سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تشریح بخشی از عملکرد تکواندوی قم در سال ۹۷؛

کسب ۴۸ مدال، ۱۱ دوره آموزشی و توسعه خانه تکواندو قم

رییس هیات تکواندوی قم اعلام کرد تکواندوی قم در سال ۹۷ صاحب ۴۸ مدال از رویدادهای کشوری و برون مرزی شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان قم، محمد جمشیدی در تشریح عملکرد تکواندوی قم در سال ۹۷ درباره آن چه در تکواندوی قم در این بازه زمانی گذشته است صحبت کرده است:

۴ محور حرکت تکواندوی قم

تکواندوی قم فعالیت‌های خود را در ۴ حوزه انجام می‌دهد که این حوزه‌ها شامل قهرمانی، تجهیزات، عمران و آموزش است و از سال ۹۳ که من به عنوان رییس هیات تکواندو انتخاب شدم در این حوزه‌ها کار کرده‌ایم و این روند را هر سال تکمیل می‌کنیم.

در حوزه قهرمانی، تکواندوی قم ۱۴ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور داشته است که ۴ اعزام ما اعزام بین‌المللی بوده است و در بخش مدال آوری ۴۸ مدال از مسابقات کشوری و برون مرزی به دست آورده ایم در حالی سال گذشته این رقم تنها ۲۲ مدال بوده است و امسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش آمار مدال داشته ایم.

مدال‌ها و میزبانی‌ها

محمدرضا شعبانی در پاراتکواندو در مسابقات جهانی مراکش صاحب مدال نقره شد و مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام مدال برنز کسب کرد. در رقابت‌های بین‌المللی پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در کیش نیز مدال طلا به دست آورد.

در مسابقات بین‌المللی جام ریاست فدراسیون جهانی کیش ۵ ورزشکار اعزام کردیم که ۴ نفر آن مدال کسب کردند و در بانوان نیز یک ورزشکار از قم در مسابقات بین‌المللی فجر صاحب مدال شد و برنز گرفت در مجموع ۷ مدال بین‌المللی و آسیایی کسب کردیم که این حاصل برنامه‌ریزی از سال ۹۴ تاکنون است.


دوره قهرمان سازی در تکواندو طولانی است و نتیجه زمانی است که کادر تکواندوی استان گذاشته‌اند. در بخش میزبانی از مسابقات و رویدادهای کشوری، ۲ بار میزبان شده‌ایم که یکی از آن‌ها مربوط به مسابقات نونهالان پسر کشور و دیگری مسابقات نونهالان دختر کشور بود.

در میزبانی اردوهای تیم ملی نیز فعال بودیم و تیم ملی نونهالان پسر یک هفته در قم اقدام به برپایی اردو کرد و میزبانی از آزمون دان ۳ و ۴ کشوری با حضور ۶۵۰ تکواندوکار از دیگر برنامه‌های ما بوده است.


حضور مرتضی کریمی در قم

در حوزه آموزش، استخدام مرتضی کریمی به عنوان یک مربی کارکشته و بازیکن ساز کمک بزرگی به تکواندوی قم بود. او را به عنوان مهندس تکواندوی ایران می‌شناسند و او معروف به مربی قهرمان ساز است. اردوهای تمرینی زیادی برای حضور تیم‌های قم در مسابقات قهرمانی کشور داشته‌ایم.

برگزاری اردوهای مشترک با استان‌های یزد، قزوین، تهران، البرز، مرکزی و لرستان یکی دیگر از اقدامات هیئت تکواندوی استان قم در سال ۹۷ به منظور بالا بردن سطح تجربی تکواندوکاران قمی در رده‌های سنی مختلف بوده است که برخی از اردوها در قم و برخی در استان‌های شریک برگزاری اردو انجام شده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات هیات تکواندوی قم استعدادیابی از سن ۸ تا ۱۲ سال به صورت برگزاری کلاس‌های دائمی و غربال استعدادها از این کلاس‌ها بوده است. تاکنون ۸ جلسه از این کلاس‌ها زیر نظر مرتضی کریمی برگزار شده و این تکواندوکاران نونهال طی ۴ ساعت تمرین می‌کنند و افرادی که مستعد تشخیص داده می‌شوند به صورت مجزا با عنوان دوره نخبگان تحت تمرین قرار می‌گیرند اما سایرین نیز در همین کلاس‌های استعدادیابی برای افزایش سطح فنی حفظ می‌شوند.

در بخش بانوان نیز فاطمه نعمتی از قهرمانان تیم ملی تکواندو و شاگرد مینو مداح برای آموزش دختران تکواندوکار قمی جذب شد و همین روند در بخش دختران نیز به موازات بخش پسران ادامه دارد. در بخش بانوان در پومسه کبری سخایی وطن از مدال آوران ما بود و محمد صفایی در قالب تیم ملی “ب” تکواندو به مسابقات قزاقستان و کمپ تمرینی پرو اعزام شد و محمدرضا شعبانی نیز در رویدادهای بین‌المللی پا را تکواندو شرکت کرد.

برگزاری ۱۱ دوره آموزشی و کمبود مربی

درحوزه آموزش نیز ۱۱ دوره آموزشی تئوری و عملی در بخش مردان و زنان برگزار کردیم که در تاریخ تکواندوی قم بی نظیر است. این دوره‌ها شامل مربیگری درجه ۳، مربیگری درجه ۲ بانوان، مربیگری درجه ۳ و ۲ مردان که به صورت کشوری برگزار شد، داوری درجه ۲ مردان و داوری درجه ۲ و ۳ بانوان، دوره‌های تئوری درجه ۲ و ۳ مردان و زنان بوده است. حاصل این دوره‌ها اضافه شدن ۴۸ مربی از سال ۹۸ به جمع مربیان تکواندوی قم است.

اگر جمعیت قم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر باشد ما تنها ۱۰۰ مربی فعال داریم بنا بر این کمبود مربی تکواندو حس می‌ش

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده