سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- مکزیک

متین رضایی به دنبال شکستن طلسم طلای وزن سومی ها

تکواندوکار 17 ساله تیم ملی ایران با هدف شکستن طلسم طلای وزن سوم راهی مسابقات قهرمانی جهان شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابتهای وزن سوم مردان در جریان بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان جمعه 27 آبان ماه و در روز پنجم این مسابقات برگزار خواهد شد. نماینده ایران نیز کسی نیست جز متین رضایی، تکواندوکار 17 ساله تیم ملی که بعد از حضور در اردوی تیم ملی در روزهای نخست سال 1401، به اردوی تیم ملی نوجوانان رفت و بعد از کسب طلای جهان در صوفیه، در هوشیمینه نیز طلای آسیا را کسب کرد.

این استعداد ناب و خوش آتیه تکواندو ایران در مسابقات انتخابی نیز عملکرد موفقی داشت و توانست جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نیز کسب کند.

با نگاهی به تاریخچه حضور تکواندوکاران ایران در وزن سوم مسابقات قهرمانی جهان، یک نکته مهم بیش از هر چیز جلب توجه می کند. تیم ملی ایران در وزن سوم، موفق به کسب 4 نقره و 4 برنز شده است و تا کنون مدال طلای جهان در این وزن نصیب تکواندوکاران ایران نشده است. 

محمدرضا مهدی زاده (4 دوره در مجموع در اوزان 63- و 68- کیلوگرم و کسب نقره در وزن 68- کیلوگرم و یک برنز در وزن 63- کیلوگرم)، مهدی بی باک و رضا نادریان هر کدام بار با 2 دوره حضور و یک مدال نقره، سروش احمدی و میرهاشم حسینی نایب قهرمان جهان شده اند ، نادر خدامرادی (2 دوره حضور)، فیصل دانش و ابوالفضل یعقوبی هم 3 مدال برنز کسب کرده اند. ابوالحسن شاهوردی، فریبرز دانش، برزو کوهگرد، محمد باقری معتمد و محمد خمسه نیز حضور در مسابقات جهانی را بدون کسب مدال در وزن سوم تجربه کرده اند.

متین رضایی در مورد شرایط آمادگی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به تمرینات خوب و هدفمندی که زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشت ایم، به لحاظ ذهنی، فنی و آمادگی بدنی شرایط بسیار خوبی دارم.ان شاالله با پشت سر گذاشتن مرحله نهایی تمرینات در محل برگزاری مسابقات، آماده مبارزه با بهترین های دنیا خواهیم شد.

وی افزود: از زمان تشکیل اردوی تیم ملی زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را آغاز کردم، با نزدیک شدن به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا با نظر و تصمیم مقانلو در اختیار کادر فنی تیم ملی نوجوانان قرار گرفتم که خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم و تلاش می کنم در سومین میدان برزگی که سال 1401 پیش رو دارم بتوانم سربلند بیرون بیایم.

قهرمان نوجوانان جهان در خصوص شناخت خود از حریفان هم گفت: برخی از حریفان خود را می شناسم و با آنالیز مبارزات آنها، شناخت خوبی پیدا کردم. هر چند مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست، ولی تمام تلاش خود را می کنم بهترین خودم باشم و نتیجه مطلوب را کسب کنم.

رضایی، نوجوان 17 ساله ای که برنز نونهالان آسیا، طلای نوجوانان جهان، طلای نوجوانان آسیا، طلای جام ریاست فدراسیون جهانی و برنز جام باشگاه های آسیا را در کارنامه دارد.  طلای این وزن برای رضایی دو دستاورد بزرگ دارد، شکستن طلسم طلای این وزن و از آن هموار کردن، مسیر کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده