سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان - باکو/ یک

نصر آزادانی: به موفقیت تیم ملی در باکو امیدوارم/ «خودباوری» رمز اصلی کسب نشان است

قهرمان تکواندو جهان در سال 2011 گفت: ملی پوشان در رقابت های قهرمانی جهان باکو با «خودباوری» می توانند به اهدافی که برای آن ها از سوی کادر فنی ترسیم شده است، دست پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اصفهان در معرفی استعدادها به تکواندوی کشور در میان استان های پیشتاز بوده است؛ «علیرضا نصر آزادانی» با کوله باری از تجربه و مدال  از قلب همین استان به تکواندوی جهان معرفی شد و در سال 2011 توانست به مدال طلای طلای قهرمانی جهان دست یابد. او با کسب 24 مدال رنگارنگ جهانی و آسیایی در ترکیب تیم ملی تکواندو ایران، رقابت های 2023 باکو را به عنوان مربی بلژیک تجربه می کند.

در آستانه آغاز بیست و ششمین دوره رقاب تهای تکواندو قهرمانی جهان، روابط عمومی فدراسیون تکواندو با برخی از تکواندوکارانی که در ترکیب تیم ملی ایران افتخارآفرین بوده اند، گفتگو کرده تا از خاطرات و تجربیات خود برای علاقمندان به تکواندو سخن بگویند. عضو سابق تیم ملی ایران خود باوری و آمادگی ذهن را یکی از فاکتورهای اصلی کسب مدال تلقی می کند؛ ویژگی که خود در سال 2011 از آن بهره کافی برد.

نصر آزادانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص کسب مدال طلای  بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2011 به میزبانی گیونگجو در کشور کره جنوبی عنوان کرد: مدالی که به دست آمد مرهون مسیری بود که از سال 2005 آن را شروع و طی کردم. در آن زمان تمام تلاشم بر این بود تا عضو تیم ملی شوم اما در رقابت های جهانی 2005 و 2007 این توفیق نصیبم نشد. سال 2009 عضو تیم ملی تکواندو شدم و از نظر آمادگی جسمانی در بهترین وضعیت ممکن بودم و برخی ها معتقد بودند طلای قهرمان جهان برای من خواهد بود اما متاسفانه پای سکو باختم و مدال نگرفتم. همه این ناکامی ها یک فهم و درکی بود تا بتوانم طلای جهان را در سال 2011 از آن خود کنم.

با همه وجودم مدال طلای قهرمانی جهان را می خواستم

قهرمان جهان در سال 2011 در ادامه با اشاره به اهمیت خودباوری و شجاعت در هر دیدار برای تکواندوکاران عنوان کرد:  سال 2011 تمرینات سختی در نظر گرفتم و بسیار تلاش کردم  تا خودم را به ظرفیت و شخصیت قهرمانی برسانم؛ با همه ذهنم مدال را خواستم و به آن رسیدم. مطمئنا  همه اعضای تیم ملی باید به این خود باوری برسند و حقیقت موفقیت و چشیدن طعم شیرین آن را قبل ازرقابت های جهانی درک کنند. آن ها باید بدانند همه این تلاش ها و سختی هایی که تحمل کرده اند همگی به در مسیر رسیدن به مدال جهانی است و حالا که این فرصت آن فراهم شده باید در ذهن خود این ظرفیت را بپذیرند و از هیچ چیز نترسند. فقط بار فنی مهم نیست، باید شخصیت هر فرد برای قهرمانی ساخته شود که برای هیچکدام از ملی پوشان ایران این مهم دور از دسترس نیست.

رشیدوف بعد از المپیک توکیو همه را شگفت زده کرد

نصر آزادانی در ادامه بیان کرد:  این واقعیت را در خصوص «اولوگ بک رشیدوف»  قهرمان المپیک توکیو از کشور ازبکستان در وزن 68- کیلوگرم  باید قبول کنیم که وی را تا یک روز قبل مسابقه اش در المپیک هیچکس نمی شناخت و حتی باور به مدال آوری اش نداشتند اما به او به درک قهرمانی در المپیک و آن خودباوری در این آوردگاه بزرگ رسیده بود. بنابراین هر بازیکنی می تواند قهرمان المپیک شود تا دیگران را در حسرت حتی یک مسابقه دادن با خودش بگذارد و حتی همه آرزو داشته باشند جای او باشد.

به موفقیت تیم ملی در باکو امیدوارم 

مربی تیم ملی بلژیک در خصوص پیش بینی اش از رقابت های قهرمانی جهان باکو عنوان کرد: صادقانه می گویم، واقعا به نتیجه گرفتن تیم ملی ایران در باکو امید دارم و همواره امیدوارم بتوانیم افتخارات سال های گذشته را با مدال های خوشرنگ بازیکنان تکرار کنیم. پتانسیل قهرمانی در تکواندوکاران موجود است و در میان اسامی اعزامی به غیر از عاشورزاده و حسینی نام «مهران برخورداری» دیده می شود؛ او تنها ملی پوش بجا مانده از مکزیک است که توانسته مدال کسب کند و حالا در کنار سایرین با تلاش بیشتر و البته بالا بردن مهارت های روحی و روانی می تواند این بار برنز را به طلا تبدیل کند. در مجموع کادر فنی در کنار بازیکنان بسیار خوب کار می کنند که امیدوارم به اهدافی که در سر دارند، برسند. 

تکواندوکاران ایران پتانسیل قهرمانی را دارا هستند؛ فقط باید آن را از اعماق وجود بخواهند

وی در ادامه با اشاره به اینکه غرور کاذب نباید در ورزشکار رسوخ کند، تصریح کرد: بازیکنان باید روی بحث روانی بسیار کار کنند؛ آن ها باید به قدری آماده باشند که صرفا این مسابقات مثل یک رقابت کشوری برایشان تلقی شود و به عنوان یک دیدار تمرینی به آن نگاه کنند. اینگونه تا آن ترس از رویارویی با بزرگان و عنوانداران از بین می رود. به هر حال تیم ملی اعزامی به باکو از بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل شده است و امیدواریم با این نسل از تکواندو اتفاقات خوبی در دنیا بیفتد. واقعا بازیکنان باید به خود مطمئن باشند و  البته این خودباوری که در قلب ورزشکار است غرور تلقی نشود. پیش از رقابت های جهانی ملی پوشان باید به این درک برسند که تحت هر شرایطی مدال را تصاحب کنند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده