سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا - ویتنام

آینده سازان تکواندو ایران روی سکوی اول آسیا/ملکی، عبدالهی و آقاجانپور در جمع بهترین ها

تیم ملی تکواندو کشورمان در 2 گروه دختران و پسران عنوان قهرمانی رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، یازدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا که از روز جمعه چهارم شهریورماه با حضور 285 تکواندوکار از 28 کشور به میزبانی ویتنام در شهر «هوشی مینه» آغاز شده بود، عصر امروز شنبه پنجم شهریور ماه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در هر 2 گروه دختران و پسران به پایان رسید.

آینده سازان شایسته کشورمان در مجموع با کسب 11 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کردند.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات با 18 تکواندوکار حضور پیدا کرد که ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی، امیر حسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی، فرشته فتحی، ساغر مرادی و الهام حقیقی صاحب  مدال ارزشمند طلا شدند، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست ۲ مدال نقره، یاسین ولی زاده  و محمدامین کارساز هم ۲ مدال برنز برای تیم ایران کسب کردند.

در گروه پسران ایران با کسب  5 نشان طلا، 2 نقره و 2 برنز بالاتر از تیم های کره جنوبی و چین بر بام آسیا ایستاد. در گروه دختران نیز شیردختران ایرانی با 6 مدال طلا قهرمان؛ تیم های چین و کره جنوبی نیز دوم و سوم شدند. 

همچنین با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، راضیه آقاجانپور سرمربی گروه دختران و وحید عبداللهی سرمربی گروه پسران تیم ملی نوجوانان عنوان برترین مربی را به دست آوردند.

امیرحسین ملکی نماینده ایران که در این رویداد مدال ارزشمند طلا را بر گردن انداخت، نیز به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.

جایزه بهترین مبارزه در 2 گروه دختران و پسران به «تان سباستین» از مالزی و « شهد محمد سعد» از کشور عراق رسید. لازم به ذکر است محمدرضا یاری سرمربی ایرانی تیم ملی عراق به همراه ملی پوشان این کشور در ویتنام حاضر بود.

گفتنی است هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه پسران برعهده وحید عبداللهی است؛ ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران وی هستند. در گروه بانوان راضیه آقاجانپور سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتی دستیاران او هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور مدیر تیم هستند.

تیم ملی پسران ایران قهرمان آسیا

نتایج روز پایانی نمایندگان کشورمان

امروز شنبه پنجم شهریورماه در روز دوم و  پایانی این رقابت ها، مبارزات تکواندوکاران ۴۸-، ۵۵-، ۶۳-، ۷۳- و ۷۸+ در گروه پسران، ۴۴-، ۴۹-، ۵۵-، ۶۳- و ۶۸+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار  شد که ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و امیر حسین ملکی در گروه پسران و فرشته فتحی، ساغر مرادی در گروه دختران نشان طلا را تصاحب کردند.

در وزن ۴۸- کیلوگرم پسران ابوالفضل زندی دور نخست به مصاف «یانگ شیونگ» از چین تایپه رفت و 2 بر صفر به برتری رسید و در مبارزه بعدی مقابل «اوکازاکی» از ژاپن 2 بر صفر پیروز و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله مقابل «منصوروف» از ازبکستان به پیروزی در 2 راند رسید و به فینال وزن خود راه یافت. وی  در دیدار نهایی «کیم» از کره جنوبی را در 2 راند متوالی و با نتایج 12 بر2 و 12 بر یک پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم دور نخست «پارک هیون» از کره جنوبی را در حالی که 14 بر 2 پیش بود با ضربه فنی(ناک اوت) پشت سر گذاشت و به نیمه نهایی صعود کرد. رضایی در این مرحله 14 بر 3 و 10 بر 3 برابر «تانگ» از هنگ کنگ به برتری رسید و به دیدار نهایی صعود کرد و در دیدار برای کسب مدال طلا هم «نظروف» ازبکستانی را در 2 راند شکست داد و بعد از نقره بزرگسالان آسیا و طلای نوجوانان جهان، طلایی دیگر را به کارنامه درخشان خود در سال 1401 اضافه کند. 

رضا کلهر در وزن ۷۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، در مبارزه با «نارکام» از ویتنام با نتیجه 15 بر 2 و 14 بر یک به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کند. کلهر در این مرحله  «کووان» از کره جنوبی  را در 2 راند متوالی شکست داد و در مبارزه پایانی در 2 راند متوالی  برابر «جون فنگ» از چین صاحب برتری شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. 

ابوالفضل عباسی در وزن ۷۸+ کیلوگرم در دیدار نهایی «بنکوف» از ازبکستان را طی 2 راند از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست یافت. وی دور نخست 2 بر صفر از «لی یان یانگ» از چین را شکست داد. سپس مقابل «جابیرخان گایبولیف» از ازبکستان را با نتایج 15 بر یک و 12 بر 11 از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی 12 بر صفر و 6 بر صفر در پیکار با «آلتانگرل» از مغولستان راهی مبارزه پایان شد.

در گروه دختران و در وزن ۵۵- کیلوگرم فرشته فتحی در مرحه یک چهارم نهایی «کارنجانکو» از تایلند را با نتایج 10 بر 5 و 13 بر یک از پیش رو برداشت و سپس مقابل «ین نگویان» از ویتنام در 2 راند پیروز و راهی فینال شد.فتحی در دیدار نهایی «ماریا» ازقزاقستان را شکست داد و مدال طلا گرفت. 

در وزن ۶۳- کیلوگرم ساغر مرادی پس از یک دور استراحت، در مرحله نیمه نهایی به دیدار با «نازیم» نماینده قزاقستان رفت و با برتری 2 بر صفر راهی فینال شد. وی در این مرحله مقابل «کیم یونگ» از کره جنوبی صاحب برتری شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. 

در وزن ۴۹- کیلوگرم صبا بیکی در نخستین مبارزه به مصاف «آردینی» از اندونزی  رفت و در 2 راند به برتری 12 بر صفر رسید اما در مرحله یک چهارم نهایی 2 بر یک نتیجه را به «تای نگویان» از ویتنام  واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم نیز امیرمحمد کریمی دور نخست به مصاف «لی سی ین» از چین تایپه رفت و بازی را واگذار کرد و حذف شد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده