سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان - باکو/ دو

قدم به قدم تا فتح جهان/ مهدی حاجی موسائی در وزن 54- کیلوگرم

نماینده ایران در وزن نخست، مهدی حاجی موسایی جوان البرزی و با آتیه ای است که دومین حضور خود روی شیهاپ چانگ رقابت های تکواندو قهرمانی جهان را تجربه می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود.

برای حضور در وزن اول یا همان 54- کیلوگرم 61 تکواندوکار ثبت نام کرده اند که یکی از آن ها مهدی حاج موسایی است. 

«مهدی حاجی موسایی» سال گذشته نقره آسیا را کسب کرد و در وزن 54- کیلوگرم به عنوان نماینده ایران  اولین تجربه جهانی خود را در مکزیک پشت سر گذاشت. او ماه گذشته در مرحله مقدماتی رقابت های گرند اسلم ووشی مبارزات خوبی انجام داد و تا فینال پیش رفت و در نهایت با شکست مقابل  «وو جونگ» از کره جنوبی به مدال نقره دست یافت.  حاج موسایی در مرحله نهایی این رقابت ها برابر «محمد خلیل جندوبی» عنواندار جهان و المپیک از کشور تونس نمایش خوبی داشت و گرچه به مدال ختم نشد اما نشان داد بعد از رقابت های جهانی مکزیک، با تجربه تر و آماده تر از قبل  به شیاپ چانگ برگشته است. مطمئنا حاجی موسایی انگیزه زیادی برای کسب مدال در مسابقات جهانی باکو دارد تا ضمن افزودن افتخاری دیگر به کارنامه خود، گام بلندی برای کسب سهمیه المپیک بردارد. 

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 54- کیلوگرم و رقبای حاجی موسایی بپردازیم.

یکی از مطرح ترین حریفان حاجی موسایی در مسابقات جهانی باکو، "ماهامادو آمادو" تکواندوکار نیجریه ای است. این بازیکن  مدال برنز المپیک جوانان 2018 آرژانتین را در کارنامه خود دارد. همچنین در مسابقات تکواندو قهرمانی آفریقا در سال 2021 توانست در رده سوم قرار گیرد و در بازی های کشورهای اسلامی که در ترکیه و در رقابت های قهرمانی آفریقا در سال 2022 مدال طلا را از آن خود کرده است.

«گورکم پولات» ملی پوش مطرح کشور ترکیه در وزن 54- کیلوگرم ثبت نام کرده است. او نایب قهرمان اروپا است و در رقابت های گرندپری رم نیز صاحب مدال برنز شده است. پولات سابقه رویارویی با نمایندگان ایران در یک وزن بالاتر را دارد و حالا در وزن 54- کیلوگرم می خواهد شانس خود را برای کسب مدال جهانی امتحان کند؛ مهدی اگر قصد صید طلا را دارد باید برای برتری مقابل این حریف برنامه داشته باشد.

"پائولو ملو" تکواندوکار برزیلی که در رده هشتم رنکینگ جهانی وزن 54- کیلوگرم قرار دارد از دیگر چهره های مطرح حاضر در مسابقات جهانی باکو محسوب می شود. این تکواندوکار مدال نقره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در کالیفرنیا را کسب کرده و در رقابت های قهرمانی آمریکن در سال 2022 توانست عنوان قهرمانی را تصاحب کند. وی در مسابقات جهانی منچستر در سال 2019 به مدال برنز دست یافت و حالا به «موارس» ترجیح داده شده است و باید دید برزیلی ها که در بعضی اوزان مدعی نشان دادند این بار در این وزن در باکو چه خواهند کرد. 

«پو ین چن» از چین تایپه در سابقه مبارزاتش مجموعا 10 مبارزه  7 پیروزی، سه شکست و نتیجه 70 درصدی را تا به اینجا ثبت کرده است. نقطه اوج موفقیت او در رقابت های قهرمانی جهان مکزیک بود، جاییکه او اگر مقابل «عمر سلیم» نفر اول رنکینگ جهانی از مجارستان مغلوب نمی شد، به فینال این تورنمنت می رسید. «چن» پا را از سطح قاره فراتر گذاشته است و حالا در جهان به عنوان یک مدعی مطرح شده است. 

«عمر سلیم» از مجارستان در رقابت های جهانی مکزیک صاحب نشان ارزشمند طلا شد و بدون شک برای دفاع از عنوان قهرمانی خود راه سفر به باکو را در پیش می گیرد. او در گوادالاخارا نشان داد حریف مقابل و اسم و رسمش چندان روی روحیه اش تاثیر نمی گذارد و برای طی کردن مسیر المپیک برنامه مدونی دارد. سلیم سابقه حضور در المپیک دارد و می خواهد این بار با قطعی کردن حضورش در پاریس از راه رقابت های جهانی، سکونشینی را تجربه کند. 

نمایندگان کشور کره جنوبی هیچگاه حریفان دست و پا بسته ای نبودند؛ «پارک تائه جون» از مهد تکواندوی جهان سابقه رویارویی با حاجی موسائی در فینال رقابت های آزاد چانچئون کره جنوبی را در کارنامه دارد؛ جائی که نماینده ایران مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد. مطمئنا تکنیک او به حضور دارنده مدال برنز رقابت های جهانی مکزیک 2022 چربیده است و ترجیح کادر فنی تیم ملی کره استفاده از این تکواندوکار جوان است. عبور از نماینده کره جنوبی چالشی جذاب برای مهدی خواهد بود. 

مسابقات جهانی در هر دوره شاهد شگفتی های زیادی بوده است. حاج موسایی هم می تواند یکی از همین شگفتی سازها باشد. او با فیزیک بدنی مناسب و مهمتر از آن تنوع تکنیکی بالا توانایی برتری مقابل هر حریفی را دارد. 

امیرنوذری مربی سازنده ای که آرشام (مهدی حاج موسایی) را به تیم ملی رساند در مورد او می گوید: بدون شک اهالی تکواندو یک تکواندوکار جدید را به لحاظ فنی در باکو خواهند دید. او بعد از مکزیک سخت تلاش کرد، در بخش فنی متحول شده، رو به جلو و صبور مبارزه می کند و تا ثانیه آخر برای کسب پیروزی تلاش می کند. از صمیم قلب دعا می کنم مزد تلاش و زحمات خود را با یک مدال خوشرنگ جهانی بگیرد. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده