سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان مکزیک -7

مقانلو: تک تک اعضای تیم امید کسب مدال هستند / ‏مسابقات‬ جهانی رویداد متفاوتی است

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تمرینات خوب و با نشاطی را پشت سر گذاشتیم و به همه اعضای تیم برای کسب افتخار در بزرگترین رویداد تکواندو جهان امیدوارم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیژن مقانلو سرمربی ۵۳ ساله تیم ملی، بدون شک یکی از افتخارات تکواندو ایران اسلامی است. مردی که چهار دوره حضور در مسابقات جهانی (۱۹۹۱ آتن، ۱۹۹۵ مانیل، ۱۹۹۷ هنک گنگ و ۱۹۹۹ ادمنتون) را تجربه کرده است. ۲۵ مبارزه و کسب ۱۵ پیروزی، ثبت ۹ شکست و رسیدن به یک مدال آمار مقانلو در مسابقات جهانی و در قامت تکواندوکار بوده است.

وی 3 دوره به عنوان مربی و یک دوره نیز به عنوان سرمربی در رقابتهای جهانی حضور داشته و سه دوره نیز مسابقات جهانی را از نزدیک تماشا کرده است. سرمربی فعلی تیم ملی، در رقابتهای جهانی ۲۰۰۵  به عنوان مربی راهی مادرید شد که در نهایت ایران عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کرد و 4 سال بعد در رقابتهای ۲۰۰۹ دانمارک نیز عضو کادر فنی بود که بازهم عنوان نایب قهرمانی برای تیم ملی بدست آمد و در رقابتهای ۲۰۱۱ گیونگ جو تیم ایران با حضور مقانلو در کادر فنی برای نخستین بار روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد. وی در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ چلیابینسک سرمربی تیم ملی شد توانست با عملکردی درخشان و کسب 3 طلا و یک برنز برای دومین بار تیم ملی ایران را تا سکوی قهرمانی جهان هدایت کند.

وی که بعد از 6 سال، یکبار دیگر به عنوان سرمربی، تیم ملی ایران را در رقابت های جهانی هدایت خواهد کرد، در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون به آخرین شرایط تکواندوکاران پرداخت و گفت: خدا را شکر وضعیت خوبی داریم، خیلی امیدواریم در مکزیک عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم. تیمی با ترکیبی از جوانان و با تجربه ها را داریم. نفرات تیم انگیزه بالایی دارند و من به نوبه خودم وقتی نشاط و شادابی آن ها را در تمرینات می بینم خیلی انرژی می گیرم.

سرمربی تیم به برنامه های تمرینی خود نیز اشاره کرده و گفت: تا آنجا که توانستیم از زمان حداکثر استفاده را کردیم و بهره لازم را بردیم، اما با توجه به چشم اندازی که تا المپیک داشتیم، یکی دو برنامه اجرا نشد و امیدوارم در آینده همه برنامه ها همسوتر با تیم ملی انجام شود.

مقانلو در خصوص حضور چهار تکواندوکار جوان در ترکیب تیم ملی گفت: با توجه به نقاظ ضعف، قوت و تهدیدهای که سالهای قبل وجود داشت، ارزیابی کردیم و خیلی از این نوجوانان که مدالهای خوشرنگی در مسابقات جهانی، آسیایی و حتی المپیک کسب کردند، در اردوها حضور ندارند، با توجه به این شرایط سعی کردیم از پتانسیل تکواندو حداکثر استفاده را ببریم. خدا را شکر در ایران پتانسیل بالایی داریم. مهم این است که برای استفاده بهینه از این سرمایه ها سازماندهی و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. بستری فراهم کردیم که این جوانان به خودباوری رسیده و در مسابقات انتخابی ایده ال عمل کنند و بتوانند نتیجه مطلوب را بگیرند.

وی افزود: ریسک این جوانگرایی برای ماست ولی ما لذت می بریم از اینکه جوانانی داریم اینقدر سلحشور با انگیزه بالا که در همین مدت کم به خود باوری مبارزه با بهترین های دنیا رسیده اند. این جوانانی که اکنون به مسابقات جهانی اعزام می شوند، امتیازاتی خوبی کسب کردند، در رنکینگ المپیکی شرایط خوبی دارند و مهمترین چیز حفظ و ارتقا این جایگاه است که خوشبختانه برنامه ها به خوبی برای تحقق این هدف پیش رفته است. بارها گفته و الان هم می گویم که سال ۲۰۲۳ برای تکواندو ایران متفاوت خواهد بود.

سرمربی تیم ملی در مورد ارزیابی حریفات ملی پوشان در مسابقات جهانی گفت: با توجه به شرایط موجود همه واقفند که اغلب کشورهای دنیا روی تکواندو سرمایه گذاری زیادی داشته اند و این رشته پیشرفت خوبی در سطح دنیا داشته است. اکنون تکواندو متعلق به یک کشور خاص نیست، یک طلا با 140 امتیازی که در رده بندی مسابقات جهانی دارد، همه معادلات را تغییر خواهد داد. همه کشورها مانند ما برنامه ریزی کرده اند. خدا را شکر روند رو به رشد خوبی داریم. ان شالله در روز مسابقات هر ورزشکار ما بتواند با ارائه بهترین عملکرد دل خانواده تکواندو ایران را شاد کند.

مقانلو در پایان گفت: بیش از 10 دوره به عنوان تکواندوکار، سرمربی، مربی و حتی تماشاگر در مسابقات حضور داشته ام. مسابقات جهانی شرایط متفاوتی نسبت به سایر تورنمنت ها دارد، نباید از یک باخت غمگین شد و با یک پیروزی خوشحالی کرد. هر لحظه باید منتظر یه یک حادثه یا اتفاق بود. ان شالله تا روز آخر در کورس قهرمانی باشیم و بتوانیم به نتیجه مد نظر خود برسیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده