سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت های قهرمانی آسیا؛

10 مدال رنگارنگ دستاورد ملی پوشان پومسه ایران از چانچئون

ملی پوشان پومسه کشورمان در هفتمین دوره رقابت های قهرمانی تکواندو آسیا در بخش پومسه صاحب یک طلا، شش نقره و سه برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هفتمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی تکواندو آسیا با حضور ۱۵۷ تکواندوکار از ۳۴ کشور امروز پنجشنبه دوم تیرماه 1401  در سالن «هوبان» شهر «چانچئون» به میزبانی کره جنوبی  برگزار شد.

تیم ملی پومسه کشورمان با ترکیب علی نادعلی نجف آبادی، مرتضی زنده دل، نادر خدامرادی، امیررضا مهربان، علی سهرابی، یاسین زندی، حسین بهشتی، اکبر فروزان، مرجان سلحشوری، مهسا صادقی، مرجان تاجی، سیده مینا هاشمی، یاسمن لیموچی و آتوسا فرهمند پارسا نیز در ترکیب تیم‌های ملی پومسه مردان و زنان ایران  در این مسابقات شرکت کردند و دستاورد پومسه روها یک مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز بود.

در بخش تیمی دو نفره بالای 30 سال نیز ترکیب بهشتی و فرهمند پارسا در ابتدا با کسب 7.50 امتیاز برابر نمایندگان قطر به برتری رسیدند و سپس با غلبه بر «کائو، لو و والت» از چین تایپه مدال طلا را به دست آوردند.

 یاسمن لیموچی توانست در بخش ابداعی و در رده سنی بالای 17 سال، مدال برنز هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در بخش پومسه را به دست بیاورد. لیموچی  در گروهی 8 نفره با تیم های قزاقستان، چین تایپه، ژاپن، فلیپین، کره جنوبی، تایلند و ویتنام دیدار کرد و موفق به کسب امتیاز 6.80 شد. یه اون چا نماینده کره جنوبی اول و جانا دومینیک اولیوا از فیلیپین نیز دوم شدند.

مرتضی زنده دل  در بخش ابداعی و در رده سنی بالای 18 سال، با پومسه روهای چین تایپه، فیلیپین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و ویتنام مسابقه  داد و در نهایت توانست با امتیاز 7.10 مدال برنز این رقابت ها را به همراه تایلند بر گردن بیاویزد. «جائه هئون هان» از کشور کره جنوبی اول شد و «داریون ونرابل» از فیلیپین به جایگاه دوم دست پیدا کرد.

یاسین زندی در بخش استاندارد و در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال نیز با برتری در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریفی از کشور هنگ کنگ به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده کشور میزبان تنها با 2 صدم اختلاف و کسب 7.68 امتیاز، متوقف شد و به مدال برنز بسنده کرد.

در بخش تیمی 3 نفره و در رده سنی  بالای ۳۰ سال علی نادعلی ، حسین بهشتی و اکبر فروزان به مصاف نمایندگان کره جنوبی رفتند و در نهایت با کسب 7.55 امتیاز به مدال ارزشمند نقره رسیدند.

همچنین علی نادعلی در انفرادی رده سنی بالای ۳۰ سال  بعد از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم نهایی  با امتیاز ۷.۶۰ به برتری رسید. ملی پوش پومسه کشورمان در ادامه با پیروزی برابر «عثمان بولارس» حریف قطری با  کسب امتیاز ۷.۷۴ به فینال رسید و نهایتا با کسب 7.62 امتیاز برابر «جائه اوک جان» از کره جنوبی به رتبه دوم بسنده کرد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در بخش انفرادی زیر 30 سال نیز مرجان سلحشوری که با برتری برابر «پاراباتی» از کشور نپال توانست به فینال برسد، نهایتا برابر «سئونگ مین یو» از کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. 

در رده سنی بالای 30 سال انفرادی بانوان، آتوسا فرهمند برابر «یوجین کانگ» از کره جنوبی در فینال رقابت ها نتیجه را با کسب 7.57 امتیاز واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد. 

نادر خدامرادی نیز در انفرادی رده سنی زیر 65 سال با غلبه بر «رستم اکبری» از افغانستان به فینال رسید و در این مرحله برابر «کیونگ او سئو» از کره جنوبی دیدار را با اختلاف یک صدم واگذار کرد و به مدال نقره رسید. خدامرادی برابر همین حریف کره ای اردیبهشت ماه سال جاری در رقابت های قهرمانی جهان «گویانگ» کره جنوبی در فینال به پیروزی رسید و صاحب مدال ارزشمند طلا شده بود.

در بخش تیمی دو نفره زیر 30 سال نیز ترکیب صادقی و مهربان در ابتدا برابر نمایندگان ویتنام به برتری رسیدند و در فینال با واگذاری نتیجه مقابل چین تایپه به مدال نقره بسنده کرد.

سیده مینا هاشمی در رده سنی 41 تا 50 سال نیز در دور اول با واگذاری نتیجه مقابل «ژی هئونگ سئو» نماینده کره جنوبی از کسب مدال بازماند؛ ضمن اینکه تیم ملی دو نفره ابداعی نیز موفق به دشت مدال نشد. 

تیم ملی ایران برای تعیین جایگاه خود در رده بندی نهایی این دوره از مسابقات منتظر اعلام کمیته برگزاری است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده