سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مرحله نهایی رقابت های گرند اسلم چین؛

برخورداری نایب قهرمان شد/ پایان کار نمایندگان ایران با 4 مدال رنگارنگ

تکواندوکاران کشورمان در نخستین مرحله از رقابت های گرنداسلم با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز به کار خود پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله رقابت های نهایی گرند اسلم به مدت 2 روز به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار شد که در نهایت تیم کشورمان با یک طلای آرین سلیمی، 2 نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی و یک برنز رضا کلهر به کار خود در این مسابقات پایان داد.

امروز دوشنبه و در روز پایانی، رقابت های اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم  بانوان، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم آقایان برگزار شد  که تیم کشورمان توسط  «مهران برخورداری» موفق به کسب مدال نقره در وزن 80- کیلوگرم شد. وی در مبارزه پایانی برابر «جایسانوف» از ازبکستان در دیداری نزدیک و در 2 راند نتیجه را واگذار کرد و روی سکوی دوم ایستاد. 

برخورداری برای صعود به دیدار نهایی، بعد از یک دور استراحت، «فیراس کاتوسی» از تونس نفر پنجم رنکینگ المپیک را در دو راند ( 6 بر یک و 4 بر 2) شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل «گئون وو» از کره جنوبی،  نایب قهرمان آسیا و دارنده مدال  طلای گرندپری منچستر  در 2 راند با نتایج 12 بر صفر و 10 بر 9 صاحب برتری شد.

در وزن 57- کیلوگرم، تیم ملی تکواندو بانوان 2 نماینده داشت؛ «تینا مدانلو» مقابل «آدام کیل» از لهستان در 2 راند با نتایج 13 بر 7 و 14 بر 5 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله مقابل «زونگشی لو» نفر اول رنکینگ جهان و دارنده مدال طلای  جهان در سال 2022  راند اول را 3 بر 2 واگذار و در راند دوم 5 اخطاره شد. با این باخت نماینده ایران در دیدار رده بندی مقابل «یو جین کیم» از کره جنوبی قرار گرفت و مقابل او نیز شکست خورد و از دست یابی به مدال بازماند. 

در همین وزن «ناهید کیانی» ابتدا استراحت داشت و سپس مقابل «کیم» از کره جنوبی قرار گرفت و نهایتا 2 بر یک بازی را واگذار و از دور رقابت ها کنار رفت. کیم سابقه رویارویی با کیانی را در کارنامه داشت.

همچنین در مسابقات امروز «امیرمحمد بخشی» در وزن 80- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «وو هئوک پارک» از کشور کره جنوبی رفت. او در یک دیدار تماشایی برابر قهرمان جهان مکزیک راند اول را 8 بر 3 به سود خود تمام کرد اما 2 راند بعدی را با نتایج 2 بر یک و 6 بر 2 به حریف واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. «میرهاشم حسینی» نیز در همین وزن دور نخست به مصاف «شوخرات سالائف» از ازبکستان رفت و با نتایج 4 بر 2 در راند اول و 4 بر 3 درراند سوم به برتری رسید، راند دوم نیز با نتیجه 8 بر 6 به سود حریف به پایان رسید. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «گئون وو» از کره جنوبی به میدان رفت و 2 بر یک بازی را واگذار کرد و حذف شد. 

در وزن 58- کیلوگرم، «مهدی حاجی موسائی» تنها نماینده ایران بود که دور اول برابر «محمد خلیل جندوبی» نفر دوم رنکینگ المپیکی، مدال نقره المپیک توکیو و برنز 2022 جهان از تونس با وجود ارائه عملکرد بسیار خوب، بازنده از جدول خارج شد.  او در راند اول 5 بر 3 شکست خود اما در راند دوم 6 بر 6 به برتری رسید؛ در راند سوم نیز 9 بر 7 بازی را واگذار کرد. 

بیژن مقانلو به عنوان سرمربی، فیض الله نفجم، مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی به عنوان اعضای کادر فنی تیم ملی مردان، مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان و شاهین اسماعیلی (فیزیوتراپ) تکواندوکاران کشورمان را همراهی می‌کنند. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز به عنوان سرپرست تیم ملی در این رقابت‌ها حضور دارد.

رقابت های گرنداسلم از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می شود. این رقابت ها در سال ۲۰۲۳ در 2 مرحله برگزار خواهد شد که تنها نفرات اول هر وزن در مجموع 2 مرحله جواز حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت خواهند کرد. در پایان مسابقات علاوه بر امتیازات در رنکینگ، به نفرات اول 18000 دلار (1000 امتیاز)، نفرات دوم 7000 دلار (600 امتیاز) و نفرات سوم 4000 دلار (360 امتیاز) جوایز نقدی اهدا می شود. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده