سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت های تکواندو قهرمانی جهان- جمهوری آذربایجان؛

مبارزه 941 تکواندوکار روی شیهاپ چانگ باکو / 7 روز مبارزه بهترین های دنیا در کریستال هال

بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان با حضور تکواندوکارانی از بیش از ۱۳۰ کشور جهان به میزبانی جمهوری آذربایجان در شهر باکو برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مهلت ثبت نام برای حضور در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با ورود نام 941 تکواندوکار به پایان رسید. رقابت‌هایی که هشتم خردادماه در سالن «کریستال» شهر باکو(جمهوری آذربایجان) آغاز می‌شود و 7 روز به طول خواهد انجامید.

شیهاپ چانگ پهن شده در باکو به دلیل آنکه آخرین دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان پیش از المپیک پاریس 2024  خواهد بود، از حساسیت و اهمیت بالایی برای افزایش شانس حضور در المپیک از طریق سیستم رنکینگ برخوردار است. به مدال آوران طلا، نقره و برنز، ۱۴۰، ۸۰ و ۵۰ امتیاز در رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. نفرات پنجم به بعد نیز امتیازاتی از ۳۰ تا ۷.۶ امتیاز دریافت خواهند کرد.

در تاریخ ۵۶ ساله رقابت‌های قهرمانی جهان،جمهوری آذربایجان برای نخستین بار میزبان این رویداد مهم جهانی است. مسابقاتی که به لحاظ تعداد شرکت کننده در رده چهارم در طول ادوار برگزاری این رقابت‌ها قرار دارد. مسابقات ۲۰۱۱ گیونگجو کره جنوبی که با نخستین قهرمانی ایران همراه شد، با ۱۰۴۰ شرکت کننده، ۲۰۱۹ منچستر با ۹۷۵ تکواندوکار و ۲۰۱۷ موجو با ۹۷۳ تکواندوکار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

در مجموع ۱۶۶۵ داور، مربی، سرپرست، میهمان، خبرنگار، پزشک و تکواندوکار در رقابت‌های جهانی باکو حضور دارند که از این تعداد ۹۴۱ تکواندوکار در 8 وزن بانوان و 8 وزن آقایان به رقابت خواهند پرداخت. در بخش بانوان ۴۰۷ تکواندوکار و در بخش آقایان هم ۵۳۴ تکواندوکار به برای کسب مدال به مصاف هم خواهند رفت.

طبق لیست اعلام شده بر روی سایت فدراسیون جهان در بخش آقایان و وزن ۵۴- کیلوگرم ۶۰ تکواندوکار، وزن ۵۸- کیلوگرم ۸۲ تکواندوکار، وزن ۶۳- کیلوگرم ۷۵ تکواندوکار، وزن ۶۸- کیلوگرم ۸۸ تکواندوکار، وزن ۷۴- کیلوگرم ۶۸ تکواندوکار، وزن ۸۰- کیلوگرم ۶۲ تکواندوکار، وزن ۸۷- کیلوگرم ۴۸ تکواندوکار و وزن ۸۷+ کیلوگرم ۵۱ تکواندوکار ثبت نام کرده اند.

در بخش بانوان نیز ۵۵ تکواندوکار در وزن ۴۶- کیلوگرم، ۵۹ تکواندوکار در وزن ۴۹- کیلوگرم، ۵۸ تکواندوکار در وزن ۵۳- کیلوگرم، ۵۷ تکواندوکار در وزن ۵۷- کیلوگرم، ۵۶ تکواندوکار در وزن ۶۲- کیلوگرم، ۵۴ تکواندوکار در وزن ۶۷- کیلوگرم، ۳۵ تکواندوکار در وزن ۷۳- کیلوگرم و ۳۳ تکواندوکار در وزن ۷۳+ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت.

بر همین اساس وزن ۶۸- کیلوگرم با ۸۸ تکواندوکار شلوغترین وزن این دوره از مسابقات است. کمترین شرکت کننده نیز در وزن ۷۳+ کیلوگرم زنان حضور دارد که ۳۳ تکواندوکار مبارزه می‌کنند.

طبق برنامه سوم تا هفتم خردادماه ثبت نام تیم‌ها در هتل «مریوت» شهر باکو انجام خواهد شد و تیم‌ها در همین مدت می‌توانند در سالن تمرین مجموعه کریستال تمرین کنند. لازم به ذکر است که قرعه مسابقات، روز قبل و بعد از وزنکشی انجام و روی خروجی سایت فدراسیون جهانی منتشر خواهد شد.

شنبه ششم خردادماه جلسه سرپرستان تیم‌ها از ساعت ۱۰ صبح، جلسه هماهنگی داوران و مربیان از ساعت ۱۲، جلسه پزشکان از ساعت ۱۳ و جلسه تمرینی داوران از ساعت ۱۴ در سالن محل برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد. ضمن اینکه از ساعت ۲۰ هم ورزشگاه «حیدرعلیف» میزبان جشن ویژه پنجاهمین سالگرد تأسیس فدراسیون جهانی تکواندو (WT) خواهد بود.

طبق برنامه اعلام شده یکشنبه هفتم خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۲ جلسه هیأت اجرایی فدراسیون جهانی در هتل «مریوت» برگزار می‌شود. اجلاس سالیانه فدراسیون جهانی از ساعت ۱۴ در همین هتل با حضور رؤسای تمامی فدراسیون‌های عضو WT از جمله هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان انجام خواهد شد. تکواندوکاران اوزان ۶۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم بانوان هم باید از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن محل برگزار رقابت‌ها در مراسم وزنکشی شرکت کنند.

هر روز مسابقات در 3 نوبت برگزار می‌شود. مبارزات در مرحله مقدماتی از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد یافت. در نوبت دوم مسابقات از ساعت ۱۵ آغاز و تا ۱۶.۳۰ ادامه خواهد داشت. از ساعت ۱۸ در نوبت سوم رقابت‌های مرحله نیمه نهایی، نهایی و مراسم توزیع مدال‌ها انجام می‌شود. همچنین در روز نخست مسابقات، از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۸ مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.

این دوره از مسابقات دوشنبه هشتم خردادماه با برگزاری مبارزات اوزان چهارم (۶۸- کیلوگرم) آقایان و(۵۷- کیلوگرم) بانوان آغاز می‌شود. سه شنبه نهم خردادماه در روز دوم تکواندوکاران اوزان ۵۸- کیلوگرم آقایان، ۶۷- و ۷۳- کیلوگرم بانوان به مصاف رقبای خود می‌روند. چهارشنبه دهم خردادماه در روز سوم، مبارزات 3 وزن ۸۰- و ۸۷- کیلوگرم آقایان و ۴۹- کیلوگرم بانوان، پنجشنبه یازدهم خردادماه رقابت‌های دو وزن ۶۳- کیلوگرم آقایان و ۷۳+ کیلوگرم بانوان، جمعه دوازدهم خردادماه در روز پنجم مبارزات دو وزن ۵۴- کیلوگرم آقایان و ۴۶- کیلوگرم بانوان، شنبه سیزدهم خردادماه رقابت‌های اوزان ۷۴- کیلوگرم آقایان و ۶۲- کیلوگرم بانوان و یکشنبه چهاردهم خردادماه در روز پایانی، رقابت‌های اوزان ۸۷+ کیلوگرم آقایان و ۵۳- کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده