سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کشاورز: با وجود فرصت محدود، شهاب پیشرفت خوبی داشت/ پارالمپیک بار روانی بالایی دارد

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو بانوان گفت: فرصت محدودی برای آماده سازی شهاب داشتیم اما رایحه پیشرفت چشمگیری داشته و حالا هم در تلاش است تا بتواند در بازی‌های پارالمپیک نتیجه خوبی بگیرد.

پاراتکواندو بانوان از بهمن‌ماه 1399 فعالیت خود را به صورت رسمی و با برگزاری اردوهای متوالی آغاز کرد و در نهایت اردیبهشت‌ماه و در مسابقات انتخابی قاره‌ای توانست توسط رایحه شهاب سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو را بدست آورد.

رقابت‌ها پاراتکواندو برای نخستین بار در بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود و رایحه شهاب نیز به عنوان اولین و تنها نماینده بانوان ایران و با هدایت عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی در این رقابت‌ها حضور دارد.

عاطفه کشاورز سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو بانوان در فاصله 10 روز باقی مانده تا پارالمپیک توکیو در خصوص شرایط این هوگوپوش با روابط عمومی فدراسیون تکواندو به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید.

برای حضوری آماده در پارالمپیک تمام توان خود را گذاشتیم

نزدیک به هفت ماه است که تیم‌ملی پاراتکواندو بانوان تمرینات خود را آغاز کرده و در این مدت نیز مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک و قهرمانی آسیا را پشت سرگذاشتیم که نتیجه آن جواز حضور در پارالمپیک و بدست آوردن مدال برنز آسیا بود.

پس از رقابت‌های آسیایی با کمترین وقفه تمرینات خود را برای شرکت در پارالمپیک توکیو آغاز کردیم؛ در این مدت زمان هفت ماهه شاید تنها دو تا سه هفته استراحت داشتیم و برای حضوری موفق در این رقابت‌ها تمام توان خود را گذاشتیم.

رایحه با وجود فرصت محدود، پیشرفت خوبی داشت

فرصت محدودی برای آماده سازی شهاب داشتیم اما رایحه پیشرفت چشمگیری داشت و حالا هم در تلاش است تا بتواند در بازی‌های پارالمپیک نتیجه خوبی بگیرد.

رایحه تنها تجربه حضور در دو مسابقه بین‌المللی را دارد که خدا را شکر نتایج خوبی هم کسب کرده است اما باید این موضوع را در نظر گرفت که حریفان خوب و باتجربه‌ای در این رویداد حضور دارند و رقبای رایحه در مسابقات بین‌المللی مختلف شرکت کرده‌اند؛ با این حال مبارزات این نفرات را آنالیز و سعی کردیم تا او را آماده‌تر کنیم. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشد و مزد زحماتش را بگیرد.

تمام تیم‌ها برای حضوری موفق در پارالمپیک توکیو سرمایه‌گذاری کرده‌اند

توانمندی‌های رایحه خیلی زیاد است و در این مدت کم هم واقعا شرایط خوبی داشته اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اولین حضور پاراتکواندو در این رویداد است، تیم‌ها برای حضور موفق برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و طییعتا هم زمان طولانی‌تر برای تمرین تلاش داشتند اما ما به این موارد توجهی نداریم و سعی می‌کنیم با تمام توان در مسابقات حاضر شویم.

با وجود اینکه رایحه در مسابقات قهرمانی آسیا دومین تجربه بین‌المللی خود را پشت سر گذاشت ولی توانست در اولین دیدار حریف برزیلی را با اختلاف شکست دهد؛ برابر حریف اسپانیا هم عملکرد خوبی داشت و با اختلاف کمی نتیجه را واگذار کرد که به مدال برنز رسید و برای اولین حضور نتیجه خوبی بود.

پارالمپیک بار روانی بالایی دارد

بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا اردوی کوتاهی را در فدراسیون داشتیم و در ادامه با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی توکیو به شهرهای شمالی نزدیک بود به مدت دو هفته تمرینات را در نوشهر پیگیری کردیم تا رایحه با شرایط جوی محل برگزاری مسابقات آماده شود.

خدا را شکر رایحه آمادگی خوبی دارد اما به هرحال پارالمپیک بار روانی بالایی دارد و قطعا حضور در میدان به این بزرگی فشار ایجاد میکند اما با تدابیر لازم سعی کردیم این استرس را به حداقل برسانیم.

تلاش کردیم و با همه شرایط سخت برای موفقیت جنگیدیم

در این چندماه با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط خیلی سختی را سپری کردیم و بچه‌ها اجازه خروج نداشتند اما این شرایطی بود که برای همه وجود داشت و تلاش کردیم و برای موفقیت جنگیدیم.

امیدوارم تیم پاراتکواندو ایران بتواند در این رویداد بهترین نتیجه را کسب کند و بچه‌های پرتلاش این رشته که با تمام انرژی تمرین می‌کنند، بتوانند نتیجه زحمات خود را بگیرند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده