سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

در حاشیه نشست خبری روسای اتحادیه آسیا و ناظر فدراسیون جهانی؛

کی سوک لی: قطعا موضوع افت تکواندو آسیا را بررسی می کنیم /مقابله: ایران توانایی برگزاری مسابقات گرندپری را دارد

نشست اصحاب رسانه با رئیس اتحادیه تکواندو آسیا و ناظر فدراسیون جهانی تکواندو ،عصر امروز دوشنبه 23 اسفند ماه در خانه تکواندو برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ نشست مشترک اصحاب رسانه "کی سوک لی "رییس اتحادیه  تکواندو آسیا و ماهر مقابله ناظر فدراسیون جهانی، در حاشیه  برگزاری چهارمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی  در خانه تکواندو برگزار شد .

از قانون طبیعت برای پیشرفت، درس بگیریم

کی سوک لی رئیس اتحادیه تکواندوآسیا در ابتدای صحبت های خود درباره سطح تکواندوی ایران بیان کرد: از نظر من  تکواندوی ایران همیشه از نظر فنی خوب بوده است، اما باید نسبت به گذشته تلاش بیشتر کنند  چراکه  سطح  برگزاری رقابت ها بالا است و  باید  برای کسب بهترین نتیجه و مدال  تلاش کرد . تکواندوی ایران  در آسیا  یکی از قطب های مهم است اما این کشور در میادین بین المللی  کمتر مدال می گیرد. تکواندوکاران ایرانی نسبت به سایر کشورهای دیگر بیشترهستند و در نتیجه  توقع از آنان بالا است. چین و کره جنوبی نیز جمعیت بالایی دارند اما نمی توانند مانند گذشته مدال کسب کنند و ایران نیز به این سمت رفته است و باید تلاش خود را برای کسب مدال انجام دهد. طبیعت به ما درس خوبی  می دهد چراکه خورشید همیشه در یک وضعیت نیست و باید از قانون طبیعت درس گرفت  تا در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

وی در ادامه  درباره نسل طلایی تکواندو ایران بیان کرد:  بازیکن باید در زمان تمرین  درست آموزش ببیند و بتواند استراتژی مناسبی برای هر رویداد داشته باشد. در تکواندو باید از ذهن و مغز استفاده لازم را کرد. من از اولین تکواندوکارانی بودم که از سال ۱۹۶۳ در فستیوال ملی تکواندو این رشته را شروع کردم و در آن زمان سعی کردم که از بدنم با این رشته محافظت کنم. ما روی چوب تمرین می کردیم اما حالا روی شیاپ چانگ تمرین می کنیم و وضعیت نسبت به حالا متفاوت بود‌. تکواندو در جهت ایمن شدن پیش رفته است و باید مطالعات نسبت به گذشته در این رشته پیشرفت کند .

ایران می تواند برای کسب میزبانی رقابت های مهم به فدراسیون جهانی پیشنهاد دهد

ماهر مقابله ناظر فنی فدراسیون جهانی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند  میزبانی رقابت های مهم را عهده دار شود ، بیان کرد: ایران سابقه خوبی در تکواندو دارد و طی این سال ها تیم‌های خوبی داشته است.ایران توانست 4 رویداد بین المللی را به طور همزمان برگزار  و دراین دوران شیوع ویروس کرونا توانست چالش ها را خوب مدیریت کنند. رویدادهای بین المللی تهران  یکی از طولانی ترین مسابقاتی  بود که در سطح جهان و 10 روز برگزار شد. برای کسب میزبانی رقابت های گرندپری و گرنداسلم باید ایران پیشنهاد خوبی  به فدراسیون جهانی ارائه دهد  تا با بازاریابی مناسب این مهم را رقم بخورد.

کشورهای میزبان باید مشکل ویزای بازیکنان را حل کنند

در ادامه لی  رئیس اتحادیه تکواندو آسیا نیز درباره نقش فدراسیون جهانی در  عدم همکاری برخی کشورها برای حضور تکواندوکاران در رویدادهای جهانی، بیان کرد: این مشکل در مسابقات 2019 منچستر وجود داشت و فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا تمام تلاش خود را می کند تا این مشکل برطرف گردد و در هیچ کشور دیگری تکرار نشود.

ماهر مقابله در ادامه سخنان لی نیز گفت: یک تصمیم در شورای عالی فدراسیون جهانی تصویب شد و هر کشوری که میزبانی رقابتی  را برعهده بگیرد باید این تضمین را بدهد که نمایندگان کشورهای متقاضی در رویدادها به هر طریقی، شرکت کنند. بنابراین در جلسه شورای عالی این موضوع این به جد به بحث گذاشته شد تا این مشکل حل شود. 

لی درباره افت تکواندوی آسیا بیان کرد: ما در هر حال به جمع آوری اطلاعات و داده ها می پردازیم تا بدانیم چرا تکواندو  کشورهای آسیایی افت کرده است. قطعا این موضوع را بررسی می کنیم.

ناظر فدراسیون جهانی در ادامه صحبت های لی بیان داشت: از زمانیکه تکواندو به المپیک راه پیدا کرد، کشورهای مختلف از جمله بریتانیا در رشته ورزشی تکواندو سرمایه گذاری کردند و با صرف هزینه در رقابت های مختلف حضور پیدا کردند تا به المپیک برسند.

تکواندو ایران جزو خانواده ما محسوب می شود

لی درباره حضور هادی ساعی در راس فدراسیون تکواندو و همچنین تعامل فدراسیون جهانی با رئیس فعلی فدراسیون بیان کرد: برای ما فرقی ندارد رئیس فدراسیون چه کسی است. اتحادیه تکواندو آسیا همکاری خود را با هر رئیسی ادامه می دهد. ما به شخص کاری نداریم و همکاری کما فی سابق ادامه دارد چراکه تکواندوی ایران جزو خانواده ما است. برای دریافت کرسی های بین المللی توسط ایران، ما نمی توانیم برای دریافت کرسی از کسی حمایت کنیم و بر اساس انتخابات باید فرد شایسته انتخاب شود و نمی توان اختلاف یا تمایزی قائل شد. من نمی دانم در آینده چه پیش می اید اما بر اساس قانون پیش می رویم. باید توجه داشت سید محمد پولادگر همچنان تا سال ۲۰۲۵ نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا هستند.

توجه ویژه به پاراتکواندو داریم 

مقابله در خصوص اهمیت مسابقات پاراتکواندوعنوان کرد: تمرکز ما روی پاراتکواندو بیشتر شده است. اولین بار دررقابت های پارالمپیک توکیو این رشته ورزشی حضور داشت و تصویب شده است تا در دوره بعدی این رقابت ها حاضر باشد. در نظر داریم  ۵ دسته وزنی در ۲ بخش مردان و زنان داشته باشیم. سیستم پاراتکواندو شرایط خاص خود را دارد و باید به تمام قوانین دقت کنیم. علاقه ورزشکاران و خانواده ها روز به روز به پاراتکواندو بیشتر شده است و امیدواریم در  پارالمپیک پاریس تعدادشان بیشتر شود. قبلا پاراتکواندوکاران خجالتی بودند اما اکنون جسورانه پا در رقابت ها می گذارند. پاراتکواندو مدال های زیادی دارد و قطعا می توان روی این بخش همپای کیوروگی تلاش و سرمایه گذاری کرد.

مقابله در ادامه گفت: قرارهست تغییراتی را در فدراسیون جهانی برای بهبود سطح مسابقات به اجرا در آوریم  که این مورد قرار بود در اوایل ماه مارس انجام شود. یکی از این موارد  برگزاری مسابقات در رده  سنی  نونهالان است که ورزشکار برای اینکه تغییر وزن داشته باشد آسیب می بیند و فشار سرمربی روی او بالا می رود. در قوانین جدید سعی داریم قد و وزن تکواندوکار را مورد توجه قرار دهیم که سلامت بازیکن تحت تاثیر قرار نگیرد.

ناظر فدراسیون جهانی تکواندو در خصوص آسیب دیدگی بازیکنان در جهت کسب سهمیه المپیک و امکان از دست رفتن این سهمیه بیان کرد: فکر می کنم دلیل اصلی این اتفاق به سرمربی و تمرینات کادر فنی بر می گردد و اگر تمرینات درست به بازیکنان داده شود قطعا مشکلی  برای کسب سهمیه رقابت های المپیک پیش نمی آید. پیشتر شاهد حضور ملی پوشان آسیب اردن در رقابت های گرندپری و المپیک بوده ایم که با برنامه ریزی صحیح به مدال رسیده اند.
 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده