سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان مکزیک - 11

مردانی: تغییر نسل را در تیم ملی لمس می کنیم/ ‏تمرکز مهمترین پارامتر برای رسیدن به موفقیت است

سرگروه تیم ملی تکواندو گفت: تیم جوانی در اختیار داریم که از نخبه‌ها تشکیل شده و اگر تمرکز کافی داشته باشند، می‌توانند در مسابقات جهانی مکزیک عملکرد خوبی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سالهای نه چندان دور یکی از جذابیت‌های تکواندو ایران تماشای مبارزات وزن هشتم بود. بسیاری از علاقمندان به تکواندو مسافت‌های زیادی را طی می‌کردند تا با حضور در سالن مسابقات، تقابل سنگین وزن‌ها را تماشا کنند. کادر فنی تیم ملی نیز برای انتخاب بهترین تکواندوکار در وزن ۸۴+ آن زمان کار سختی پیش رو داشت. مبارزه نفراتی چون عنافچه، ذرخش، عباسی، فعال، رودپیشی، اصلانی و… نمایشی از توانمندی‌های تکواندو ایران در سنگین وزن بود که باعث شد یک پای موفقیت‌های ایران در میادین بین المللی سنگین وزن‌ها باشند.

اما در طول ۱۹ دوره حضور تیم ملی تکواندو ایران در رقابتهای قهرمانی جهان، ۹ تکواندوکار در وزن هشتم هوگوی تیم ملی ایران را بر تن کرده‌اند که حاصل آن یک طلا، ۴ نقره و 3 برنز بوده است. مرتضی رستمی با 3 دوره حضور، یک طلا و یک نقره بهترین عملکرد را در بین همه سنگین وزن‌های ایران داشته باشد. حسن اصلانی با 3 دور حضور و یک نقره، هادی افشار با یک دوره و یک نقره و سجاد مردانی با چهار دوره حضور و یک نقره در رتبه‌های بعدی هستند. حسین تاجیک، کوروش رجلی و فرزاد ذرخش نیز هر کدام هم سه مدال برنز برای تکواندو ایران در مسابقات جهانی کسب کرده‌اند. محمد قصری و غلامرضا سعیدی هم توفیقی در کسب مدال نداشتند.

سجاد مردانی علی رغم فراز و نشیب‌های زیاد، در ۱۰ سال گذشته پای ثابت تیم ملی در سنگین وزن بوده و برای بیست و پنجمین دوره این رقابت ها نیز با برتری مقابل رقبا در مسابقات انتخابی جواز حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را درِیافت کرد. سجاد ۹ سال قبل در «پائوبلا»  مکزیک و در اولین حضور خود در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نقره شد، اما در سه دوره بعدی علی رغم شایستگی، توفیقی در کسب مدال نداشت. او یک بار دیگر و در پنجمین حضور خود در مسابقات جهانی به مکزیک باز می‌گردد کرد و این بار در «گوادالاخارا» تلاش می‌کند تا بازهم به برتری مقابل رقبای خود به فینال صعود کرده و اتفاق تاریخی رقم بزند.

وی درخصوص این رقابت ها  در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: پنجمین حضورم در مسابقات جهانی را تجربه می‌کنم. از زمانی که وارد این مسیر شدم، تلاش این بود که رو به جلو حرکت کنم، همیشه از چیزی که بودم، بهتر باشم، خدا را شکر می‌کنم که یکبار دیگر فرصت جدید برای تجربه‌ای جدید در اختیارم قرار گرفته تا بتوانم عملکردم و حاصل سال‌ها تمرین را در یک میدان دیگر به نمایش بگذارم.

نایب قهرمان تکواندو جهان در سال ۲۰۱۳ ادامه داد: مبنای راه من در طول این سال‌ها چیزهایی نیست که به دست آوردم، همیشه اصل را خودم قرار داده‌ام و اینکه سعی کنم هر روز یک قدم رو به جلو بردارم و بدون شک این انگیزه و دیدگاه من نسبت به راهی که انتخاب کرده‌ام، دو طرفه بوده است و همیشه از این مسیر بازخوردهای مثبتی گرفته‌ام که توانسته‌ام در این شرایط سخت رو به جلو حرکت کنم. خدا را شکر هنوز این انگیزه پایدار است و ان اشاالله که بتوانم برای تکواندو ایران مثمرثمر باشم و افتخار آفرینی کنم.

مردانی در خصوص رقابت های جهانی نیز گفت: مسابقات جهانی، همیشه بین بچه‌های تکواندو معروف است به ماراتنی که همه جور تکواندوکار با همه توانمندی‌ها و قابلیت‌ها حضور دارد و یک تکواندوکار باید اشراف کامل به سبک‌های مختلف مبارزه داشته باشد. از همه مهم‌تر ذهن خود را آماده مسابقات کند. برخی حریفان سابق من که سال‌ها با آنها مبارزه می‌کردم خداحافظی کرده‌اند و برخی نیز هنوز در عرصه مسابقات حضور دارند. مجموعه‌ای از رقبای قدیمی و جوانان را پیش رو دارم و با توجه به آنالیز رقبا به میدان می‌روم و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه تیم خیلی جوانی داریم، اظهار داشت: می‌توان از این موضوع به تغییر نسل در تیم ملی تکواندو ایران تعبیر کرد، به عنوان بزرگ‌تر تیم، علی رغم آنکه باید روی برنامه‌های آمادگی و مبارزات خودم متمرکز باشم، بدون شک مسئولیتی دارم در خصوص این نفرات، ذاتاً حس حمایتی از اعضای تیم را دارم. ولی نفرات تیم ما همه نخبه هستند و می‌دانند وارد چه رویداد بزرگی می‌شوند. تیم با انگیزه‌ای داریم که خیلی خوب تمرین کرده و تلاش مضاعفی برای رسیدن به موفقیت داشته است. فقط می‌ماند آنکه روز مبارزه متمرکز باشند تا از توانمندی خود حداکثر استفاده را ببرند و فکر می‌کنم اگر بچه تمرکز کافی روی عملکرد و سیستم‌های که روی آن کار کرده‌اند داشته باشند، می‌توانند به آنچه می‌خواهند برسند. تمرکز مهمترین پارامتر برای رسیدن به موفقیت است.

وی افزود: خیلی سخت کار کردم که از یکنواختی که دچار آن شده بودم، خارج شوم. در ماه‌های اخیر تلاش من برای این بود که حرکت رو به بالای داشته باشم و حس کنم که نسبت به سجاد مردانی گذشته تغییرات رو به جلو و مثبتی ایجاد شده است. انگیزه ام این است که در مسابقات جهانی یک عملکرد متفاوت داشته باشم،  تجربیاتم و تمرکز روی اجرای این تغییرات می‌تواند تأثیر گذار باشد. واقعاً نسبت به گذشته شور شوق زیادی برای شروع مسابقات جهانی و انگیزه بالای دارم تا مردانی را در زمین بازی محک زده و از مبارزه اش لذت ببرم.

مردانی در مورد هدف نهایی خود در تکواندو گفت: هدف نهایی هر ورزشکاری در طول دوران قهرمانی کسب طلای المپیک است،  من هم مستثنی نیستم. سال ها است که این مسیر را برای کسب طلای المپیک برای خودم روزانه در نظر گرفته‌ام. در واقع زندگی من روز به روز به سمت رسیدن به همین هدف طی می‌شود. سعی من این است که زندگی من المپیکی باشد و از همه ابعاد خودم را رشد بدهم و به طلای المپیک برسم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده