سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 19

تکواندوکاران جوان در رویای فتح جهان/ تجربه و جوانی توشه ملی پوشان

میانگین سنی تکواندوکاران اعزامی به رقابت های قهرمانی جهان 2023 تغییر چندانی نسبت به مکزیک ندارد اما تجربه ملی پوشان به مراتب بالاتر رفته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا چهاردهم خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود؛ رویدادی که مطمئنا برترین های جهان با بهترین قوا در آن حاضر خواهند شد.

در این بین تکواندو ایران 15 نماینده خواهد داشت که تنها 3 ملی پوش پیشتر توانسته اند به مدال در این رقابت ها دست یابند. فرزان عاشورزاده در سال 2015 موفق به کسب مدال طلا شد؛ میرهاشم حسینی در سال 2017 در کره جنوبی نایب قهرمان شد و مهران برخورداری نیز در مکزیک 2022 نشان برنز را تصاحب کرد. 

ترکیب تیم ملی در باکو نسبت به مکزیک تفاوت هایی داشته است؛ تیم ملی در مکزیک در گروه آقایان به واسطه حضور نوجوانان با 21.5 سال میانگین سنی کمتری داشت. در باکو باتجربه ها به خود آمدند و توانستند با برتری مقابل جوانان باانگیزه جواز حضور در قهرمانی جهان را تصاحب کنند. میانگین سنی تیم ملی تکواندو آقایان کمی بیشتر شده و در این رقابت ها 21.8 سال خواهد بود.

عاشورزاده پیش از باکو 2 دوره در رقابت های جهانی شرکت کرده است و در کنار برخورداری با همین تعداد حضور باتجربه ترین ملی پوش این رویداد به حساب می آیند. علیرضا حسین پور، علیرضا نادعلیان به همراه آرین سلیمی اولین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کنند.  متین رضایی، میرهاشم حسینی و مهدی حاجی موسائی دومین حضور خود در جهانی را تجربه می کنند. 

در گروه بانوان میانگین سنی جوانتر هم شده است؛ اکرم خدابنده کاپیتان باتجربه تیم ملی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد و حالا جوانان جویای نام می خواهند راه بزرگان را ادامه دهند. ناهید کیانی در گروه بانوان با 25 سال باتجربه ترین ملی پوش است و در باکو چهارمین حضور خود را تجربه می کند. بی شک ناهید از مسابقات قبلی درس گرفته است و می خواهد با شیوه متفاوت تری پا به زمین مسابقه بگذارد. 

به جز سعیده نصیری و تینا مدانلو، سایر ملی پوشان تجربه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را در کارنامه دارند و می خواهند اولین مدال خود را در رقابت های جهانی در خاک جمهوری آذربایجان دشت کنند. نصیری علاوه بر اینکه اولین حضور خود در این رویداد را تجربه می کند؛ با 19 سال سن جوان ترین ملی پوش گروه بانوان است. 

در گروه آقایان، «فرزان عاشورزاده» بعد از 8 سال دوری از سکوی رقابت های جهانی حالا با شرایطی جدید برگشته است. وی با روحیه بالای خود می خواهد مدال طلای سال 2015 را تکرار کند و مطمئنا تجربه این سال ها به یاری او می آید. در این بین «آرین سلیمی» با 20 سال سن جوان ترین عضو تیم ملی است؛ سلیمی در رقابت های گرنداسلم ووشی درخشان ظاهر شد و بی شک نگاه ها به سمت وی خواهد بود. او با سن کم خود با پیش بردن همین رویه مطمئنا آینده درخشانی خواهد داشت. 

در روز اول رقابت ها یعنی هشتم خرداد ماه، «تینا مدانلو و متین رضایی» در اوزان 57- و 68- کیلوگرم نمایندگان ایران خواهند بود. «علیرضا حسین پور، زینب اسماعیلی و زهرا پور اسماعیل» در اوزان 58-، 67- و 73- کیلوگرم در روز دوم به مصاف رقبا خواهند رفت. دهم خرداد ماه «مهران برخورداری، آرین سلیمی و غزل سطانی» در اوزان 80-، 87- و 49- کیلوگرم به روی شیاپ چانگ می روند.

روز چهارم «فرزان عاشورزاده» در وزن 63- کیلوگرم تنها نماینده ایران است. «مهدی حاجی موسائی و سعیده نصیری» سبک وزن های ایران در اوزان 54- و 46- کیلوگرم شانس خود را در روز پنجم رقابت ها امتحان می کنند. سیزدهم خرداد ماه نیز «میرهاشم حسینی و نرگس میرنواللهی» در اوزان 74- و 62- کیلوگرم با حریفان پیکار می کنند؛ در روز آخر مسابقات نیز «علیرضا نادعلیان و ناهید کیانی» به روی شیاپ چانگ باکو می روند. 

15 ملی پوش حاضر در این رویداد با کسب تجربه در گوادالاخارا و سایر مسابقات به دنبال افزایش امتیازاتشان در راستای حضور در رقابت های المپیک پاریس 2024 هستند. تیم ملی با ترکیبی از جوانان و باتجربه ها می خواهد خود را این بار در باکو محک بزند؛ رویدادی که می تواند شیرین ترین مسابقه دوران زندگی تکواندوکاران ملی پوش باشد. 

«به امید موفقیت تکواندو ایران در آوردگاه جهانی باکو»

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده