سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

به میزبانی هیات تکواندو استان اصفهان؛

نشست مطبوعاتی کادر فنی تیم های ملی پومسه برگزار شد

سرمربیان تیم های ملی پومسه در 2 بخش بانوان و آقایان امروز دوشنبه نهم خرداد ماه، پاسخگوی اصحاب رسانه بودند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نشست مطبوعاتی کادر فنی تیم های ملی پومسه در بخش بانوان و آقایان امروز دوشنبه نهم خرداد ماه، با حضور شهرام اله آبادی رئیس هیات تکواندو استان اصفهان و عضو کمیته فنی پومسه  به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست خبری؛ در گروه مردان احمد اخلاقی به عنوان سرمربی و سید حسین موسی نیا مربی و در گروه بانوان با سرمربیگری فاطمه اسد پور پاسخگوی اصحاب رسانه بودند.

احمد اخلاقی سرمربی تیم ملی پومسه در ابتدای این نشست خبری، درباره شرایط تیم ملی پومسه عنوان کرد:  تیم ملی از روزهای ابتدایی که زیر نظر استاد کانگ تشکیل شد؛ همیشه افتخار آفرین بوده است و در سالیان متوالی عنوان مختلفی از جمله نایب قهرمانی جهان را به دست آورده‌ایم‌. در حال حاضر و پس از بازگشت تیم از مسابقات جهانی؛ با تصمیم کمیته فنی قرار شد مسابقات انتخابی بازی‌های آسیایی به میزبانی اصفهان و با حضور همه ورزشکاران برگزار شود. حتی مدال‌آوران جهانی هم در این دوره از مسابقات شرکت کردند و خوشبختانه مسابقات بدون هیچ شبهه ای برگزار شد‌.

وی افزود: در حال حاضر 10 ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور دارند که قرار است به مسابقات آسیایی اعزام شوند. باید با در نظر گرفتن وضعیت مالی فدراسیون، شرایط را به شکلی پیش ببریم که با کمترین نفرات بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. در مسابقات جهانی کره جنوبی نیز ما کمترین اعزامی را در تاریخ مسابقات داشتیم با این حال نتایج درخشانی به دست آوردیم بنابراین با در نظر گرفتن شرایط فعلی تلاش کرده‌ایم که بهترین نفرات انتخاب شوند تا بتوانیم نتایج خوبی به دست آوریم.

پومسه اصفهان جایگاه خوبی در تیم ملی دارد

وی با اشاره به جایگاه تکواندو اصفهان در تیم ملی اظهار کرد: اصفهان همیشه در مسابقات انتخابی تیم ملی و تعدد ملی‌پوشان جایگاه ویژه‌ای داشته است و بازیکنان عالی از این استان در اختیار تیم ملی بوده‌اند. در حال حاضر نیز شرایط به همین منوال است و 3 تن از بازیکنان فعلی تیم ملی پومسه از استان اصفهان انتخاب شده‌اند. ورزشکاران اصفهانی از ابتدای تشکیل تیم ملی تاکنون از پایه‌‌های اصلی تیم به شمار می‌روند.

سرمربی تیم ملی پومسه آقایان درباره هدف‌گذاری تیم ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: شرایط بازی‌های آسیایی با مسابقات جهانی کاملا متفاوت است و رقابت‌ها در رده‌های سنی 18 تا 30 سال برگزار می‌شود. کره جنوبی میزبان این دوره‌ از رقابت‌ها است و علاوه بر این در همه رقابت‌های جهانی به قهرمانی رسیده و پومسه این کشور اختلاف زیادی با سایر کشورها دارند.

اخلاقی در ادامه بیان کرد:‌ کره جنوبی مهد تکواندو جهان به شمار می‌رود و در بحث پومسه سالیان زیادی است که فعالیت دارد و تعداد باشگاه‌ها، مربیان و ورزشکاران کره‌ای فعال در این رشته قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست. در این شرایط پومسه ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی کار بزرگی انجام داد و باید تلاش کنیم تا رتبه‌های به دست آمده را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: در نظر داشته باشید که تیم‌های ملی کره جنوبی، چین تایپه، آمریکا و اسپانیا در مسابقات جهانی با 52 بازیکن شرکت کرده بودند؛ در حالی که ما تنها 13 بازیکن داشتیم، بنابراین نتیجه نیز تحت تاثیر شرایط قرار می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی پومسه آقایان متذکر شد: در حال حاضر پومسه هم مثل رقابت‌های کیوروگی دارای رنکینگ شده و می‌توانیم امید داشته باشیم که پومسه هم به‌زودی وارد مسابقات المپیک شود. بنابراین باید حتما به بحث بازیکن‌سازی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و ورزشکاران‌مان را به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

ساعی برای ارتقای تکواندو از هیچ تلاش فروگذار نمی کند

اخلاقی با ابراز رضایت از عملکرد هادی ساعی در فدراسیون تکواندو گفت: ساعی در شرایطی مسئولیت قبول کرد که فدراسیون شرایط مالی خوبی نداشت و شاید هر کس دیگری جای او بود، تیمی را به مسابقات اعزام نمی‌کرد چون فدراسیون شرایط مالی درستی نداشت. با این حال رئیس فدراسیون همت ویژه‌ای کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی شکل گرفت. 

شهرام الله‌آبادی رئیس هیات تکواندو استان اصفهان نیز  گفت: قبل از هر چیز حادثه دلخراش آبادان را به مردم شریف خوزستان تسلیت عرض می‌کنم و برای خانواده‌های بازمانده آرزوی صبر جمیل دارم. در چند روز گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی کیوروگی در رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان برگزار شد که در این رقابت‌ها نمایندگان اصفهان درخشیدند و با کسب یک مدال طلا و 3 مدال برنز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی افزود: هفته گذشته نیز مسابقات انتخابی تیم ملی پومسه برای شرکت در مسابقات آسیایی در هر 2 حوزه بانوان و آقایان به میزبانی اصفهان برگزار شد. رقابت‌های آسیایی روز 2 تیرماه به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد و بر همین اساس قرار است که کاروان تیم ملی پومسه روز 28 خردادماه به رقابت‌ها اعزام شوند.

رئیس هیئت تکواندو استان درباره پروسه میزبانی اصفهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: بعد از مسابقات جهانی برای میزبانی مسابقات انتخابی و اردوی تیم ملی پومسه جهت اعزام به رقابت‌های آسیایی درخواست دادیم که مورد موافقت اعضای کمیته فنی فدراسیون قرار گرفت و مسابقات انتخابی هفته گذشته برگزار و بلافاصله بعد از آن اردوی تیم ملی تشکیل شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه سطح فنی رقابت‌های انتخابی بسیار بالا بود چون طبق مصوبات کمیته فنی فدراسیون در این دوره از رقابت‌ها به کسی سهمیه تعلق نگرفت و همه مدال‌آوران آسیایی و جهانی نیز ملزم به حضور در مسابقات بودند. به همین خاطر خیلی از اعضای تیم ملی هم در این مسابقات شرکت کردند و سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود.

حامیان مالی باید از تکواندو حمایت کنند

الله‌آبادی با تاکید بر لزوم حمایت حامیان مالی از تکواندو گفت: قبل برگزاری اردو تیم ملی طی صحبت‌هایی که با ریاست فدراسیون تکواندو داشتیم، قرار شد که در زمان برگزاری مجمع، برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات با حامیان مالی جلساتی را برگزار کند و درخواست همکاری داشته باشیم. به نظرم شرکت‌ها، باشگاه‌ها و حامیان مالی بزرگ باید از تکواندو حمایت بیشتری داشته باشند و درخواست‌مان را در این مورد به اطلاع استاندار هم رساندیم. ما به همکاری و وفاق با صنایع و شرکت‌های بزرگ داریم و حامیان مالی باید با اراده ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی وفاق داشته باشند.

وی افزود: ما در این مورد نیاز به قانونی داریم که خالی از ابهام باشد. باید درباره میزان همکاری حامیان مالی با ورزش و میزان تخفیفات مالیاتی که شامل حال  آنها می‌شود، نیاز به قانونی داریم که خالی از ابهام باشد و نمایندگان مجلس در این مورد می‌توانند کمک کنند. از طرف دیگر شهرداری‌ها طبق قانون باید از ورزش حمایت کنند اما متاسفانه برخی از روسای شهرداری اعتقاد دارند که این کمک‌ها نباید حرفه‌ای باشد و شهرداری نمی‌تواند به طور رسمی به مسابقات حرفه‌ای ورود کرده و یا تیم‌داری کند و به نحوی از حمایت ورزش شانه خالی می‌کنند و نمایندگان مجلس با ابهام‌زدایی از این 2 قانون کمک بسیار بزرگی به ورزش خواهند کرد.

رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان در تمجید از اقدام فدراسیون برای تمرکززدایی در میزبانی مسابقات گفت: با نظر رئیس فدراسیون چند مسئله اتفاق افتاده یکی از این موارد عدم تمرکز مسابقات در تهران بود، در سال‌های گذشته بسیاری از مسابقات و اردوهای مختلف تیم ملی در تهران برگزار می‌شد و نمایندگان سایر استان‌ها ملزم بودند که تهران حضور پیدا کنند اما با درخواست و پیشنهاد رئیس فدراسیون قرار شد که در برگزاری مسابقات و اردوها از تهران تمرکززدایی شده و به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها فرصت میزبانی داده شود.

الله‌آبادی بیان کرد: ما این رویه را هم در استان اصفهان اجرا و تلاش کردیم که مسابقات در شهرستان‌های مختلف برگزار شود. علاوه بر این کمیته فنی در هر دو رشته پومسه و کیوروکی یا در نظر گرفتن دیدگاه رئیس فدراسیون، اجازه دادند که در بحث سرمربیان تیم ملی هم این چرخش اتفاق بیفتد و به سایر مربیان اجازه داده شد که توانایی‌های خودشان را نشان دهند.

فاطمه اسدپور سرمربی تیم ملی بانوان پومسه در این نشست گفت: از  31 اردیبهشت‌ماه که رقابت‌های انتخابی تیم ملی به میزبانی دبیرخانه اصفهان برگزار شد حدود 83 شرکت کننده در رده‌های سنی 17 سال تا منفی 65 شرکت کردند و ما ملاک انتخابی را تا رده 50 سال قرار دادیم چون در رده‌های سنی بالا از نظر آمادگی جسمانی و تکنیکی نسبت به بازیکنان برون مرزی ضعف داریم.

وی افزود: اردوی تیم ملی بلافاصله بعد از خاتمه رقابت‌های انتخابی با حضور 15 ورزشکار آغاز شد و پس از برگزاری انتخابی درون تیمی 8 ورزشکار در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفتند.

سرمربی تیم ملی بانوان پومسه در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی متذکر شد: رقابت‌های انتخابی به صورت داوری برگزار شد و ما همه شرکت کننده‌ها را زیر نظر داشتیم.  در این دوره سطح فنی ورزشکاران انتخاب شده نزدیک به هم است و  بر اساس معیارهای مثل تکنیک بیشتر و مهارت‌های فردی بالاتر انتخاب شدند.

وی در ادامه گفت: کره جنوبی میزبان این دوره‌ از رقابت‌های آسیایی است و این یک پوئن مثبت برای ما به شمار می‌رود، البته نباید فراموش کرد که تیم‌های آسیایی در پومسه پیشرفت زیادی داشته‌اند و کشورهایی مثل فیلیپین و یا تایلند هم رقبای سرسختی به شمار می‌آیند‌.

اسدپور خاطرنشان کرد: اردوی تیم ملی تا روز 10 خردادماه ادامه خواهد داشت و پس از آن ورزشکاران تیم ملی به مدت دو روز مرخصی خواهند داشت و فاز دوم اردو تیم ملی  از روز 13 خردادماه تا زمان اعزام به رقابت‌ها ادامه خواهد داشت.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده