سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک

سجاد مردانی سومین مرد برنزی ایران

سرگروه تیم ملی تکواندو کشورمان مبارزه رده بندی را به حریف مکزیکی خود واگذار کرد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی تکواندو ایران در  روز چهارم از بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان دو نماینده ایران در اوزان 87+ کیلوگرم مردان و 73+ کیلوگرم زنان داشت که در نهایت سومین مدال برنز تیم ملی ایران در این مسابقات توسط سجاد مردانی به دست آمد. 

سرگروه تیم ملی کشورمان در وزن 87+ کیلوگرم دور نخست برابر «آلوارز»  از ونزوئلا با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. وی در این دیدار راند اول را 3 بر صفر به سود خود خاتمه داد، راند دوم این حریف بود که 7بر6 به پیروزی دست یافت. اما مردانی در راند سوم 4 بر یک پیروز ای میدان مبارزه خارج شد. وی در مبارزه دوم «آندری هابار» اکراین را با نتایج 3 بر 2 و 4 بر یک از پیش رو برداشت و در مرحله هشتم نهایی و در پیکار با  «آن» از گامبیا دو بر صفر(3 بر یک و 4 بر یک) صاحب برتری شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

نماینده سنگین وزن کشورمان در این مرحله «کارلوس سانورس» ازمکزیک دارنده مدال نقره دوره قبل و رنکینگ 5 دنیا را پیش رو داشت. راند اول این مبارزه را مردانی 3 بر یک به سود خاتمه داد. در راند دوم دو تکواندوکار به تساوی 3 بر3 رضایت دادند و در پایان راند سوم بازهم تساوی 2 بر2 روی تابلو ثبت شد که داوران در هر دو راند با وجود عملکرد فنی و ضربات بیشتر مردانی، رای به پیروزی رقیب مکزیکی که از سوی تماشاگران سالن حمایت می شد، دادند تا سرگروه تیم ملی کشورمان علی رغم شایستگی از رسیدن به دیدار نهایی باز بماند. 

سرگروه تیم ملی کشورمان که 9 سال قبل در مسابقات جهانی 2013 مکزیک و در شهر «پائوبلا» موفق به کسب مدال نقره شده بود، این بار در شهر «گوادالاخارا» عنوان سوم جهان را به خود اختصاص داد. 

اکرم خدابنده دیگر نماینده ایران در مسابقات روز چهارم بود که در وزن 73+ کیلوگرم دور نخست باید با نماینده کنیا مبارزه می کرد که به دلیل حذف در وزنکشی، خدابنده راهی دور دوم شد و در این مرحله مقابل «لورنا براندل» از آلمان و دارنده رنکینگ اول جهان 2 بر صفر (10 بر4 و 3 بر یک) بازنده و از دور رقابتها کنار رفت. 

پیش از مردانی، رضا کلهر در وزن 68- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم آقایان توانستند 2 مدال برنز را تصاحب کنند. ابوالفضل عباسی در وزن 87- کیلوگرم، غزل سلطانی در وزن 49- کیلوگرم، نرگس میرنواللهی در وزن 62- کیلوگرم و زینب اسماعیلی در وزن 67- کیلوگرم برابر رقبا شکست خوردند.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ ندا زارع و مهروز ساعی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. در گروه آقایان نیز بیژن مقانلو سرمربی است و مسعود حجی زواره و  نعیما خواجوی مربیان تیم ملی خواهند بود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده