سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

نگاهی به حضور بانوان در رقابت های گرنداسلم؛

رویای شیرین رزرو بلیت المپیک در سر 5 بانوی تکواندوکار

5 تکواندوکار ایران در رقابت های گرنداسلم «ووشی» در تلاش برای ارائه عملکردی درخشان هستند تا به رویای حضور در المپیک رنگ واقعیت ببخشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت های گرند اسلم مسیری میانبر برای رسیدن به المپیک محسوب می شود؛ رقابت هایی که مرحله نخست آن از دهم تا چهاردهم فروردین ماه 1402 به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار خواهد شد. نهایتا شیاپ چانگ مرحله دوم نیز اواخر سال 2023 بازهم در ووشی پهن خواهد شد. 

نفرات اول رنکینگ اختصاصی آن در مجموع 2 مرحله به صورت مستقیم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد و در این بین تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در این رقابت ها 5 نماینده  خواهد داشت؛ 5 تکواندوکاری که در وزن خود حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت. 

در بین نفرات اعزامی به رقابت ها تنها ناهید کیانی و تینا مدانلو مرحله مقدماتی مسابقات گرنداسلم را سال 1398 تجربه کرده اند و 3 تکواندوکار دیگر اولین باری است که در رقابت هایی با این سطح فنی بالا مبارزه می کنند.  

مبینا نعمت زاده و سعیده نصیری در وزن 49- کیلوگرم، ناهید کیانی، نسترن ولی زاده و تینا مدانلو در وزن 57- کیلوگرم به این مسابقات اعزام می شوند که در هر وزن قصد داریم با بازیکنان اعزامی به این رقابت ها و کارنامه شان بیشتر آشنا شویم.

همچنین مینو مداح به عنوان سرمربی، تیم را در این رقابت ها همراهی می کند.

وزن 49- کیلوگرم: خستگی ناپذیر، رو به جلو- مبینا نعمت زاده 
«مبینا نعمت زاده»
 در سال 1401 بیش از پیش نام خود را بر سر زبان ها انداخت. او توانست با اعتماد کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به رقابت های قهرمانی آسیا چانچئون کره جنوبی 2022 اعزام شود و تا فینال پیش برود. دختر جوان و خوش آتیه ایران در این رقابت ها نایب قهرمان شد و پس از آن در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان و سپس آسیا  2 مدال ارزشمند طلا را به نام خود ضرب کرد. اگرچه او در رقابت های فینال گرندپری ریاض با اتفاق تلخی رو به رو شد، اما پا پس نکشید و توانست در تورنمنت آزاد فجیره برابر رقبای قدرتمند به برتری برسد و در فینال این تورنمنت «پو یا سو» قهرمان باتجربه و قدرتمند چین تایپه که تجربه حضور در المپیک را در کارنامه خود دارد؛ کنار زد و نشان طلا را کسب کرد. ملی پوش 17 ساله ایران هنوز در ابتدای مسیر است و در رقابت های گرند اسلم ووشی در نظر دارد ابتدا با موفقیت در دور انتخابی و سپس راهیابی به مرحله نهایی گرنداسلم، تاریخ سازی کند. 

وزن 49- کیلوگرم: از سمنان تا ووشی، سعید نصیری به دنبال تصاحب طلا 
«سعیده نصیری» 
پای ثابت اردوهای تیم ملی، مبارزی کم اشتباه و با انگیزه که برای پیشرفت و رسیدن به هوگوی ثابت تیم ملی گام به گام پیش رفت و آنقدر خوب تمرین کرد که توانست نظر کادر فنی را جلب کند و در برابر مدعیان سبک وزن یک سر و گردن بالاتر مبارزه کند. نصیری بعد از موفقیت در رقابت های بین المللی لبنان و فجیره، می خواهد به روند رو به رشد خود این بار با درخشش و کسب مدال در گرنداسلم ووشی ادامه دهد. رسیدن به المپیک رویایی است که وی برای تحقق آن کوشش می کند.

 وزن 57- کیلوگرم: دومین تجربه حضور در المپیک با فتح ووشی- ناهید کیانی
«ناهید کیانی»
 در رقابت های المپیک 2020 تنها نماینده بانوان تکواندوکار بود. او در اولین تورنمنت پسا المپیک در رویدادهای بین المللی تهران به روی شیاپ چانگ رفت و به مدال طلا رسید. این موفقیت به همین جا ختم نشد و تا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه تقریبا همه رویدادها را با مدال به پایان رساند. کیانی در رقابت های جهانی مکزیک با وجود برتری در مبارزه نخست، با یکی از عنوانداران جهان رو به رو شد و نتوانست رسیدن به مدال جهانی را در گوادالاخارا تجربه کند. مطمئنا کیانی در تفکرات خود به چیزی به جز جبران شکست جهانی و البته اتفاقات المپیک توکیو فکر نمی کند و می خواهد از مسیر گرنداسلم ووشی برای تجربه دومین حضور در بازی های المپیک بهترین بهره را ببرد.

وزن 57- کیلوگرم: شکوفایی پس از آسیب - نسترن ولی زاده 
نایب قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا چانچئون 2022، ابتدای یک مسیر پر پیچ و خم بود که نسترن ولی زاده در آن قرار گرفت. ولی زاده دختر خوش تکنیک البرزی چشم ها را با درخشش در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه با کسب برنز بیشتر به سوی خود جلب کرد اما یک مصدومیت تلخ در تمرین، رقابت های جهانی گوادالاخارا 2022 را از او گرفت و مدتی به دلیل طی کردن دوران نقاهت خانه نشین بود. نایب قهرمان آسیا حالا پرقدرت تر از همیشه برگشته است و «ووشی» اولین مقصد بعد از مصدومیت وی برای جبران روزهای تلخ دوران آسیب خواهد بود. 

وزن 57- کیلوگرم: کیجا مازنی قابل اعتماد به دنبال تاریخ سازی- تینا مدانلو

«تاریخ سازی» واژه ای که ملکه ذهن تینا مدانلو دختر جوان مازندرانی تیم ملی تکواندو بانوان شده است و علاقه خاصی به آن دارد. او می خواهد اتفاقات گرنداسلم سال 1398 را به فراموشی بسپارد و حالا که در روزهای اوج خود قرار دارد، موفقیت اش  را در «ووشی» چین جشن بگیرد. نایب قهرمان نوجوانان آسیای اردن در نظر دارد در وزن 57- کیلوگرم به رویای همیشگی خود جامه عمل بپوشاند؛ اتفاقی که نه برای او بلکه برای هیچکدام از نمایندگان باانگیزه ایران دور از دسترس نخواهد بود. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده