سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

شهاب: قدر فرصتی که در اختیار دارم را می‌دانم / خودم را در میدان مبارزه برابر حریفانم تجسم کردم

پارالمپین تکواندو کشورمان گفت: در تمرینات همیشه سعی کردم به شکلی پیش بروم که انگار آخرین تمرین من است؛ تمام توانم را گذاشتم و حتی گاهی بیشتر از آن هم ظاهر شدم تا "ای کاش" برایم باقی نماند. قدر فرصتی که در اختیار دارم را می‌دانم و سعی می‌کنم بهترین نتیجه را بدست آورم.

پاراتکواندو برای نخستین بار است که به بازی‌های پارالمپیک توکیو راه پیدا کرده و ایران در این رقابت‌ها با یک نماینده زن و دو نماینده مرد شرکت خواهد کرد؛ پاراتکواندو بانوان که از بهمن‌ماه سال 1399 تمرینات خود را به صورت رسمی و جدی آغاز کرد توانست توسط رایحه شهاب و از طریق رقابت‌های انتخابی قاره‌ای جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورد.

رایحه شهاب بانوی پاراتکواندوکار کشورمان تمرینات مستمری را پشت سر گذاشته و از آغاز فعالیتش تاکنون که کمتر از هفت ماه است موفق شده سهمیه حضور در پارالمپیک و مدال برنز قهرمانی آسیا را بدست آورد.

در ادامه گفت‌وگو روابط عمومی فدراسیون تکواندو با بانوی پارالمپیکی تکواندو کشورمان را می‌خوانید:

از ابتدای اردو تاکنون تغییرات قابل توجهی داشتم

نزدیک به هفت ماه است که در اردوی تمرینی به سر می‌برم و از ابتدای اردو تاکنون تغییرات قابل توجهی داشتم، حتی گاهی بیش از حد انتظار ظاهر شدم. با توجه به فرصت محدودی که در اختیار داشتیم تمرینات بسیار سخت و فشرده بود اما خدا را شکر شرایط خیلی خوب پیش رفت؛ کادرفنی روی نقاط ضعف و قوت من تمرکز کردند و با آنالیزهای لازم که انجام شد توانستم روند صعودی را طی کنم.

خودم را در میدان مبارزه برابر حریفانم تجسم کردم

از نظر روانی هم در شرایط خوبی قرار دارم؛ روز مسابقه، شیاپ‌چانگ المپیک و... را در ذهنم تصویرسازی کرده‌ام و خودم را در میدان مبارزه برابر حریفانم تجسم کردم. روانشناس تیم همواره در کنارم بود و به من انگیزه می‌داد و همه این موارد در کنار یکدیگر باعث شد تا برای حضور در این رویداد بزرگ آماده‌ شوم.

قدر فرصتی که در اختیار دارم را می‌دانم

در تمرینات همیشه سعی کردم به شکلی پیش بروم که انگار آخرین تمرین من است؛ تمام توانم را گذاشتم و حتی گاهی بیشتر از آن هم ظاهر شدم تا "ای کاش" برایم باقی نماند. قدر فرصتی که در اختیار دارم را می‌دانم و سعی می‌کنم بهترین نتیجه را بدست آورم.

بسیار خوشحالم که توانستم به عنوان اولین بانوی پاراتکواندوکار در بازی‌های پارالمپیک حضور داشته باشم و این جایگاه و موقعیتی است که آرزوی آن را داشتم. برای من این حضور باعث افتخار است و امیدوارم بتوانم پرچم ایران را به عنوان یک بانوی ایرانی و شیعه به اهتزاز درآورم.

زمانی که به المپیک فکر می‌کنم لحظه شادی مردم و خانواده‌ام پس از کسب پیروزی در این میدان جلوی چشمانم می‌آید و امیدوارم بتوانم این رویا را به تصویر بکشم.

اینکه بهترین عملکرد را داشته باشم من را راضی می‌کند

چندین ماه تمرینات سخت و فشرده را پشت سر گذاشتم و فارغ از هر نتیجه‌ای اینکه بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم و تکنیک‌های خود را به نمایش بگذارم، من را راضی می‌کند.

تمام تلاش خود را می‌کنم تا نتیجه خوبی در این مسابقات بگیرم؛ کسب پیروزی از جانب خداست و اگر خدا یاری کند و بخواهد انشالله پیروز میدان خواهم بود.

قهرمانی آسیا انگیزه من را بالا برد

رقابت‌های آسیایی با حضور پاراتکواندوکاران کشورهای مختلف برگزار شد که برای من تجربه خوبی بود؛ باعث شد تا با حریفان خود در پاراالمپیک توکیو آشنا شوم، عملکرد آنها را ببینم و همین موضوع انگیزه من را چندین برابر کرد.

با همراهی کادرفنی مبارزات حریفانم که تجربه بالا و مدال‌های خوش‌رنگی دارند را آنالیز کردیم و امیدوارم بتوانم در برابر آنها عملکرد خود را به نمایش بگذارم.

هیچوقت ناامید نشدم

روزهای سختی را همراه با درد و آسیب سپری کردم اما هیچوقت ناامید نشدم چراکه این مسیر را دوست دارم و حتی درد و رنج‌های آن برای من لذت بخش است. از مردم می‌خواهم برای ما دعا کنند و انرژی مثبتشان بدرقه راه ما باشد تا موفق عمل کنیم.

انشاءالله زمانی که در المپیک پیروز شوم و وقتی پرچم ایران بالا می‌رود خانواده‌ام، همسرم، اساتیدم و تمام افرادی که برای من زحمت کشیدند و من را حمایت کردند پیش چشمانم می‌آیند و این تصاویر در ذهن من مرور خواهد شد. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده