سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

ساعی: فدراسیون توسط قهرمانان جهان اداره می شود

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به همراه کادر فنی در نشست خبری امروز 26 آذرماه پاسخگوی اهالی رسانه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکوااندو، نشست خبری هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به همراه اصغر رحیمی مدیر فنی تیم های ملی و اعضای کادر فنی تیم ملی از جمله بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی، مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی مربیان و ایمان اکبرزاده داور بین المللی حاضر در رقابت‌های جهانی مکزیک ۲۰۲۲ امروز شنبه ۲۶ آذرماه در خانه تکواندو با اصحاب رسانه برگزار شد.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در ابتدای نشست خبری عنوان کرد: مسابقات قهرمانی جهان بزرگترین رویداد ما محسوب می‌شد که مسیر طولانی برای اعزام پشت سر گذاشتیم و  بازیکنان 38 ساعت در راه بودند. تلاش کردیم تیم را به بهترین شکل اعزام کنیم و برای اولین بار نفرات را با پرواز بیزینس فرستادیم. اعزام 5 روز زودتر انجام شد، البته حاشیه‌هایی ایجاد شد که به نظر من این حاشیه‌سازان درکی از ورزش حرفه ای ندارند.

ملی‌پوشان جوان حق خود را گرفتند و در انتخابی به حق‌شان رسیدند
وی در ادامه افزود: تیم باید حتماً چند روز جلوتر اعزام می‌شد تا شرایط خوبی در آنجا داشته باشد. خدا را شکر بچه‌ها به لحاظ فیزیکی کم نیاوردند و شرایط خوبی به لحاظ بدنی داشتند. پایین‌ترین نقطه مکزیک 1800 متر بالاتر از سطح دریاست و ما هم در جایی بودیم که نزدیک به 2 هزار متر بالاتر از سطح دریا بود. تیمی که به مسابقات جهانی بردیم، خلاف نظر یکسری دوستان غیرکارشناس، جوان بود و به کادر فنی بابت این موضوع و جسارتی که داشت، تبریک می‌گویم. این جوانان توانسته بودند در مسابقات انتخابی، رقبای خود را شکست دهند و جای آنها را گرفتند. در واقع آنها حق خود را گرفتند و در انتخابی به حق‌شان رسیدند.

باید فراز و نشیب‌های برگزاری انتخابی با داوران رسمی را بپذیریم
رئیس فدراسیون تکواندو خاطر نشان کرد: ما می‌توانستیم به چند شکل نفرات را انتخاب کنیم؛ اول جوان‌گرایی بود و دوم برگزاری رقابت انتخابی که بهترین‌ها برگزیده شدند. وقتی اعتقاد به انتخابی با داوران رسمی داریم، باید فراز و نشیب‌هایش را هم بپذیریم. خوشحالم این ریسک را قبول کردیم و کادر فنی جسارت لازم را داشت. همچنین ما توانستیم 3 پله در مسابقات بالا بیاییم که این روند رو به رشد بود و مطمئنم که این نفرات پاسخ خوبی به اعتماد کادر فنی و فدراسیون خواهند داد. من در مسابقات به این بچه‌ها افتخار کردم. دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی از من چند بار سؤال کرد که آیا تکواندوکار ایران 17 ساله است؟ او از این اتفاق خوشحال بود و همه کشورها تبریک می‌گفتند که ایران در حال بازگشت به اوج است. البته این مستلزم آن است که این اعتماد ادامه داشته باشد.

فدراسیون به دست کسانی می‌چرخد که خاک تکواندو را خورده‌اند
ساعی همچنین تصریح کرد: خوشحالم که اعضای کمیته فنی همه از قهرمانان و عنوان داران المپیک، جهان و آسیا هستند و خدا را شکر فدراسیون به دست کسانی می‌چرخد که خاک این رشته را خورده‌اند.

عقد قرارداد با «کوکی وان» برای جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور کمک می‌کند
وی در مورد عقد قرارداد همکاری فدراسیون ایران با سازمان جهانی «کوکی وان» گفت: ما اولین فدراسیون بودیم که با ما قرارداد بستند و این به جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور کمک می‌کند. به همین واسطه، اولین دوره داوری بین‌المللی هانمادانگ در کشور برگزار شد، در حالی که این نفرات در گذشته باید از ایران خارج می‌شدند.

کمیته فنی مشخص می‌کند کادر فنی به چه شکل به کارش را ادامه دهد
رئیس فدراسیون تکواندو راجع به ادامه همکاری با کادر فنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: من شخصاً از عملکرد کادر فنی راضی بودم. البته جلسه کمیته فنی تشکیل می‌شود و مقانلو در آنجا شرکت کرده و گزارش می دهد و پس از بحث و تصمیم‌گیری در کمیته فنی، این کمیته مشخص می‌کند که کادر فنی به چه شکل به کارش ادامه دهد.

من در کمیته فنی فقط یک رأی دارم
وی ادامه داد: بنای ما این است که هر کادری باشد، کمیته فنی کمک کند، ولی اعضای کمیته فنی نفراتی هستند که حرف برای گفتن دارند و تشکیل جلسه نیز می‌تواند به کادر فنی و همچنین تکواندو ما کمک کند. نکاتی هم شاید گوشزد شود. قطعاً هر اتفاقی در جلسه کمیته فنی بیفتد، به نفع تکواندوی ایران خواهد بود. من هم در کمیته فنی فقط یک رأی دارم.

نمی‌توانستیم مردانی را کنار بگذاریم
ساعی درباره وضعیت سجاد مردانی نیز گفت: ما نمی‌توانستیم مردانی را کنار بگذاریم، چون شرایط بهتری نسبت به سایرین داشت. در 58- کیلوگرم آرمین هادی‌پور را داشتیم که به جوانان باخت، اما مردانی حریفانش را برد و انتخاب شد. البته ما هیچ‌کس را رها نمی‌کنیم و حمایت لازم را از آنها می‌کنیم. من مطمئنم که بچه‌های ما سال آینده جایگاه خیلی بهتری خواهند داشت و از همان ابتدای مسابقات، قرعه سختی نخواهند داشت.

حاشیه‌سازی‌ها ادامه دارد و از خودی‌ها می‌خوریم
رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به حواشی ایجادشده برای تیم ملی تکواندو در داخل کشور تأکید کرد: ما این را در همین مسابقات جهانی حس کردیم. ما در آنجا با 140 کشور رقابت می‌کردیم و در داخل هم شرایطی وجود داشت که نمی‌خواستند به هدف و موفقیت برسیم. حتی پس از بازگشت هم حاشیه‌سازی‌ها ادامه دارد و از خودی‌ها می‌خوریم. این ها منت هم سر ما می‌گذارند که دارند کمک‌مان می‌کنند. 

گاهی اوقات می‌ترسیم بازیکنی را با خودمان به مسابقات ببریم
ساعی افزود: گاهی اوقات به دلایلی می‌ترسیم بازیکنی را به مسابقات اعزام کنیم. تکواندو به جایی رسیده که از پایان المپیک، کار برای المپیک بعدی شروع می‌شود. در واقع کار مثل یک بازی شطرنج است که باید نفرات را در جای خودشان قرار بدهیم.

وارد لجبازی نمی‌شویم و به خودمان لطمه نمی‌زنیم
ساعی درباره کنار گذاشتن ناهید کیانی و ندا زارع از تیم ملی تکواندو هم گفت: زارع خودش رفت، چون می‌خواهد در جای دیگری زندگی کند. درباره ناهید کیانی هم بحث فنی وجود دارد. او تقریباً هر ماه در یک مسابقه شرکت کرده بود و این احساس را داشتیم که روند خوبی ندارد و در حال اُفت است. اینکه می‌گویند من با او مشکل دارم، موضوع این است که دو بار به او تذکر دادم، ولی بحث کنار گذاشتنش نیست و وارد لجبازی نمی‌شویم و به خودمان لطمه نمی‌زنیم.

جایی که اشتباه کرده باشیم، شهامت بیان آن را داریم
وی در ادامه یادآور شد: دو هفته قبل اتفاقی در لیگ افتاد که من یکی دو کمیته فدراسیون تکواندو را توبیخ کردم. پس جایی که اشتباه کرده باشیم، شهامت بیان آن را داریم. اینجا هم هر جایی که اشتباه کنیم، دنبال جبران آن و عدم تکرار آن خواهیم بود.

در چند سال اخیر اتفاقات عجیبی برای میرهاشم رخ داده که او را خسته کرده است
رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به انتقاد برخی ملی‌پوشان از پاداش فوتبالیست‌ها گفت: این موضع گیری‌ها بوده، هست و خواهد بود و زمان ما هم وجود داشت. آنها حق دارند. برای میرهاشم حسینی اتفاقات عجیبی در این چند سال رخ داده و او را خسته کرده است. من به او بابت صبری که دارد، تبریک می‌گویم. از مسئولان هم خواستم که او را به‌عنوان یک طلایی و قهرمان ببینند. او جایی که می‌توانست مدال بگیرد، از بیرون نظاره‌گر بود و امیدوارم خدا در جایی به او لطف کند که جبران همه این شرایط شود. میرهاشم قهرمان ملی است و باید در بحث جوایز به طور ویژه به او نگاه شود.

برخی ملی‌پوشان تکواندو کارهای بزرگی انجام می‌دهند و باید دیده شوند
ساعی افزود: نمی‌گوییم با فوتبالی‌ها ندهید، بلکه می‌گوییم حواس‌شان به سایر ورزشکاران هم باشد. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، تقابلی میان ورزشکاران ایجاد می‌شود. به هر حال ورود به جام جهانی فوتبال کار بزرگی است، ولی کار این بچه‌ها هم کارهای بزرگی انجام می‌دهند و باید دیده شوند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره کادر فنی تیم تکواندوی بانوان ایران و احتمال تغییر در آنهم گفت: با احترام به مربیان فعلی تکواندو فعلاً نمی توان هدایت تیم ملی را دست فرد دیگری داد. بیشتر نفرات این تیم نوجوانان و جوانان هستند و باید به آنها زمان داد. البته انتظار من کمی بیشتر از این نتایج بود که رقم خورد.

مهماندوست از هر کجا که پیشنهاد داشته باشد می‌تواند برود
ساعی درباره بازگرداندن نفراتی که از ایران رفته‌اند مثل مهماندوست  گفت: بحث مهماندوست جداست که او هر جا که پیشنهاد داشته باشد، می‌تواند برود. درباره تکواندوکاران نیز در تلاش هستیم تا برگردند. تکواندو برای تمام تکواندوکاران ایرانی است. در همین مسابقات جهانی مکزیک، در یک وزن چهار ایرانی حضور داشتند که هم باعث خوشحالی بود و هم باعث تأسف.

مردانی یک حُسن دارد که محجوب و مؤدب است
وی در واکنش به اینکه می‌گویند سجاد مردانی در مسابقات گرند پری ناک‌اوت شده و فدراسیون پنهان کرده است، گفت: این‌گونه نیست و آن یک اتفاق بود که رخ داد. سجاد یک حُسن دارد که محجوب و مؤدب است. او در رقابتش و در یک لحظه بی‌تجربگی کرد و حریفش جوانمردی نداشت.

داوران در این دوره از مسابقات جهانی خیلی ضعیف بودند
رئیس فدراسیون تکواندو وی درباره مسائل داوری در مسابقات جهانی هم گفت: در روز اول چیزی نگفتیم، در روز دوم دوباره رخ داد که دکتر چو هم سرش را به نشانه تأسف تکان داد. در رقابت کلهر، حتی تمام سالن عملکرد داوری را هو می‌کردند که البته آنجا هم کوتاه آمدیم، ولی در روز سوم و در مسابقه متین رضایی، هم ما و هم حریف که باخته بود، اعتراض می‌کردیم. حتی مربی ترکیه به صندلی لگد زد و بازی از دست داور در رفت. خود داوران هم متوجه شرایط شدند و این اتفاقات فقط برای ما هم نبود.

وی ادامه داد: کار در نهایت به جایی رسید که همه کشورها اعتراض داشتند و مجبور شدند که مربیان را جمع کنند و با آنها حرف بزنند و آرام‌شان کنند. داوران در این دوره از مسابقات خیلی ضعیف بودند و به نظر می‌رسید داوران جوان آمده بودند. من سرپرست تیم بودم و به‌عنوان سرپرست تیم محروم شدم. اگر محرومیت درباره ریاستم بود، نمی‌توانستم تفاهم‌نامه را نیز با «کوکی وان» امضا کنم.

ساعی در پایان گفت: اگر ورزشکاران ایرانی که رفته‌اند، بتوانند از فدراسیون خودشان رضایت‌نامه بگیرند، می‌توانند بلافاصله برای ما رقابت کنند، در غیر این صورت باید دو یا سه سال منتظر بمانند.

مقانلو: تنها 4 ماه بازیکنان در تمرین بودند
بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو نیز در نشست خبری اظهار داشت: شرایط تیم ایران مشخص بود و با اشراف به این شرایط، مسئولیت را در دست گرفتم. ما چهار تکواندوکار داشتیم و عملاً روی کاغذ نفری نداشتیم، ولی برنامه‌ریزی کردیم و در 6 ماه اخیر چهار ماه در تمرین بودیم. من هر ریسکی که می‌کنم، با حمایت فدراسیون است. این ریسک کاملاً هوشمندانه بود و بستری فراهم شد که برخی نفرات به خودباوری رسیدند. این بستر، بستر شفاف‌سازی بود که با حمایت فدراسیون مهیا شد. ما باید خودمان را برای جوانان جویای نام خرج کنیم.

مقانلو: مردانی کاملا متحول شده است
سرمربی تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: درباره سجاد مردانی باید بگویم که او متحول شده است. ما باید کسی را داشته باشیم که شرایط حضور در مسابقات مختلف را داشته باشد. ما در وزن مردانی، ابوالفضل عباسی، نادعلیان و ... را داریم . اگر این جوانان نتوانند این بزرگان را پشت سر بگذارند، در مسابقات هم موفق به این کار نخواهند شد. افتخار می‌کنم که همه نفرات جواب اعتماد ما را دادند. در این کورس، مردانی نزدیک‌ترین نفر به المپیک است.

مقانلو تصریح کرد: ما بستر را مهیا کرده‌ایم و این بستر برای عرض‌اندام کلیه جوانان آماده است، اما آن ها باید در انتخابی شرکت کنند. ما به جوانان اعتقاد داریم، اما آن ها باید خودشان را به ما ثابت کنند.

به عنوان سرمربی چوب جادویی ندارم و باید صبوری کنیم
وی یادآور شد: ما یک کشتی به گل نشسته داشتیم و سعی کردیم با برنامه‌ریزی به سمت موفقیت برویم. استفاده از نوجوانان بخشی از برنامه ما بود ، چون به هر حال برای آن ها هزینه شده بود. در واقع سعی کردیم از حداقل‌ها، حداکثر استفاده را داشته باشیم. همچنین یکسری از تکواندوکاران که بیرون بودند، در حال بازگشت هستند. برای پیشرفت نیازمند زمان هستیم و این‌گونه نیست که من به‌عنوان سرمربی چوب جادویی داشته باشم. خوشبختانه در مسیر خوبی هستیم و شانس کسب 510 امتیاز وجود دارد. فکر می‌کنم باید چشم‌انداز ما روی 2 مسئله باشد و چند بعدی نگاه کنیم.

مقانلو درباره احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی تکواندو گفت: از کادر فنی‌ام راضی هستم، چون با وسواس آنها را انتخاب می‌کنم. این نفرات همیشه با من همراه بودند و مرا کمک کرده‌اند و نیازی به تغییر نیست.

ساعی بالاتر از یک رئیس فدراسیون نشان داده است
اصغر رحیمی
مدیر تیم‌های ملی تکواندو در نشست خبری عصر امروز اظهار داشت: مسابقات تکواندو قهرمانی جهان همیشه در سال فرد برگزار می‌شود که رقابت این دوره مربوط به دوره قبل بود. از زمان حضور ساعی این حس را دارم که او بالاتر از یک رئیس فدراسیون خودش را نشان داده است. ما مشکلاتی زیادی داریم و متأسفانه نمی‌گذارند کار کنیم. الان کمیته ضدسمپاشی و ضدبحران داریم که هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد. متأسفانه در داخل کشور باید درباره موضوعاتی توضیح بدهیم که خجالت‌آور است.

او ادامه داد: انتظارم این است که تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی باکو نتیجه بهتری بگیرد. در این دوره هم عملکرد نفرات به جز یک وزن راضی‌کننده بود و حتماً اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده