سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان، مکزیک-3

3 مدال نقره و برنز سهم بانوان از ادوار رقابت های جهانی/ خدابنده باتجربه ترین تکواندوکار ایران

بانوان ملی پوش تکواندو در رقابت های قهرمانی جهان، صاحب 3 مدال ارزشمند نقره و برنز شده اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان 23 تا 29 آبان ماه با حضور 777 تکواندوکار از بیش از یکصد و بیست کشور جهان به میزبانی مکزیک برگزار می شود و تیم ملی تکواندو کشورمان در 2 گروه بانوان و آقایان با 14 ملی پوش در این رقابت ها حاضر خواهد شد.

در گروه بانوان، اولین اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابت های قهرمانی جهان به دوره شانزدهم در سال 2003 به میزبانی کشور آلمان بر می گردد که تیم ملی کشورمان با 8 نماینده در این رقابت ها حاضر شد و سپس در تمامی دوره هایی که آقایان شرکت کردند بانوان نیز به این رقابت ها اعزام شدند.

با نگاهی به حضور بانوان به رقابت های قهرمانی جهان، 36 ملی پوش از سال 2003 به بعد شرکت کردند که سهم بانوان 2 مدال ارزشمند نقره و یک برنز بوده است. روند مدال آوری بانوان از سال 2015 به میزبانی کشور روسیه و با مدال علیزاده آغاز شد. سپس در بیست و سومین دوره یک مدال نقره توسط همین ورزشکار به دست آمد. این پایان روند مدال آوری ایران در رقابت های قهرمانی جهان نبود؛ مهلا مومن زاده در سن 17 سالگی و در رقابت های قهرمانی جهان منچستر 2019 با تیزهوشی توانست یک مدال نقره برای کشورمان به دست بیاورد و حالا نیز در ترکیب تیم ملی کشورمان در رقابت های قهرمانی جهان مکزیک 2022 حضور دارد.

در میان 36 ملی پوش اعزامی به رقابت های جهانی، اکرم خدابنده در کنار سوسن حاجی پور با 3 دوره اعزام بیشترین تجربه حضور در این رویداد را دارند با این تفاوت که کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های جهانی مکزیک با حضور در ترکیب اصلی چهارمین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کند.

افسانه شیخی، زینب حیدری، سارا خوش جمال فکری، نازیلا نظامی، سمانه شش پری، شکرانه ایزدی، علیزاده و ناهید کیانی 2 مرتبه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را تجربه کرده اند و ناهید کیانی در قهرمانی جهان 2023 سومین حضور خود را تجربه می کند.

طیبه فدایی نژاد، مرضیه اسدی، مهنوش مظلومی، ریحانه زین العابدینی، سهیلا آقاجمالی، الهام سعادت، ندا زارع، نرگس رنجبر، شکوفه کریمی، مهروز ساعی، حمیده خلج زاده، سارا قادری، فاطمه نعمتی، آسمانی، فرشیدی، روحانی، فریده فرشیدی، پریسا قربانی، هانیه اخلاقی، طیبه پارسا، ملیکا میرحسینی، زهرا پوراسماعیل، مهلا مومن زاده، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد و کیمیا همتی نیز هرکدام یک دوره در رقابت های جهانی حاضر شدند.

از لیست بازیکنان اعزامی، مهلا مومن زاده، ناهید کیانی و اکرم خدابنده همچنان می توانند تا تعداد مدال های بانوان ایران و شانس رسیدن شان به رقابت های المپیک پاریس 2024 را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

"با آرزوی موفقیت برای تیم ملی تکواندو بانوان"

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده