سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 11

ملی پوشان مصمم برای کسب موفقیت/ همدل با پیشکسوتان تا قهرمانی جهان

حضور برخی ملی پوشان سابق و پیشکسوتان خوش نام تکواندو ایران در اردوی تیم ملی، انگیزه مضاعفی به ملی پوشان برای ارائه عملکردی مطلوب روی «شیهاپ چانگ» باکو داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، آخرین تمرین تیم ملی تکواندو آقایان عصر روز گذشته در ماه اردیبهشت با حضور برخی از پیشکسوتان و اعضای کمیته فنی فدراسیون در خانه تکواندو برگزار شد.

اصغر رحیمی سرپرست دبیرکلی و مدیر فنی تیم های ملی تکواندو، مجید افلاکی قهرمان سال 1999 جهان و عضو کمیته فنی، دکتر هادی افشار نایب قهرمان سال 2001 جهان و عضو کمیته فنی، سید احمد رفیعی عضو پیشین تیم ملی، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو و بیژن شفیع خراسانی رئیس انجمن تکواندوی کارگران با حضور در خانه تکواندو شاهد تمرینات تیم ملی بودند. 

برنامه های تکنیکی و تاکتیکی ملی پوشان  در این تمرین زیر نظر کادر فنی تیم ملی برگزار شد و اعضای تیم ملی با جدیت تمام و با نشاط کامل دستورات فنی را اجرا کردند.

مهمانان این تمرین  سخنانی در خصوص شرایط موجود با روابط عمومی فدراسیون گفتگو کردند:

افشار: هروقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره آن را دیده ایم

هادی افشار که عنوان نایب قهرمانی جهان در سال 2001 را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت: کادرفنی تیم ملی دوران پر فشار و سختی را پشت سر گذاشته و باید از بیژن مقانلو و دستیاران او تشکر ویژه ای کنیم. جوانانی که اکنون در تیم ملی حضور دارند، دستاورد تلاش و همت  اعضای کادرفنی و مسئولان فدراسیون تکواندو است. آینده ورزش تکواندو به سرمایه های جوانان بستگی دارد که خدارا شکر با درایت مسئولان تکواندو ایران از جایگاه خوبی برخوردار است.

او در رابطه با مسابقات جهانی باکو گفت: از گذشته ثابت شده است که هروقت به جوانان اعتماد کردیم نتایج خوبی را به دست آورده ایم. میانگین سنی تکواندوکاران تیم ملی خیلی جوان است و همه آن ها دارای انگیزه هستند تا خودشان را در سطح های بالا نشان دهند. جوانان تکواندو باید از موقعیتی که برای آنان فراهم شده است، نهایت استفاده را ببرند و نباید وارد حاشیه شوند. نگاه مثبتی به مسابقات باکو داریم و با تلاش تمام عزیزان انشاالله نتایج خوبی کسب خواهد شد.

افلاکی: بچه ها باید مزد زحماتشان را در باکو بگیرند

مجید افلاکی قهرمان اسبق جهان در حاشیه تمرین ملی پوشان توصیه ای برای آنان داشت. او در این رابطه گفت: تمامی بچه ها باید به خودشان ایمان داشته باشند. می توانم بگویم که هیچکس اندازه تکواندوکاران ما زحمت نکشیده است. این بچه ها فشارهای روحی زیادی را تحمل کرده اند اما می بینیم که انگیزه خود را از دست نداده اند. مسابقات باکو میدانی است که آن ها باید مزد تلاش های خوشان را دریافت کنند. بچه ها نباید استرس داشته باشند و با تمرکز به مصاف حریفان خود بروند. جامعه بزرگ تکواندو حامی تمامی ملی پوشان است . این تکواندوکاران با بی مهری های زیادی مواجه شده اند اما با نمایش درخشان خود در باکو می توانند پاسخ همه این بی مهری ها را بدهند. اخیرا حواشی هم برای تیم ملی ایجاد کردند که من معتقدم تکواندوکاران ما دوپینگ نمی کنند.

سهرابی: تکواندوکاران نباید به حواشی توجهی کنند

جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو در خصوص تکواندوکاران تیم ملی بیان کرد: تمامی ملی پوشان تمرینات خوبی را زیر نظر کادرفنی انجام می دهند و هرکدام از آن ها سختی های زیادی کشیده اند تا به تیم ملی رسیده اند. معتقدم نباید به حواشی توجه کنند و فقط به توصیه مربیان گوش کنند تا در میدان مبارزه سربلند خارج شوند.

وی ادامه داد: حضور ما در تمرین نشان دهنده این است که خانوانده بزرگ تکواندو تیم ملی را تنها نگذاشته و برای همیشه از آنان حمایت خواهیم کرد. درست است که برخی از تکواندوکاران تیم ملی تجربه حضور در رقابت های جهانی را ندارند اما نباید فراموش کنیم که بارها شاهد آن بودیم که تکواندوکاران کم تجربه نتایج خیلی خوبی کسب کرده اند. فقط و فقط باید تابع  دستورات مربیان باشند تا نتایج خوبی را در باکو کسب کنیم.

رفیعی: انگیزه و روحیه ملی پوشان بسیار بالا است

سید احمد رفیعی عضو اسبق تیم ملی بیان کرد: روحیه و انگیزه بسیار خوبی را در بین بچه ها می بینم که این نشان دهنده عملکرد مثبت کادرفنی در زمینه حفظ روحیه ملی پوشان بوده است. بیژن مقانلو یکی از بهترین مربیان تکواندو است و تمرینات مناسبی را برای بچه ها در نظر گرفته و مطمئنم اگر تمام تکواندوکاران آرامش خوشان را حفظ کنند و دچار استرس و گمراهی نشوند، می توانند بسیار موفق ظاهر شوند.

شفیع خراسانی: ملی پوشان باید روی تمرینات خود تمرکز کنند

بیژن شفیع خراسانی رئیس انجمن تکواندوی کارگران در رابطه با تمرین ملی پوشان بیان کرد: بیژن مقانلو تمرینات سخت و پرفشاری را برای ملی پوشان در نظر گرفته و الحمدالله روحیه بچه ها هم خوب است. بیشتر ملی پوشان جوان هستند اما باید این را در نظر بگیرند که مهدی بی باک فقط 16 سال داشت و توانست عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. مطمئنا اگر روی تمرینات خوب تمرکز کافی داشته باشند دست پر از باکو خارج خواهند شد. تمامی این بچه ها توانایی کسب مدال را دارند و نباید خودشان را در مقابل حریفان دست کم بگیرند. همدلی بین اعضای تیم ملی عالی است و همین ها باعث می شود تا روی عملکرد آنان تاثیر مثبت بگذارد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده