سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 17

تکرار موفقیت سنگین وزن های ایران در باکو/ علیرضا نادعلیان در وزن 87+ کیلوگرم

علیرضا نادعلیان نماینده ایران در وزن 87+ کیلوگرم در رقابت های جهانی 2023 باکو خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود و به همین منظور در وزن 87+ کیلوگرم 50 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

در این وزن علیرضا نادعلیان نماینده ایران خواهد بود. پیش از این سجاد مردانی در این وزن موفق به کسب مدال برنز در رقابت های قهرمانی جهان مکزیک 2022 شده است و پیشتردر کنار سایر سنگین وزن های ایران نیز موفق به کسب مدال شده بود. علیرضا نادعلیان در اولین تجربه حضور خود در رقابت های جهانی باکو باید با بزرگان زیادی رو به رو شود. افرادی که تا به اینجا احتمال المپیکی شدنشان بسیار بالا رفته و در این بین جوانان جویای نامی می توانند کار را برای هر تکواندوکاری سخت کنند. 

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 87+ کیلوگرم و رقبای نادعلیان بپردازیم.

«شیک صلاح سیسه» تکواندوکار اهل کشور ساحل عاج این روزها در اوج خود قرار دارد و در اکثر رقابت هایی که پا گذاشته موفق به کسب نشان شده است. او در فینال گرندپری ریاض طلایی شد و در پرزیدنت کاپ ترکیه مقابل «ابوالفضل عباسی» از ایران به برتری رسید و قهرمان شد. نفر چهارم رنکینگ جهانی در مکزیک پنجم شد اما باکو برایش رنگ و بوی جدی تری خواهد داشت. سیسه برای قهرمانی برنامه ویژه ای دارد و می خواهد بهترین خود را در زمین بگذارد. 

نقطه اوج «کارلوس سانسورس» رقابت های جهانی مکزیک بود؛ جایی که او در کشور خود موفق به فتح جهان شد و بالاتر از همه مدعیان نشان طلا را بر گردن آویخت. نفر اول رنکینگ جهان در فینال گرندپری ریاض نتوانست کاری از پیش ببرد اما مطمئنا تجریبات حضور در المپیک، 2 مدال جهانی، گرندپری و گرنداسلم می تواند به او کمک کند تا در باکو باز هم نشان طلای خود را تکرار کند. 

«مایکون آندره سیکوئرا» قهرمان برزیلی تکواندو در 30 سالگی می خواهد از عناوین پیشین خود این بار در جمهوری آذربایجان دفاع کند. دارنده مدال برنز المپیک ریو و طلایی رقابت های جهانی منچستر 2019 گرچه در گوادالاخارا دست خالی به کشورش بازگشت اما حفظ رنکینگ دوم جهان برای او از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود و می خواهد هرطور که شده از آن محافظت کند.

«ایوان گارسیا مارتینز» اسپانیایی در جهانی مکزیک 2022 با شکست «ژائوژیانگ سونگ» از چین نقره ای شد. او در گرندپری پاریس نیز توانست به مدال برنز برسد و حالا با حضور در رتبه هفتم رنکینگ جهانی جایگاه خوبی در جدول دارد. او می خواهد برای مسجل کردن حضور خود در المپیک پاریس تمام تلاشش را بکند و چه مقصدی دلنشین تر از باکو!

2 مدال طلا و یک برنز و یک برنز المپیک برای «رافائل آلبا» کافی نیست. تکواندوکار کوبایی که در وزن 87+ کیلوگرم نیز ثبت نام کرده است در گرندپری پاریس موفق به کسب نشان طلا شد. این تکواندوکار 30 ساله از اهمیت این رقابت ها باخبر بوده و در کنار همه حریفان می خواهد به رویای خود جامه عمل بپوشاند.

«ایوب باسل» از مراکش دیگر تکواندوکاری است که در این وزن حضور دارد؛ او در فینال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه برابر نادعلیان بازی را واگذار کرد و در فینال گرندپری ریاض در دقیقه های پایانی مدال را از دست داد. باسل در لحظه های واپسین بازی شکست را می پذیرد و این اتفاق مورد مناسبی برای نادعلیان در صورت احتمالی با این حریف مراکشی خواهد بود. 

پوشیان: علیرضا نباید مسابقات باکو را دست کم بگیرد/ هدف ما حضور او در المپیک است

احمد پوشیان مربی سازنده علیرضا نادعلیان در ارتباط با خصوصیات او گفت: از دوران کودکی همراه علیرضا هستم و رابطه ما همانند پدر و فرزند است نه استاد و شاگرد؛ در دوره نونهالی او مسابقات درون استانی شرکت کرد و قهرمان شد. در نوجوانی 2 دور به اردوی تیم ملی دعوت شد اما به دلیل مصدومیت نتوانست به رویدادی اعزام شود.

وی ادامه داد: شروع افتخار آفرینی علیرضا به دوران بزرگسالی او مربوط می شود و از همان دوران کودکی دوست داشت تا با تکواندوکاران بزرگ و صاحب نام بازی کند. امیدوارم علیرضا در رقابت های باکو سربلند شود چون اهداف ما حضور او در المپیک بوده و علیرضا خودش هم بر این موضوع واقف است که نباید مسابقات باکو را دست کم بگیرد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده