و هر لحظهی ما با استرس سپری می‌شد اما چاره‌ای نداشتیم و این وضعیت بر سراسر جهان حاکم بود. با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون توانستیم از 6 ماه دوم سال 1399 تمرینات خود را آغاز کنیم که همواره در ابتدای ورود تست PCR می‌دادیم و بعد از آن در قرنطینه بودیم تا خدایی نکرده دچار مشکل نشویم.

ویروس کرونا برای ما هم بار مثبت و هم بار منفی داشت؛ از این جهت مثبت بود که آسیب دیدگی اصغر عزیزی بهبود پیدا کرد و یک سال تمرین بیشتر داشتیم اما عقب ماندن یک ساله بچه‌ها بخش منفی این ویروس بود.

شرایط اردویی ما با دوران قبل از کرونا خیلی متفاوت بود، پیش از این بچه‌ها می‌توانستند برای عوض شدن شرایط روحی از اردو  خارج شوند و تجدید نیرو کنند و دوباره تمرینات را پیگیری کنند اما در این مدت اصلا چنین شرایطی نبود. با وجود این وضعیت سخت هم ما و هم بچه ها با آن کنار آمدیم و عادت کردیم. به نظرم هر سختی و مشکلاتی که در مسیر موفقیت وجود دارد بعد از کسب نتیجه محو می‌شود و فکر می‌کنم بچه‌ها بعد از موفقیت این روزها را به یاد نیاورند.

ما یک خان دیگر جدای از مسابقات پیش رو داریم و آن موضوع مبارزه با ویروس کرونا برای اعزام به کشور ژاپن است و باید مراقب باشیم تا در این لحظات پایانی خدایی نکرده با یک بی احتیاطی مبتلا به ویروس نشویم و همه زحمات بچه‌ها به باد نرود. بعد از آن هم برای هدفمان و کسب مدال در پارالمپیک می‌جنگیم. تا این لحظه با هر شرایطی کنار آمدیم و از فرصت‌ها بهترین استفاده را بردیم و بعد از این هم با توکل به خدا پیش میریم.

اولین کسی که می‌تواند به موفقیت ورزشکار کمک کند، خود اوست

با توجه به وقفه یک ساله تا بازی‌های پارالمپیک خدا را شکر توانستیم خیلی از ایرادات بچه‌ها را برطرف کنیم که آنها نیز تغییرات مثبت خود را در مسابقات آسیایی لبنان به نمایش گذاشتند و این موضوع را به خوبی احساس کردند.

فرصت کمی تا این رویداد بزرگ باقی مانده و به نظرم اولین کسی که می‌تواند به موفقیت ورزشکار کمک کند، خود اوست که بچه‌ها در تحقق این موضوع همراه هستند و ما نیز سعی کردیم هرکاری از دستمان برمی‌آمد انجام دهیم؛ واقعا شرایط راضی کننده است و انشاءالله تا روز مسابقه به همین شکل باشد و بهترین عملکرد را داشته باشند.

نتایج دو المپین پاراتکواندو در این سال‌ها راضی کننده بود

نتایج دو المپین پاراتکواندو در این سال‌ها راضی کننده بود؛ البته گاهی نوسان داشتند و بازی را واگذار کردند که معتقدم به نفع آنها بوده است. برای مثال پوررهنما در رقابت‌های جهانی 2019 – ترکیه برابر حریفی گمنام از ژاپن باخت داد که به او گفتم بهترین جای ممکن برای واگذاری نتیجه همین جا بود و شاید این باخت در پارالمپیک اتفاق می‌افتاد.

عدم باخت‌های او باعث بار روانی شده بود و فکر می‌کرد اصلا نباید باخت داشته باشد و این واگذاری نتیجه در رقابتهای جهانی باعث شد تا از حاشیه امنیت خود خارج شود و بعد از آن عملکرد خیلی بهتری داشته باشد. به هر حال یک بازیکن نمی‌تواند 4 سال در اوج آمادگی بوده و معتقد باشد کلا باید برنده از زمین خارج شود.

حریفان مهم بچه‌ها در این رویداد را آنالیز کردیم و با آنها رقابت‌های آسیا و اروپا را دیدیم تا نقاط ضعف بچه‌ها را بر طرف کنیم. خدا را شکر در حال حاضر تمامی شرایط عالی است تا بچه‌ها بتوانند عملکرد خوبی در پارالمپیک توکیو داشته باشند.

قول می‌دهیم تمام تلاش خود را برای بهترین عملکرد داشته باشیم

از مردم می‌خواهم انرژی خوب و دعای خود را بدرقه راه ما کنند؛ این بچه‌ها شایسته هستند که با انرژی خوب راهی مسابقات شوند و دعای مردم قطعا تاثیرگذار است؛ قول می‌دهیم تمام تلاش خود را برای بهترین عملکرد داشته باشیم و تا آخرین لحظه بجنگیم که سربلند از میدان خارج شویم، نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم و بچه‌ها که از شیاپ‌چانگ خارج می‌شوند چه برنده و چه بازنده مردم راضی باشند.

از کمیته ملی پارالمپیک، ریاست و دبیر فدراسیون، مدیر سازمان تیم های ملی، کادر پزشکی و رییس انجمن پاراتکواندو که در این مدت همراه ما بودند، تشکر می‌کنم. تمام ارکان و عوامل فدراسیون با تمام توان برای ما زحمت کشیدند و امیدوارم بتوانیم جواب زحماتشان را بدهیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده