سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کلهر: تکواندو ورزش پیشرویی است

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی گفت: طی این سال ها تکواندو ورزش پیشرویی بوده و قهرمانان مهمی را به جامعه ورزش ایران تحویل داده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سینا کلهرمعاونت فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش در جریان برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون تکواندو،ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد، تکواندو ایرانی ترین رشته غیر ایرانی است و از میان رشته های مختلف که از کشورهای دیگر به ایران وارد شده اند با روح جوانان ما یکی شده است. وقتی به ورزش نگاه می کنیم تکواندو درهم آمیختگی و در هم تنیدگی خاصی دارد و از بعد قهرمانی و عمومی موثر است؛ قدر این موقعیت را باید بدانیم. وقتی پای صحبت از رشته های ورزشی به میان می آید، تکواندو یکی از رشته های شاخص و مورد بحث است. تکواندو ورزش پیشرویی بوده و قهرمانان مهمی را به جامعه ورزش ایران تحویل داده است.

کلهر با اشاره به مدال طلای هادی ساعی در المپیک 2008، عنوان کرد: در روزهای واپسین المپیک 2008 که کاروان ایران منتظر کسب مدال طلا بود، نگاه مردم به تکواندو خیره شد و هادی ساعی تنها مدال طلای این المپیک را کسب کرد که مردم واقعا از این مدال خوشحال شدند. از طرفی چهره مذهبی، اصیل و باسابقه ای مانند سید محمد پولادگر در راس فدراسیون بود که و چهره این ورزش را خاص کرد  و نهایتا قهرمانانی مانند هادی ساعی قهرمان با اصالت تکواندو را به ورزش معرفی کرد.

او ادامه داد: قدر سرمایه ها را باید بدانیم. همه سرمایه های فدراسیون تکواندو در مجمع عمومی جمع شده اند و باید ایرانیزه شدن تکواندو را حفظ کنیم. توقع می رود ساعی یک قدم به پیش برود چراکه تکواندو لیاقت بهترین ها را دارد بنابراین به  جهت تعداد ورزشکاران و قهرمانی ها مطمئنا این اتفاق دور از دسترس نیست. برای اهالی تکواندو که در وزارت ورزش و جوانان حضور دارند، پیشروی تکواندو یک غنیمت است و نباید فرصت را از دست داد و باید حامی نیروی جوانی مانند ساعی باشیم.

کلهر در پایان متذکر شد: از جنبه فرهنگی نیز فدراسیون تکواندو پیشرو بوده است. گفتنی است مراسم هایی مانند بزرگداشت شهدا، نماز جماعت و ... پیش فرض است پس باید فتوت و جوانمردی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. کاری که ساعی در رسم جوانمردی و فتوت می کند، بیش از سایر افراد نمود می کند چرا که با کارنامه پرباری که دارد می تواند در مسائل فرهنگی پیشگام باشد. ورزش تکواندو به گونه ای است که تربیت درون فرد شکل می گیرد و ادب سرلوحه کار ورزشکار می شود. امیدوارم اقدامات پیشروی فرهنگی در تکواندو تداوم داشته باشد و سایر رشته های ورزشی نیز در این راه قدم بردارند. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده