سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

شورای اجرایی فدراسیون جهانی تصویب کرد؛

آذربایجان میزبان رقابت‌های جهانی تکواندو در سال ۲۰۲۳ شد

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو رقابتهای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی باکو آذربایجان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو، با ارائه گزارشی از نشست فوق العاده شورای اجرایی در لوزان سوئیس از میزبانی آذربایجان در شهر باکو برای بیست و ششمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ خبر داد. 

در این گزارش آمده است؛ مسابقات قهرمانی جهان به دلیل آنکه مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی است به طور ویژه ای برگزار خواهد شد و بر همین اساس  تاریخ دقیق این رویداد را در زمان مناسب مشخص خواهد کرد.

همچنین  دکتر «چو» رئیس فدراسیون جهانی در حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک که میهمان ویژه این جلسه بود، گزارش هایی  از برنامه و فعالیت های WT از جمله  موفقیت در برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۲ پومسه در گویانگ  با حضور بیش از ۱۰۰۰ تکواندوکار از ۶۳ کشور، کمک های خیرخواهانه تکواندو به سازمان ملل و به ویژه حمایت از پناهندگان و آوارگان در برگزاری اولین مسابقات قهرمانی تکواندو توسط بنیاد بشردوستانه تکواندو (THF) در 19 مارس برای بیش از 200 پناهنده در کشور اردن اشاره کرد. 

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک طی سخنانی در این نشست گفت: من خوشحالم که امروز در خانه بین المللی المپیک در کنار تکواندوکاران هستم و به دکتر چو و فدراسیون جهانی تکواندو خوشامد می گویم.  فدراسیون جهانی تکواندو  یار و یاور مهم کمیته بین‌المللی المپیک از نظر مشارکت در برگزاری المپیک 2020 و اقدامات برگزاری المپیک ۲۰۲۴ بوده است. در  فعالیت‌های بشردوستانه برای پناهندگان و آوارگان تکواندو همیشه پیشگام است و اکنون تکواندو جهان با ترکیب تکواندو و اینترنت که به برگزاری آنلاین مسابقات منجر شده؛ در حال تبدیل شدن به یک رهبر و پیشگام در ورزش رزمی آن هم به صورت وبینار است. ما مشتاقانه منتظر پیشرفت بیشتر هستیم. 

دکتر چو رئیس اتحادیه جهانی تکواندو گفت: ما خوشحالیم که تعداد زیادی از اعضای شورا اینجا در لوزان به ما ملحق می شوند و البته این افتخار ما است در خدمت باخ هستیم.  به باکو بابت دریافت میزبانی رقابت های تکواندو جهان در سال ۲۰۲۳  تبریک می‌گوییم و شک نداریم که با تمام تجربه و تخصص خود میزبان رویدادی فوق‌العاده برای جشن پنجاهمین سالگرد ما نیز خواهند بود.  ما همچنین از چین برای پیشنهاد میزبانی این مسابقات در شهر  ووشی تشکر می کنیم. 

دکتر چو ادامه داد: مسابقات بسیار موفق و خوبی در گویانگ کره جنوبی در ماه گذشته برگزار شد و حالا نزدیک به گرندپری جهانی رم در ماه آینده هستیم. تکواندو به سرعت بعد از همه گیری ویروس کرونا بازگشته است. ما خوشحالیم که ورزشکاران و علاقه‌مندان این فرصت را دارند که بار دیگر از رویدادهای تکواندو در کلاس جهانی لذت ببرند. 

باخ همچنین جایزه ویژه کمیته بین‌المللی المپیک را قبل از ترک جلسه به دکتر چو اهدا کرد. 

در این جلسه، اعضا همچنین پیشنهاد انتقال شهر میزبان مسابقات تکواندو 2022 از کانکون به گوادالاخارا را به دلیل مشکلات سیاسی و مالی بررسی و درنهایت تصویب کردند. 

نشست بعدی اتحادیه جهانی تکواندو اول آگوست خواهد بود و پس از آن مجمع عمومی به مناسبت مسابقات جهانی تکواندو جوانان و نوجوانان در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده