سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو؛

فردا، آغاز رقابت‌های نمایندگان کشورمان در پارالمپیک/ مبارزه پوررهنما ساعت 9 به وقت ایران

مسابقات پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک توکیو از امروز (پنجشنبه - 11 شهریورماه) با رقابت‌های اوزان 61- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان آغاز شده است که ایران در این روز نماینده‌ای ندارد اما فردا و در دومین روز این رقابت‌ها مهدی پوررهنما به عنوان اولین نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود می‌رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات پاراتکواندو در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از امروز (پنجشنبه - 11 شهریورماه) با حضور 73 پاراتکواندوکار از 37 کشور در سه وزن مردان (61-، 75- و 75+ کیلوگرم) و زنان (49-، 58- و 58+ کیلوگرم)  در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

امروز و در روز اول (پنجشنبه – 11 شهریورماه) رقابت‌های اوزان 61- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد که در این روز ایران نماینده‌ای ندارد.

فردا (جمعه - 12 شهریورماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 75- کیلوگرم مردان و 58- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود که مهدی پوررهنما به عنوان نخستین نماینده ایران به مصاف رقبای خود می‌رود؛ شماره اولین مبارزه مهدی 215 است که طبق برنامه ساعت 13:30 به وقت محلی (9 به وقت تهران) انجام خواهد شد.

براساس قرعه کشی انجام شده مهدی پوررهنما نماینده وزن 75- کیلوگرم پاراتکواندو ایران در این رقابت‌ها که طبق رنکینگ المپیکی در جایگاه دوم قرار گرفته و چهار طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی جهان، شش طلا قهرمانی آسیا و دو طلا بازی‌های جهانی آیواز را در کارنامه دارد، پس از یک‌دور استراحت در گام نخست به مصاف برنده دیدار ترکیه و سنگال می‌رود. "فاتح چلیک" از ترکیه دارای رنک چهار است و نقره قهرمانی جهان، نقره بازی‌های جهانی آیواز، دو برنز قهرمانی اروپا، نقره و برنز قهرمانی اروپا و طلا و دو برنز قهرمانی آسیا در کارنامه دارد. " ابراهیم سِیِه" از سنگال از طریق مسابقات قاره‌ای جواز حضور را بدست آورده و در رده 44 رنک قرار دارد.

مهدی در ادامه و در صورت برتری به مصاف یکی از نمایندگان قزاقستان، آرژانتین و اوکراین می‌رود؛ "نورلان دنبایو" دو طلا قهرمانی جهان، سه طلا قهرمانی آسیا، دو طلا قهرمانی اروپا، یک نقره قهرمانی آفریقا را در کارنامه دارد، "خوآن سامورانو" از آرژانتین دو برنز پارااُپن بازی‌های آمریکایی را تاکنون کسب کرده و "آنتون شوتس" از اوکراین نیز طلا، نقره و برنز قهرمانی جهان، چهار طلا و یک برنز قهرمانی اروپا و دو نقره آسیا را به نام خود ثبت کرده است.

نماینده وزن 75- کیلوگرم ایران در صورت راهیابی به فینال یکی از نمایندگان مکزیک، آذربایجان، فیلیپین، روسیه، کره‌جنوبی و ژاپن را پیش رو دارد.

پاراتکواندو ایران با ترکیب مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی و رایحه شهاب در اولین دوره حضور این رقابت‌ها در پارالمپیک توکیو شرکت کرده است؛ هدایت تیم مردان برعهده پپیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی است؛ عاطفه کشاورز نیز سرمربیگری بانوی پارالمپیکی پاراتکواندو کشورمان را برعهده دارد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده