سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

ناظر کمیته فنی فدراسیون جهانی تکواندو؛

دلدار: ایران توانایی برگزاری مسابقات جهانی و گرندپری را دارد/ سطح فنی ورزشکاران ایرانی در تکواندو دنیا ثابت شده است

ناظر کمیته فنی فدراسیون جهانی تکواندو گفت: ایران توانایی برگزاری مسابقات جهانی، گرندپری و رویدادهای معتبر را دارد، اما متاسفانه در دوران کرونا شرایط برگزاری مسابقات سخت‌تر شده است. به عنوان ناظر فنی فدراسیون جهانی حتماً گزارش بسیار خوبی از میزبانی ایران به فدراسیون جهانی خواهم نوشت.

عثمان دلدار، ناظر مسابقات بین‌المللی تکواندو ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در خصوص میزبانی ایران در برگزاری رویدادهای بین‌المللی تکواندو اظهار داشت:  فدراسیون تکواندو ایران ساماندهی بسیار خوبی برای برگزاری مسابقات انجام داده است و با یک کار تیمی و استفاده از افراد باتجربه در حال برگزاری مسابقات است. 

وی تصریح کرد: در قاره آسیا برای اولین بار شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی در هتل هستیم، اتفاقی که در اروپا سابقه دارد. این شیوه برگزاری مسابقات در دوران کرونا، امنیت و سلامت شرکت کنندگان در مسابقات را بالاتر برده است. بازیکنان در هتل ضمن برگزاری مسابقات، غذا می‌خورند و استراحت می‌کنند و این نوآوری بسیار خوبی از سوی ایران است. 

رئیس کمیته مسابقات پاراتکواندو فدراسیون جهانی با تمجید از سطح بالای مسابقات تکواندو جام باشگاه‌ها آسیا عنوان کرد: سطح ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها بسیار بالا بود و خیلی خوشحال شدم که ورزشکاران باکیفیت کشورهای آسیایی را دیدم. استاندارد تکواندوکاران پاکستان، هندوستان و عراق بسیار بالا بود و این موضوع جای خوشحالی دارد که تکواندو در این کشورها نیز پیشرفت کرده است. جایگاه و سطح فنی ورزشکاران ایرانی نیز در تکواندو دنیا ثابت شده است و مانند همیشه در باشگاه‌های آسیا نیز عملکرد خوبی داشتند. 

دلدار با تاکید بر میزبانی بسیار خوب ایران از رویدادهای بین‌المللی، عنوان کرد: اعتقاد دارم ایران توانایی برگزاری مسابقات جهانی، گرندپری و رویدادهای معتبر را دارد، اما متاسفانه در دوران کرونا شرایط برگزاری مسابقات سخت‌تر شده است. به عنوان ناظر فنی فدراسیون جهانی حتماً گزارش بسیار خوبی از میزبانی ایران به فدراسیون جهانی خواهم نوشت. برای اولین بار در قاره آسیا می‌بینم که تورنمنت G1 از سطح استاندارد مسابقات قاره‌ای برخوردار است.

وی در مورد  صحبت‌‍‌های دکتر چو،رئیس فدراسیون جهانی تکواندو برای تبدیل فدراسیون جهانی این رشته در پنجاهیمن سالگرد تاسیس به بهترین فدراسیون جهانی، گفت: فدراسیون جهانی تکواندو در حال حاضر نیز به این مهم رسیده است. فدراسیون جهانی تکواندو با نوآوری در سیستم‌های هوگوهای الکترویکی توانسته است رقابت ورزشکاران را در دنیا جوانمردانه کند. از طرفی مربیان امکان استفاده از ویدئو چک را دارند که اتفاق مهمی در ورزش دنیا بود. 

عضو شورای اتحادیه تکواندو اروپا خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی نه تنها به رشد این رشته توجه دارد، بلکه از توجه و کمک به ورزشکاران مهاجر نیز غافل نشده است. اتفاق مهم دیگر حمایت فدراسیون جهانی از ورزشکاران و استعدادهایی است که خانواده خود را به هر دلیلی از دست دادند. فدراسیون جهانی تکواندو یگانه فدراسیون بین‌المللی است که در برگزاری رقابت‌ها و تورنمنت‌های بین‌المللی در استفاده از داوران نگاه برابر جنسینی دارد. برابری جنسیتی که در کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی نیز وجود دارد.

دلدار تاکید کرد: از لحاظ شفافیت مالی نیز همه گزارش هزینه‌ها در سایت فدراسیون جهانی به صورت شفاف موجود است. در یک، دو سال اخیر نیز با حمایت فدراسیون جهانی، رشته پاراتکواندو به جایگاه واقعی خود رسید. این عملکرد نشان می‌دهد که فدراسیون جهانی تکواندو در حال حاضر نیز در میان بهترین فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی قرار دارد. 

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات جهانی دوره آینده عنوان کرد: کشور چین علاوه بر میزبانی مسابقات جهانی تکواندو، میزبان بازی‌ها زمستانی نیز بود و نمی‌خواست به دلیل شیوع کرونا در دنیا، افراد خارجی زیادی به این کشور ورود کنند. همین موضوع باعث شد که چین مسابقات را به تعویق بیاندازد تا با بهتر شدن شرایط احتمالاً در آپریل سال 2022(فروردین یا اردیبهشت سال 1401) میزبانی از مسابقات جهانی را برعهده داشته باشد. البته هنوز این تاریخ قطعی نشده است و باید منتظر تصمیم‌گیری‌های آینده بود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده