سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عزیزی:  از خودم توقع دارم در میدان مبارزه بهترین باشم/ روزهای سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشتیم

پارالمپین تکواندو کشورمان گفت: همیشه از خودم توقع دارم در میدان مبارزه بهترین باشم چراکه ممکن است با یک اشتباه کوچک تا آخر عمر افسوس بخورم؛ هدفم درخشش درالمپیک است و اگر این تیر به خطا برود تا آخر عمر پشیمانی با من همراه خواهد بود؛ پس تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه می‌کنم.

اصغرعزیزی در وزن 75+ کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک به مصاف رقبای خود می‌رود. سرآغاز مدال آوری عزیزی از سال 2013 و رقابت‌های جهانی سوییس است که در این مسابقات توانست طلا کسب کند. اصغر در این سال‌ها موفق به کسب 10 مدال طلا، نقره و برنز از رقابتهای جهانی، آسیایی، بازی‌های جهانی آیواز شده است و اکنون یک قدم با هدف بزرگ خود، یعنی بازی‌های پارالمپیک توکیو فاصله دارد.

در ادامه گفت‌وگو اصغر عزیزی با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص روزهایی که پشت سر گذاشت تا به این جایگاه برسد را می‌خوانید:

قهرمانی در آسیا نباید باعث غرورم شود

مدت زمان طولانی را در اردو به سر می‌بریم، تمام امکانات در اختیارمان بود و با تمریناتی که کادرفنی تیم‌ملی برای ما در نظر گرفتند به آمادگی بالایی رسیدیم.

در رقابت‌های قهرمانی آسیا که خردادماه برگزار شد توانستم مدال طلا و عنوان فنی‌ترین بازیکن را کسب کنم و در حال حاضر هم از نظرفنی کاملا آماده حضور در پارالمپیک توکیو هستم. امیدوارم بتوانم بهترین عملکرد خود را داشته باشم و خوش‌رنگ‌ترین مدال را بدست آورم. البته طلایی که در آسیا کسب کردم نباید باعث غرورم شود چراکه همه تلاش می‌کنند و به دنبال پیشرفت هستند، من هم سعی می‌کنم تا از روزهای قبلم بهتر باشم.

در پارالمپیک، آمادگی روانی از اهمیت بالایی برخوردار است، باید در این بخش شرایط خوبی داشته باشیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم. این رقابت‌ها مشابه بازی‌های جهانی آیواز است که پیش از این در آن شرکت کردم و توانستم دو مدال طلا بدست آورم و امیدوارم در این رویداد هم خودم باشم و نتیجه‌ خوبی کسب کنم.

از خودم توقع دارم در میدان مبارزه بهترین باشم

بسیار خوشحال هستم که به عنوان نماینده ایران در این رویداد بزرگ که برای اولین بار در رشته پاراتکواندو برگزار می‌شود، حضور دارم و انشاالله بتوانم با مدالی خوش‌رنگ این رویداد را هم پشت سر بگذارم.

همیشه از خودم توقع دارم در میدان مبارزه بهترین باشم چراکه ممکن است با یک اشتباه کوچک تا آخر عمر افسوس بخورم؛ هدفم درخشش درالمپیک است و اگر این تیر به خطا برود تا آخر عمر پشیمانی با من همراه خواهد بود پس تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه می‌کنم.

روزهای سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشتیم

روزهای سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشتیم اما جنگیدم تا به اینجا برسم و حالا یک قدم تا هدفم فاصله دارم.

حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بعد از دو سال دوری از مسابقات در افزایش انگیزه من تاثیر زیادی داشت و کسب امتیاز این رویداد هم برای من خیلی مهم بود که خدا را شکر با از پیش رو برداشتن تمامی رقبایم توانستم موفق عمل کنم.

این اردو نسبت به سایر اردوهایی که در آن حضور داشتم متفاوت بود و 6 ماه اول سال 1399 را به صورت آنلاین تمرین کردیم که شرایط متفاوتی داشت اما با پیگیری‌های فدراسیون تمرینات به صورت حضوری آغاز شد و توانستیم برای حضور در پارالمپیک توکیو آماده شویم.

امیدوارم در توکیو بتوانم پرچم مقدس ایران را به اهتزاز درآورم

می‌خواهم در میدان مبارزه خودم باشم و تمرینات سختی را که پشت سرگذاشتم به نمایش بگذارم؛ امیدوارم در توکیو با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال بتوانم پرچم مقدس ایران را به اهتزاز درآورم.

همیشه وقتی به المپیک فکر می‌کنم تصویر مبارزه با حریفانم و ایستادن روی سکوی پیش چشمانم می‌آید و حتی گاهی خود را در جایگاه بازنده قرار می‌دهم تا در این روزها که فرصت دارم از هیچ تلاشی دریغ نکنم و جایی برای پشیمانی باقی نماند.

از مسئولین که در این مدت زمان هر نوع امکاناتی را در اختیارما قرار دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم پاسخگوی زحمات آنها باشیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده