سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

ساعی: عملکردمان در قونیه خیره‌کننده بود/ من و پسرم مهمان فدراسیون تکواندوی بلغارستان بودیم

رئیس فدراسیون تکواندو اعلام کرد او و فرزندش مهمان ویژه فدراسیون تکواندوی بلغارستان در صوفیه بودند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از خبرگزاری میزان، او هادی ساعی است؛ قهرمان بی چون و چرای تکواندو که از او به عنوان نماد این رشته در ایران یاد می‌شود. رئیس جوان فدراسیون تکواندو در گفت‌وگو با میزان صحبت‌های مختلفی در خصوص عملکرد این رشته در قونیه، مسائل مالی و حواشی پیرامون سفرش به قونیه و صوفیه انجام داد که در ادامه از زیر نظر می‌گذرانید.

*عملکرد تکواندوی ایران در قونیه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

۱۵ ورزشکار داشتیم که ۸ نفر در بخش مردان و ۷ هوگوپوش در بانوان اعزام کردیم و شکر خدا ۱۳ مدال کسب کردیم که نتیجه بسیار خیره کننده‌ای بود. تکواندو در بازی‌های کشورهای اسلامی سطح بسیار بالایی دارد چون تیم اول و سوم آسیا، اول و دوم اروپا (ترکیه و آذربایجان) و همچنین ۳ تیم برتر آفریقا (مصر، مراکش و تونس) در رقابت‌ها حاضر بودند.

*گویا در داوری‌ها مشکلاتی وجود داشت؟

بله متاسفانه سطح داوران به اندازه مسابقات بالا نبود و در این زمینه شاهد اشتباهات فاحشی در برخی مسابقات بودیم.

*در مجموع جمع‌بندی شما از عملکرد تکواندوی ایران چیست؟

بازی‌های کشورهای اسلامی پر بود از قهرمان المپیک و جهان و مسابقات در حد یک قهرمانی جهان کوچک برگزار شد. بیش از ۹۰ درصد از بچه‌های ما نتیجه گرفتند و با اینکه در بخش مردان به جز یکی، ۲ وزن با تیم امید عازم شده بودیم و در بانوان هم ۵۰ درصد بچه‌هایی که در رقابت‌های آسیایی بودند اعزام نکردیم، از تیم رضایت دارم و به کادرفنی هر دو تیم و بازیکنان خسته نباشید می‌گویم.

*از معدود فدراسیون‌هایی بودید که پای سکو به مدال آوران پاداش دادید!

خودم سال‌های سال ورزشکار بودم و می‌دانم لذتی که جایزه پای سکو دارد را نمی‌توان با هیچ چیز دیگری مقایسه کرد. حتی اگر بعدا مبلغ بیشتری هم بپردازید به اندازه پاداش پای سکو لذت‌بخش نیست. این موضوع ثابت می‌کند ما قدر زحمات هوگوپوشان و کادرفنی را می‌دانیم و به جای شعار دادن عمل می‌کنیم.

*بعد از موفقیت در قهرمانی آسیا، رقابت‌های جهانی رده‌های پایه و بازی‌های کشورهای اسلامی اکنون توقع از شما زیاد شده، برای تداوم موفقیت‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

اولا که ممنونم موفقیت‌های ما را می‌بینید و به مجموعه تکواندو انگیزه می‌دهید، اما باور کنید این نتایج را با خون دل خوردن به دست آورده‌ایم. از نظر مالی به شدت در تنگنا هستیم و مشکلات بی‌شماری داریم، اما خداراشکر هیچ اردو و مسابقاتی را روی زمین نگذاشتیم. شاید باور نکنید، اما یک ورزشکار برای حضور در اردو روزی یک میلیون تومان هزینه دارد و واقعا شرایط عجیبی داریم. با تمام این تفاسیر باید نگاه ما رو به جلو باشد تا انتظارات را برآورده کنیم.

*بودجه وزارت و کمیته المپیک کفاف مخارج فدراسیون را می‌دهد؟

بالاخره باید خود ما هم درآمدزایی داشته باشیم تا بتوانیم تیم‌ها را اعزام کنیم و در تمام رده‌ها اردو داشته باشیم، اما خواهش ما این است این ۲ نهاد ورزشی نگاه ویژه‌تری به تکواندو داشته باشند. هرچند تا همین الان هم حمایت خوبی از ما شده، اما واقعا مخارج خیلی بالاست و به طور مثال برای اینکه در کورس کسب سهمیه المپیک قرار بگیریم باید در مسابقات مختلفی شرکت کنیم.

*درخصوص حواشی که برای سفر زودهنگام شما ایجاد شده صحبت می‌کنید؟

چرا صحبت نکنم؟ من مشکلی با پاسخگویی ندارم و تنها مسئله عجیب اینجاست این همه مدال و افتخار دیده نمی‌شود و فقط به حواشی توجه می‌شود.

*به هر حال رسانه باید نقد هم داشته باشد…

نقد منصفانه که با راهکار همراه باشد را روی چشمانم می‌گذارم، اما نقدی که بیشتر شبیه تسویه حساب باشد را نمی‌پذیرم.

*خب دلیل سفر زودهنگام شما به قونیه چه بود؟

من باید زودتر می‌رفتم و خیلی از مسائل را حل می‌کردیم. به هر حال سمتی دارم که باید به آن پایبند باشم و کارهایی مانند جا به جایی ۷ بازیکن کشتی و … را انجام می‌دادم. درخصوص حواشی هم باید بگویم که بعد از این همه سال تجربه در ورزش کارم را بلد هستم و برای خودم حاشیه درست نمی‌کنم. فیشی که برای هواپیمایی پول پرداخت کرده‌ام تا بلیت پسرم را بگیرم را دارم.

*گویا پسر شما در سفر به صوفیه هم کنارتان بوده است؟

بله و نامه‌ای که فدراسیون بلغارستان برایم فرستاده و اعلام شده من و همراهم مهمان آن‌ها هستیم هم موجود است. گفتم که برای تک تک ابهامات یک پاسخ قانع کننده دارم و واقعاً نمی‌دانم چرا تا این اندازه برای ما حاشیه درست شد.

*تاثیر حضور شما در صوفیه برای تکواندوی ایران چه بود؟

سوال خوبی پرسیدید. اولا که باید در اجلاس جهانی فدراسیون تکواندو حاضر می‌شدم، زیرا تازه رییس فدراسیون شده‌ام و حضور در جلسات این چنینی الزامی است. ثانیا روزی که رسیدم، سرمربی تیم نونهالان اصلا روحیه خوبی نداشت و بابت عدم کسب مدال طلا ناراحت بود که همان روز با او صحبت کردم و خداراشکر ۲ مدال طلا هم گرفتیم. این موضوع به توانایی بالای سرمربی و روحیه خوب ورزشکاران برمی‌گردد، اما در طول گرم کردن کنار بچه‌ها بودم و به آن‌ها روحیه دادم و از روی سکو تشویقشان می‌کردم، چراکه من آدم vip نشین نیستم و برای تیمم می‌جنگم.

*برای گرفتن کاپ هم روی سکو نرفتید، چرا؟

تا به حال همچین کاری انجام نداده‌ام و همیشه سرمربی تیمم را می‌فرستم تا جایزه را دریافت کند. در مجموع تمام فکر من موفقیت تکواندو است و آنقدر مدال و افتخار در دوران ورزشکاری داشته‌ام که نیازی به دیده شدن ندارم.

*در آخر هم شایعاتی درباره بازگشت زودهنگام شما مطرح شد، دلیلش چه بود؟

من هرکاری می کنم عده‌ای حاشیه سازی می‌کنند (با خنده). زود می‌رویم می‌گویند رفته گردش؛ زودتر هم که می‌آییم می‌گویند آمده مشکل را حل کند! ۴ روز زودتر آمدم و حق ماموریت همان ۴ روز را پس دادم.

*با این تفاسیر به تمام شایعات پاسخ دادید. اگر حرف خاصی باقی مانده بفرمایید؟

با سیلی صورت تکواندو را سرخ نگه می‌داریم و می‌دانیم این رشته در ۲ المپیک قبلی نتوانسته توقعات را برآورده کند. نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم موانع را از پیش رو برداریم. از جامعه رسانه، مسئولان ورزش و پیشکسوتان می‌خواهم یار و یاور ما باشند تا به امید خدا بتوانیم موفقیت‌های خود را ادامه دهیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده