سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

شهاب، دختری که از رویاهای خود دست نکشید

رایحه شهاب، دختری 28 ساله‌ای که هرگز از پیگیری رویای‌های خود دست نکشید و با وجود تشکیل خانواده، تصورات رایج را برهم ریخت و به درجه‌ای از مهارت و توانایی‌ دست یافت تا به خوبی فعل خواستن، توانستن را صرف کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، برای پاراتکواندوی بانوان ایران قطعاً حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو دستاورد و افتخار بزرگی است. نهال نوپایی که از اولین حضورش در میادین بین‌المللی تنها سه سال گذشته است و حالا در معتبرترین رویداد و آوردگاه ورزشی دنیا شاهد حضور یکی از دختران شایسته‌اش خواهد بود. 

مسیری که مهتاب نبوی در سال 1397 و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا آغازگر شایسته‌ای برای آن بود و راه را برای دیگران دختران توانمند کشورمان در رشته پاراتکواندو باز کرد. راهی که حالا به حضور در رقابت‌های پارالمپیک منتهی شده است و قرار است توکیو را به میدانی برای تشویق دیگر دختران کشورمان به منظور فعالیت در این رشته ورزشی و افتخارآفرینی برای کشورمان تبدیل کند.

دخترانی که با الهام از مهتاب نبوی‌، رایحه شهاب‌ و فاطمه دودانگه‌ در روز‌های گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی حاضر شدند تا ادامه دهنده چشم انداز روشن پاراتکواندوی بانوان ایران باشند.

پارالمپیک توکیو در حالت طبیعی، با برگزاری نخستین دوره مسابقات پاراتکواندو، اتفاقی بزرگ خواهد بود، اما در عین حال برای پاراتکواندوی بانوان کشورمان که قدمت فعالیت آن از سه سال فراتر نرفته است، یک سرفصل جدید خواهد بود. سرفصلی که رایحه شهاب را به نخستین نماینده بانوان ایران در معتبرترین آوردگاه ورزشی جهان در رشته پاراتکواندو تبدیل خواهد کرد. 

دختری 28 ساله‌ای که هرگز از پیگیری رویای‌های خود دست نکشید و با وجود تشکیل خانواده، تصورات رایج را برهم ریخت و به درجه‌ای از مهارت و توانایی‌ دست یافت تا به خوبی فعل خواستن، توانستن را صرف کند. حضور در المپیک برای ورزشکاران هر رشته‌ای سقف آرزوها خواهد بود، اما رایحه شهاب نشان داده است که انسان‌های بزرگ برای کارهای بزرگ خلق شدند.

شهاب در شرایطی در شیاپ‌چانگ پارالمپیک حاضر خواهد شد که تنها در دو رویداد بین‌المللی حاضر شده است. دو رویدادی که البته هر دو برای این دختر شایسته همراه با دستاوردهای بزرگ بوده است.

او ابتدا در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک حاضر شد و توانست اولین سهمیه پاراتکواندوی بانوان ایران را در وزن 58+ کیلوگرم کسب کند. شهاب چند ماه قبل از المپیک نیز در ششمین دوره مسابقات قهرمانی به میدان رفت و در اولین مسابقات رسمی خود به مدال ارزشمند برنز قاره کهن دست یافت.

رایحه شهاب در حال حاضر با حضور در پارالمپیک توکیو نیز نام خود را در تاریخ این رشته در ورزش کشورمان ثبت کرده است، اما همانطور که خود او اعتقاد دارد، پارالمپیک توکیو فرصتی برای تجسم بخشیدن به رویاهایش خواهد بود.

شهاب از تلاش برای خوشحالی مردم، خانواده، همسر و اساتیدش صحبت کرده است، اما او باید این را بداند که در حال حاضر نیز الگویی برای سخت‌کوشی و جنگندگی بانوان توانمند این سرزمین است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده