سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عباسی: رقابت های جهانی چالش جدیدی برای من است/ اسیر نام حریفان نمی شوم

تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی ایران گفت: تلاش می کنم در رقابت های جهانی مکزیک بهترین خودم باشم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در طول سال های حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان 11 تکواندوکار در وزن هفتم تیم ملی به مصاف رقبای خود رفته اند که حاصل تلاش آنها سه طلا، یک نقره و سه برنز بوده است. 

یوسف کرمی 2 طلا و 2 برنز موفق ترین تکواندوکار وزن هفتم ایران در آوردگاه جهانی است. مجید افلاکی هم در تنها دوره ای که در وزن هفتم به میدان رفت، در مسابقات 1999 ادمونتون کانادا موفق شد نشان طلا را تصاحب کند. سید حسن زاهدی نیز موفق به کسب یک نقره و یک برنز شده است. 

عبدالله مومن، منصور باقری، مجید امین ترابی، علی تاجیک، مهدی خدابخشی، عرفان ناظمی (عدم صدور روادید)، رضا مهماندوست، امید عمیدی و سعید رجبی هم دیگر تکواندوکاران وزن هفتم ایران در مسابقات جهانی بوده اند.

دوازدهمین تکواندوکاری که در مسابقات جهانی و در وزن هفتم به دیدار حریفان خود می رود، کسی نیست جز یک جوان 18 ساله بابلی که بعد از طلای نونهالان جهان، با 2 طلای نوجوانان آسیا و جهان، همه نگاه ها را متوجه خود ساخت و با موفقیت در مسابقات انتخابی، حالا این شانس را دارد که سومین طلای خود در سال 1401 و این بار در آوردگاه جهانی کسب کند. مدالی که می تواند او را در یک قدمی کسب سهمیه المپیک قرار دهد. 

ابوالفضل عباسی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، با اشاره به تمرینات سخت و فشرده ای چند ماه اخیر ادامه داد: کادر فنی تیم ملی واقعا تمرینات بسیار خوبی را برای آمادگی تیم ملی طراحی کردند که در کنار بالا رفتن روحیه نفرات تیم، به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی پیشرفت خوبی داشته ایم. 

وی ادامه داد: بعد از حضور در اردوی نوجوانان و کسب 2 طلای آسیا و جهان، به اردوی تیم ملی بزرگسالان آمدیم که درابتدا دچار یک افت بدنی شدم، ولی خدا را شکر این دوران را طی کردیم و در شرایط فعلی آمادگی بسیار خوبی دارم. 

عباسی افزود: اینکه نوجوانانی که مدال طلای جهان را کسب کرده بودند توسط کادر فنی به اردوی بزرگسالان دعوت شدند، از نگاه ویژه فدراسیون به پشتوانه سازی خبر می دهد، باید تشکر کنم از مقانلو که این فرصت را به ما داد تا توانایی خود را در رده بالاتر آزمایش کنیم و در نهایت با موفقیت در مسابقات انتخابی به ترکیب ثابت تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان رسیدیم. 

تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی در خصوص حضور در مسابقات جهانی هم گفت: هر چند من سابقه حضور در مسابقات جهانی در رده های سنی نونهالان و نوجوانان را دارم، ولی شرایط رقابت های جهانی در رده بزرگسالان متفاوت است و بدون شک چالش بزرگی است و سعی می کنم بهترین خودم باشم، چیزی کم نذارم و با آمادگی خوبی که دارم برای کسب بهترین نتیجه و رسیدن به خوشرنگ ترین مدال تلاش می کنم.

وی در مورد شناخت از رقبای خود در مسابقات جهانی گفت: برخی از این حربفان خود را در مسابقات جهانی آنالیز کرده ام. نمایندگان اسپانیا و انگلستان خوب هستند، ولی معتقدم تکواندوکاری که با هدف طلای جهان پای به مسابقات می گذارد، باید بدون توجه به نام و سابقه حریفان همه رقبا را شکست دهد.

عباسی در پایان گفت: همه بازی ها فینال حکم فینال دارد و انگیزه زیادی برای حضور در مسابقات جهانی دارم. همه توان خود را می گذارم که بهترین نتیجه را بگیرم. مردم عزیز ایران دعا کنند تا تیم ملی ایران بتواند در این دوره بهترین نتیجه را بگیرد. 

شایان ذکر است سه شنبه 24 آبان ماه در روز دوم مسابقات قهرمانی جهان ابوالفضل عباسی  به دیدار رقبای خود می رود. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده