سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عسکری: لیگ فرصتی دیگر برای تکواندوکاران جویای نام است/ملی‌پوشان باید کفش آهنین بپوشند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو گفت: رقابت‌های لیگ را از نزدیک رصد می‌کنیم و قطعا اگر چهره‌ای حضور داشته باشد که عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد به اردو اضافه خواهد شد چراکه ما به دنبال انتخاب بهترین نفرات هستیم و احتمال هر نوع تغییری وجود دارد.

تیم‌ملی تکواندو از 9 آذرماه با حضور 25 هوگوپوش تمرینات خود را برای حضور در رویدادهای پیش رو در مرکز جهانی تکواندو آغاز کرده است.

فریبرز عسکری سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص رویدادهای پیش‌ رو تکواندوکاران گفت: اواخر فروردین‌ماه سال آینده مسابقات قهرمانی جهان و در شهریورماه بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم. هر دو رویداد با توجه به امتیازات بالایی که دارد برای کسانی که می‌خواهند مسیر ورود به مسابقات گرندپری و بازی‌های المپیک 2024 را طی کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با یک پروسه سنگین سعی کردیم رقابت‌های انتخابی و ورود به اردو را برگزار کنیم و تیم‌ملی تکواندو را به صورت کیفی و با حضور بهترین نفرات تشکیل دهیم. برهمین اساس طلایی‌ها مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر، نفرات اول و دوم رقابت‌های آزاد آسیا، مدال آوران قهرمانی آسیا و بازی‌های المپیک جوانان 2018 به همراه نفرات اول و دوم آزاد کشوری و منتخبین کمیته فنی که اکثرا از جوانان کم سن و سال بودند جواز حضور در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی را کسب کردند که در نهایت این 62 نفر با هم به رقابت پرداختند و 25 هوگوپوش مجوز حضور در اردو را بدست آوردند.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو در ادامه گفت: معمولا شرایط به این شکل است که بعد از المپیک‌ها، فدراسیون‌های ورزشی در تیم‌های ملی خود خانه تکانی دارند و نفرات جوانی را به چرخه مسابقات اضافه می‌کنند؛ ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و بسیاری از تکواندوکاران زیر 20 سال را در اردو داریم اما به هیچ عنوان این مسابقات را پایان کار در نظر نمی‌گیرم چراکه ممکن است بسیاری از رکوردها جا به جا شود. این 25 نفر کسانی هستند که در انتخابی جواز گرفتند، در ادامه نفراتی کم می‌شوند اما آنها را از دست نمی‌دهیم و قرار است به آنها برنامه تمرینی داده و حفظشان کنیم.

عسکری خاطرنشان کرد: به شخصه اعتقاد دارم اگر این تعداد جوان با استعداد و با انگیزه توانسته‌اند جواز حضور در اردوی تیم‌ملی را کسب کنند به دلیل برگزاری لیگ‌های پویای تکواندو است؛ در سال‌جاری هم لیگ را از نزدیک رصد می‌کنیم و قطعا اگر چهره‌ای حضور داشته باشد که عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد به اردو اضافه خواهد شد چراکه ما به دنبال انتخاب بهترین نفرات هستیم و احتمال هر نوع تغییری وجود دارد.

وی تصریح کرد: احتمال تغییر اوزان تکواندوکاران وجود دارد اما به دنبال تحمیل نظر خود به ورزشکاران نیستیم و با توجه به عملکرد بچه‌ها، تمرینات آنها در اردو و حریفانی که وجود دارند به آنها آگاهی می‌دهیم که در چه وزنی شرایط بهتری دارند و در نهایت خودشان تصمیم می‌گیرند که تغییر وزن داشته باشند یا خیر. قطعا ما هم به سمت بهترین گزینه می‌رویم برای مثال ما تکواندوکاری داشتیم که در یک وزن شرایط خوبی در رنک داشت الان تغییر وزن داده اگر این تغییر مقدارش آنقدر نباشد که اذیت کننده باشد این پیشنهاد را می‌دهیم به وزن قبلی برگردد تا از جایگاهش در رنکینگ استفاده کند. 

سرمربی تیم‌ملی تکواندو با اشاره به رویدادهای پیش رو گفت: برنامه‌ها و تورنمنت‌هایی را برای تکواندوکاران در نظر گرفتیم اما با توجه به اینکه تقویم فدراسیون جهانی تکواندو دائما در حال تغییر است، امیدوارم بتوانیم به آنها جامعه عمل بپوشانیم. دو تورنمنت جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر به میزبانی کشورمان را داریم که با تقویم جدید اتحادیه تکواندو آسیا این رقابت‌ها از G1 به G2 ارتقاء پیدا کرده است و می‌توانیم امتیازات خوبی بدست آوریم.

عسکری تاکید کرد: به تکواندوکاران راه یافته به اردو گوشزد کردم برای رویدادهای پیش رو باید کفش آهنین بپوشند و بهترین عملکرد را داشته باشند. به اسم ها توجهی نداریم و هرکسی که آمادگی لازم را داشته باشد می‌تواند در ترکیب تیم‌ملی جهانی قرار بگیرد؛ پیش از این هم اعلام کردم هیچ اصراری برای اعزام کامل تیم نداریم چراکه فدراسیون جهانی تغییراتی را در امتیازات لحاظ کرده است و تیم‌ را اگر کیفی هم ببریم به نتیجه مطلوب می‌رسیم پس اینکه تیم هشت نفره اعزام شود یا کمتر به عملکرد تکواندوکاران بستگی دارد و امیدوارم تمریناتشان را جدی پیگری کنند.

وی در پایان با اشاره به دستیارانش گفت: همکاران مورد نظر خودم را برای حضور در کادر فنی به کمیته فنی معرفی کردم و در نهایت با توجه به جلسات متعددی که با اعضای این کمیته داشتیم، محمد باقری معتمد و مهرداد یوسفی به عنوان مربی و مربی بدنساز در این مسیر به من کمک خواهند کرد. هر دو عزیز تجربیات ارزشمندی دارند؛ معتمد از قهرمانان خوشنام و با اخلاق تکواندو کشورمان است که مدال‌های المپیک، جهان، آسیا و ... را در کارنامه دارد و در زمینه مربیگری هم در قالب سمینارهای آموزشی چند سالی است که با کشورهای مختلف همکاری دارد و مدتی هم سرمربیگری هندوستان را برعهده داشته است و اکنون به قهرمان با تجربه‌ای تبدیل شده که می‌تواند راهنمای خوبی برای تکواندوکاران باشد، یوسفی هم پیش از این با تیم‌های ملی افتخارات خوبی را بدست آورده و دکترای تربیت بدنی دارد. امیدوارم با تجربه این عزیزان بتوانیم روزهای خوبی را برای تکواندو ایران رقم بزنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده