سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو:

قوانین کلاس بندی پاراتکواندو چالش بزرگی است/ پاراتکواندو ایران در حال پوست اندازی است

مرتضی سلطانی گفت: قوانین جدید کلاس بندی های پاراتکواندو با تغییرات فراوانی مواجه شده و این موضوع چالش جدی پیش روی کادر فنی است.

مرتضی سلطانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در خصوص قوانین جدید کلاس بندی ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:  در ابتدا وظیفه خود می دانم از تمام کسانی که برای رشد و توسعه پاراتکواندو ایران کمک کرده‌اند، تشکر و قدردانی کنم. پاراتکواندو جهان بعد از المپیک با تغییرات زیادی همراه بوده است مخصوصاً در بحث کلاس بندی کیوروگی  در ۲ کلاس طبقه بندی شده است که این امرابتدا  باعث شد به قهرمان پارالمپیک ما آقای اصغر عزیزی  کلاس بندی تعلق نگیرد و دیگر نتوانیم از وجود او در پاراتکواندو استفاده کنیم.

وی افزود: قوانین جدید باعث شد تا تعدادی از ورزشکارانی که  با توجه به وضعیت معلولیت خود قبلاً در کلاس دیگری مبارزه کرده و قهرمان می شدند؛ عملاً در کلاس بندی جدید راه دشواری را در رقابت با ورزشکاران کلاس k44 برای کسب مدال داشته باشند. یکی از ورزشکاران خوب ما که در کلاس بندی قبلی در وزن خود ۳ مدال جهانی کسب کرده و یکی از بخت های مسلم طلا در  کلاس بندی قبل بود؛ در اولین مسابقه با کلاس بندی جدید شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

سرمربی تیم ملی پارتکواندو با اشاره به رقابت های کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی هانگژو به میزبانی شارجه امارات  ادامه داد: با توجه به زمان  کمی که برای آماده سازی نفرات واجد شرایط برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه شارجه داشتیم؛ تصمیم گرفته شد تا مهدی داتلی بیگی در وزن ۵۸- و سجاد جوان بخت در وزن  ۷۰- به مسابقات اعزام شوند. داتلی بیگی با وجود داشتن سن  پایین و همچنین تجربه کمتر نسبت به رقبای خود از انگیزه و اعتماد به نفس خیلی خوبی برخوردار است.

سلطانی گفت: جوانبخت نیز در وزن جدید  دنبال اثبات شایستگی هایش است و با انگیزه ای مثال زدنی صرفاً فکر و تمرکز خود را روی کسب مدال در بازی‌های  پارا آسیایی و پارالمپیک گذاشته است. از مردم عزیز و شریف ایران خصوصاً خانواده بزرگ تکواندو انتظار حمایت داریم و محتاج دعای خیرشان هستند.

وی با اشاره به مصدومیت حامد حق شناس کاپیتان پرافتخار تیم ملی پاراتکواندو، بیان کرد: پارگی مینیسک و رباط پای حامد حق شناس دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان  2021 ترکیه باعث شد تیم ملی در حال حاضر قهرمانان المپیک و جهان خود را در اختیار نداشته و در حال حاضر کار سختی را پیش روی خود داشته باشد. البته با توجه به حمایت و برنامه های  خوبی که فدراسیون تکواندو برای پاراتکواندو مانند تشکیل کمیته استعدادیابی ، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در دهه سوم خرداد ماه که چند سالی است  برگزار نشده است، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در پایان گفت: شناسایی و دعوت از جوانان با استعداد و جویای نام هدفی است که آن را دنبال می کنیم چراکه پاراتکواندو ایران در حال پوست اندازی و تربیت نسل جدیدی از جوانان است تا در آینده نه چندان دور جای خالی قهرمانان خوبی  چون عزیزی و... پر شود. با حضور این جوانان میانگین سنی تیم از حدود ۲۸یا۲۹سال به حدود۲۲سال کاهش پیدا کرده است.

 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده