سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

محمدی: تا 85 سالگی مدال کسب خواهم کرد/ عملکرد تکواندو آذربایجان شرقی عالی بوده است

پومسه‌رو آذربایجان‌شرقی در 70 سالگی موفق به کسب مدال جهانی خود شد.

به گزارش روبط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی، چالش سوم مسابقات قهرمانی جهان پومسه به صورت آنلاین طی روزهای پنجم مهرماه تا نهم آبان‌ماه برگزار شد.

در این مرحله از مسابقات پومسه‌روهای رده سنی بزرگسال و همچنین در بخش آزاد انفرادی و تیمی‌(خانواده و دو نفره) حضور داشتند و به اجرای فرم پرداختند؛ با پایان قضاوت مرحله فینال این دوره از رقابت‌ها، علی‌اکبر محمدی از آذربایجان‌شرقی موفق به کسب مدال برنز جهان شد.

علی‌اکبر محمدی پومسه‌رو آذربایجان‌شرقی متولد سال 1331 بوده و در هفتاد سالگی موفق به کسب مدال برنز جهان شد.

وی در این مورد می‌گوید: شرمنده مردم کشور و شهرم شدم چون نهایت تلاشم را برای کسب مدال طلا کردم، اما در اجرای فرم پایم کشید و برای همین‌ مدال طلا از دستم پرید و به برنز رسیدم.

محمدی که افسر نیروی هوایی و بازنشسته ارتش است در مورد شروع کارش در تکواندو گفت: سال 1352 در پایگاه هوایی بوشهر توسط کره‌ای‌ها که در این شهر بودند، تکواندو را یاد گرفتم. باید عنوان کنم اولین مربی من کره‌ای‌ها بودند سپس استاد امیدفر زحمت کشیدند بخصوص مربیان تیم ملی استاد نظری، سلمانی و قزل احمد در پیشرفت من زحمت زیادی کشیدند که از زحمات این عزیزان ممنون هستم.

وی افزود: البته ‌مربی رسمی که برای من تکواندو را آموزش دهد، نداشتم و حتی در صفحه من سایت فدراسیون هم ببینید اسم خودم به عنوان مربی درج شده و در واقع خودم مربی خودم بودم.

محمدی گفت: تا سال 60 در بوشهر بودم و در بازگشت به تبریز تکواندو ‌را در پایگاه هوایی تبریز پایه‌ریزی کرده و‌ تکواندوکار رسمی پایگاه هوایی تبریز بودم.

وی گفت: در سال 60 مدیر کل تربیت بدنی مرحوم گهرخانی بودند و در مجموع 18 تکواندوکار در استان وجود داشت و در بعضی شهرها اصلا رشته تکواندو راه‌اندازی نشده بود و من در شهرهای اهر و مرند این وظیفه را برعهده گرفتم.

دارنده مدال برنز جهانی افزود:‌ از همان ابتدا من فرم و پومسه کار می‌کردم، اما در بحث آموزش هم پومسه و هم کیوروگی فعالیت داشته و محمدعلی قادری که از شاگردانم است که در سال 65 اولین مدال آسیایی این رشته را برای آذربایجان‌شرقی به ارمغان آورد.

این استاد پومسه آذربایجان‌شرقی گفت: هنوز هم کلاس‌های آموزشی‌ام برقرار است و خودم هم در مسابقات پومسه قهرمانی کشور حضور فعال داشته و چندین مدال طلا و نقره کشوری را دارم و سال گذشته به مدال برنز آسیا دست یافته و امسال هم مدال برنز جهانی را کسب کردم.

وی افزود: روزی پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو به من گفت چرا خداحافظی نمی‌کنی و جایت را به جوانان نمی‌دی، گفتم من هم آذربایجانی هستم و هم قره داغی و تا 85 سالگی منتظر کسب مدال‌هایم باشید.

پولادگر در پاسخ گفت: آذربایجان مهد غیرت و تعصب است و تاریخ همیشه مردان دلیری از منطقه آذربایجان به یاد دارد و آفرین به این همت و تلاش.

محمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: من از مسوولان می‌خواهم به رشته پومسه توجه ‌و عنایت بیشتری داشته باشند. هیات تکواندو از تکواندوکاران حمایت کرده و مشوق تکواندوکاران بوده و این باعث شده من این مقام را کسب کردم و باید بگویم عملکرد هیات تکواندو استان  آذربایجان‌شرقی و استاد رنجبرپور عالی بوده است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده