سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رئیس فدراسیون در جمع خبرنگاران

سال آینده برای تکواندو ایران اهمیت زیادی دارد/بعد از جهانی باکو در خصوص اعزام ها تصمیم می گیریم

نشست خبری رئیس فدارسیون تکواندو امروز با حضور رئیس کمیته داوران و مدیر تیم های ملی تکواندو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نشست خبری رئیس فدراسیون تکواندو به همراه، شهرام اربابی رئیس کمیته داوران و اصغر رحیمی مدیر تیم های ملی تکواندو امروز سه شنبه 23 اسفندماه در محل دفتر هادی ساعی برگزار شد.

هادی ساعی در ابتدای نشست خبری بیان کرد: امسال سال بسیار سختی را داشتیم و سال آینده نیز سال تعیین تکلیف ورزشکاران المپیکی است و از روزهایی ابتدایی فروردین مسابقات گرند‌اسلم، گرندپری، بازی‌های آسیایی، دانشجویان و جهانی را خواهیم داشت.

وی افزود: در سال جاری 15، 16 رویداد شرکت کردیم و در ابتدای فروردین مسابقات گرنداسلم را داریم. با این حال در روزهایی پایانی حتی بودجه مدنظر خود را نیز پرداخت نکردند و 50 درصد آن محقق شده است.  همانطور که می‌دانید در ابتدا تفاهم نامه را امضا نکرده بودم، اما در دیدار با وزیر ایشان اعلام کردند‌ که تفاهم نامه را امضا و متمی نیز به آن اضافه شود و امضا کنیم. با این شرایط شاید در سال آینده نتوانیم در خیلی از رویدادها شرکت کنیم. باید در سال آینده خیلی بیشتر به ما کمک کنند و اگر حمایت نکنند نمی‌توانیم در المپیک عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص کمک دولت برای پرداخت مطالبات استراماچونی و عدم توجه به سایر رویدادها عنوان کرد: بحث فوتبال جدا است و ظاهرا ورزش جز اولویت نه این دولت بلکه دولت‌های قبل نبوده است. چانه ورزش آنقدر کوچک است که هر چقدر هم اضافه می‌کند به اعداد قابل قبول نمی‌رسیم. کار همه فدراسیون‌های ما با ارز است و اینجا به ما ریال می‌دهند، در حالی که همه کارهای ما با دلار است.

پرافتخارترین المپین ورزش ایران در خصوص برگزاری رویداد نوروز با بودجه بسیار زیاد و عدم کارآیی این مسابقات گفت: اینطور که شنیدم بودجه این مسابقات خارج از ورزش تامین شده است و بهتر بود این بودجه در اختیار کل ورزش قرار بگیرد تا بیشتر کمک کند. دوستان پیشنهاد دادند در تکواندو هم برگزار شود، اما بررسی کردم و صلاح ندیدم. با حضور این کشورها هیچ کمکی به تکواندو نمی‌شد و مسابقات نیز امتیاز و رنکینک نداشت تا بازیکنان خوب شرکت کنند. برگزاری این مسابقات در تکواندو‌ چیزی جز هزینه نداشت و ما بررسی کردیم آورده‌ای ندارد. دوستان گفتند پولش را جایی دیگر می‌دهد اما با کار کارشناسی دلم نیامد در تکواندو برگزار شود و در صورت برگزار این مسابقات حتی کارکرد رویداد تدارکاتی را برای ما نداشت.

ساعی با اشاره به احتمال عدم اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی گفت: چند رویداد مهم از جمله بازی‌های آسیایی و گرندپری را داریم که از لحاظ زمانی خیلی  نزدیک به هم است. با این اوضاع و احوال نمی‌توانیم اردوهای خوبی داشته باشیم و مجبور می‌شویم تیم‌های سوم و چهارم خود را اعزام کنیم. مسابقات گرندپری 60 امتیاز و بازی‌‌های آسیایی 40 امتیاز دارد. باید در مسابقات مهمتر شرکت کنیم و شاید مجبور شویم تیم نوجوانان را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. امسال در گرندپری تعداد ورزشکار بیشتری داریم، در حالی که در ابتدا فقط مردانی، هادی‌پور، حسینی و احمدی را داشتیم که احمدی و هادی‌پور خداحافظی کردند. امروز 13، 14 بازیکن ما به این مسابقات دعوت خواهند شد و اگر اعزام نکنیم لطمه خواهیم خورد. مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی نیز به فلسطین اشغالی داده شد و ما نمی‌توانیم در آن شرکت کنیم و 20 امتیاز این مسابقات را از دست خواهیم داد.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به نگرانی بابت عدم صدور روادید برای رویدادهای سال آینده گفت: یکی از نگرانی ما دریافت روادید است. برای گرندپری انگلیس نیز خیلی زودتر اقدام کردیم و اولین کشوری بودیم که دعوتنامه را گرفتیم و در فرانسه  با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون انگلیس صحبت کردیم و دو هفته زودتر دعوتنامه را گرفتیمم، اما متاسفانه روادید صادر نشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که بهتر نیست با این شرایط به دنبال سهمیه قاره‌ای باشیم، گفت: اگر این روال ادامه داشته باشد باید در نهایت به دنبال دو سهمیه قاره‌ای برویم. نتایج مسابقات جهانی باکو خیلی مهم است و بعد از این مسابقات کمیته فنی تصمیم خواهد گرفت مسیر کسب سهمیه از گرندپری را ادامه بدهیم یا با توجه به هزینه‌ها به دنبال دو سهمیه قاره‌ای باشیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده