سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیات تکواندو استان؛

پایگاه پایان نامه‌های رشته تکواندو در قم ایجاد شد

بهاره استادزاده‌ مهربانی "مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیات تکواندو استان" از ایجاد پایگاه پایان نامه‌های رشته تکواندو در قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان قم؛ پژوهش‌های دانشگاهی که حاصل همکاری‌های علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف هستند، به یافتن راه حل‌های مناسب منجر می‌شوند، در صورتی که بتوان زمینه‌ای آماده کرد تا مربیان، مسئولان و ورزشکاران از نتایج پژوهش‌های صورت گرفته آگاهی یابند، به دانش افزایی آن‌ها در حوزه‌های مربوطه منجر خواهد شد.

بهاره استادزاده‌مهربانی "مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیات تکواندو استان قم" با اعلام این خبر که تاکنون حدود ۱۹۰ عنوان پایان‌نامه در زمینه تکواندو که در دانشگاه‌های سراسر کشور دفاع شده بود، شناسایی و گردآوری شده است، افزود؛ این پایان نامه‌ها به زمینه‌های مختلف رشته تکواندو همچون روانشناسی، فیزیولوژی، حرکات اصلاحی، آسیب‌ها، تغذیه، حقوق ورزشکاران و مربیان می‌پردازند.

وی ادامه داد: تمام این رساله‌ها دارای چکیده بوده و در حال تهیه فایل کامل این پایان نامه‌ها هستیم که تاکنون حدود ۵۰ درصد از پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف کشور گردآوری شده است.

مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیات تکواندو استان قم خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین پایان‌نامه به سال ۶۲ بر می‌گردد که در دانشگاه تربیت مدرس دفاع شده است و در سال جدید نیز تاکنون چهار پایان‌نامه در این زمینه دفاع شده است که متاسفانه نتایج آن‌ها مثل سایر زمینه‌ها و رشته‌های ورزشی کمتر مورد توجه مربیان، مسئولان و کارآموزان این رشته قرار گرفته است که در تلاش هستیم از طریق این کمیته آخرین نتایج پژوهشی در زمینه تکواندو در اختیار مربیان به خصوص مربیان تیم‌های ملی قرار گیرد.

بهاره استادزاده افزود: این پایان نامه‌ها به صورت طبیعی بیشتر از دانشجویان رشته تربیت بدنی است ولی در میان آن‌ها دانشجویانی از رشته‌های روانشناسی، مدیریت بازرگانی و دولت، فیزیوتراپی و حتی هنر نیز دیده می‌شوند. با وجود این تعداد پایان نامه که تاکنون تدوین شده‌اند، هنوز خلاءها و زمینه‌های پژوهشی زیادی در این رشته به چشم می‌خورد که یکی از برنامه‌های این کمیته شناسایی و معرفی این موضوعات به پژوهشگران علاقه‌مند می‌باشد.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های آتی این کمیته اشاره‌ای کرد و ابراز داشت: از برنامه‌های آتی این کمیته تشکیل کتابخانه مجازی تکواندو به عنوان اولین کتابخانه تخصصی ورزش تکواندو می‌باشد. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده این کتابخانه شامل همه منابع اطلاعاتی از قبیل کتاب‌ها، مقالات و رساله‌ها به زبان‌های فارسی و انگلیسی خواهد بود تا بتواند نیازهای پژوهشی محققان و پژوهشگران این رشته را تامین کند. بدیهی است پشتیبانی مالی و تهیه نرم افزار مناسب از ضروریات انجام طرح‌هایی این چنین می‌باشد.
 
استادزاده‌مهربانی در پایان اعلام کرد؛ این کمیته آماده است از تمام اساتید، پژوهشگران و دانشجویانی که به امر پژوهش در زمینه رشته ورزشی تکواندو می‌پردازند مشاوره و پشتیبانی علمی کند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده