سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو زنان گفت: اردوی ملی‌پوشان از دی‌ماه آغاز شد، با توجه به مراحلی همچون مسابقات انتخابی، تورنمنت بین‌المللی کیش، رقابت‌های لیگ و در نهایت اردوی صربستان که پشت سر گذاشته شد و توانمندی و عملکردی که هوگوپوشان در این مدت از خود نشان دادند؛ تکواندوکاران غربال شدند و در نهایت این نفرات برای حضور در این میدان بزرگ انتخاب شدند.

تیم‌ملی تکواندو زنان کشورمان از دی‌ماه سال گذشته اردوی خود را برای آماده‌سازی به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019 آغاز کرده است پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله مسابقات انتخابی، شرکت در تورنمنت بین‌المللی کیش و اردوی صربستان در نهایت روز گذشته (دوشنبه – 19 فروردین‌ماه) ترکیب خود را شناخت.

مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان کشورمان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص انتخاب تکواندوکاران گفت: اردوی ملی‌پوشان از دی‌ماه آغاز شد، با توجه به مراحلی همچون مسابقات انتخابی، تورنمنت بین‌المللی کیش، رقابت‌های لیگ و در نهایت اردوی صربستان که پشت سر گذاشته شد و توانمندی و عملکردی که هوگوپوشان در این مدت از خود نشان دادند؛ تکواندوکاران غربال شدند و در نهایت این نفرات برای حضور در این میدان بزرگ انتخاب شدند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد ناعادلانه و با اطلاعات ناقص در خصوص تصمیمات کادرفنی قضاوت می‌کنند؛ این طور برداشت شده که مهلا مومن‌زاده بدون دلیل وارد اردو شده و این صحبت کاملا اشتباه است. مهلا در مسابقات آزاد کشوری به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو حضور نداشت و با توجه به مجوز کتبی پزشکی که ارائه شده بود موافقت کردیم در این مرحله شرکت نکند؛ پس از آن نیز با وجود آسیب در مرحله اول انتخابی حضور نداشت. مریم ملکوتی‌ هم دقیقا همین شرایط را داشت و هر دو به یک شکل به مرحله دوم انتخابی راه پیدا کردند با این تفاوت که مریم در مسابقات قهرمانی کشور مدال طلا کسب کرده بود.

کمرانی خاطرنشان کرد: ملکوتی به واسطه قهرمانی در مسابقات کشوری در رقابت‌های آزاد حضور نداشت، در مرحله اول هم به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا نتوانست شرکت کند و این هوگوپوشان در دو وزن مختلف وارد اردو شدند. مهلا در وزن سوم در مرحله دوم انتخابی توانست اول شود اما در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی – کیش همانند مریم نتیجه را واگذار کرد. پس از آن تصمیم گرفتیم تا مهلا در وزن یک مبارزه کند چراکه در وزن دوم نیز برابر ناهید باخت.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: صحبت‌هایی که در خصوص وزن کم کردن بچه‌ها مطرح می‌شود از نظر علمی درست نیست چراکه بچه‌ها درصد چربی بالایی دارند و هنگامی که وزن کم می‌کنند به حد طبیعی می‌رسد. دختران تکواندو در بحث وزن می‌بایست حرفه‌ای تر عمل کنند و نباید دائما ما این موضوع را به آنها گوشزد کنیم.
کمرانی اینطور ادامه داد: ما پس از مسابقات کیش تصمیم گرفتیم یلدا ولی‌نژاد نیز در وزن پنجم مبارزه کند و دقیقا همانند شرایطی که برای مهلا در نظر گرفته شد. مومن‌زاده در اردو آمادگی نداشت وزن خود را کم کند و زمانی تصمیم گرفت که دیر بود؛ با توجه به انگیزه ملکوتی‌خواه نام او را در سایت مسابقات ثبت کردیم و سپس سعی کردیم نقاط ضعف او را برطرف نماییم.

وی خاطرنشان کرد: وجود اشخاص به ظاهر دلسوز که ناعادلانه قضاوت می‌کنند مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برد و این جوسازی‌هایی که صورت می‌گیرد اصلا به نفع ملی‌پوشان نیست. مهلا و مریم هر زمان برابر یکدیگر قرار می‌گرفتند مهلا برنده میدان بود اما با این حال وقتی ما دیدیم مریم انگیزه بالاتری برای حضور دارد او را انتخاب کردیم اما متاسفانه ملکوتی‌خواه بدون هیچ دلیل تنها انصراف خود را اعلام کرد و برای من خیلی عجیب بود.

سرمربی تیم زنان افزود: در صربستان تورنمنت داخلی میان تکواندوکاران نوجوانان برگزار می‌شد و سرمربی این کشور با توجه به حضور ما از تکواندوکاران رده سنی بزرگسالان دعوت کرد تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. ما نه به عنوان مسابقه انتخابی بلکه برای مبارزه با سیستم Dae do و همچنین به منظور اینکه هر تکواندوکار خود را محک بزند یک رقابت تدارکاتی برگزار کردم؛ با توجه به اینکه صربستان در وزن اول و دوم هوگوپوشی نداشت ما بالاجبار از مریم خواستیم در وزن بالاتر مبارزه کند و به نظرم دلیل انصراف او همین موضوع بود. 

کمرانی خاطرنشان کرد: ناهید کیانی بارها در میادین مختلف مسابقه داده و در وزن خود حرف اول را می‌زند؛ پریسا جوادی نیز توانسته در رقابت‌ها توانایی خود را ثابت کند. یلدا ولی‌نژاد در مسابقات کیش توانست طلایی قهرمانی آسیا را بزند و با توجه به جایگاه بالایی که در رنک خود دارد یکی از شانس‌های کسب مدال ما است و در میدان مبارزه علاوه بر ارتباط خوبی که با مربی می‌گیرد از جنگندگی بالایی برخوردار است.

وی افزود: کیمیا همتی نیز خودش را به ما ثابت کرده و برایش فرقی ندارد در کدام میدان مبارزه می‌کند؛ همواره با جسارت بالا به مصاف حریف می‌روید و جنگندگی و شجاعت او باعث شد تا به او امید زیادی داشته باشیم. علاوه بر عملکرد حرفه‌ای بدون حاشیه تمرینات خود را پیگیری می‌کند و در تورنمنت کیش نیز با شکست دادن طلایی بازی‌هایی آسیایی توانست رضایت ما را جلب کند.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو زنان تصریح کرد: اکرم نیز در وزن 73- کیلوگرم به میدان می‌رود و نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی داشته و این موضوع را در صربستان با شکست طلایی بازی‌های المپیک ثابت کرد؛ امیدوارم در مسابقات جهانی نیز همین‌طور با انگیزه عمل کند. انتخاب‌ها همگی با دلیل، منطق و جلسات مختلف صورت گرفته و امیدوارم هریک بتوانند با همت از مدال‌آوران جهانی باشند. 

کمرانی با اشاره به دلیل حذف زهرا شیدایی گفت: با دلایل فنی این تصمیم را گرفتیم؛ با توجه به اینکه شیدایی رنک ندارد و از نظر فنی رضایت ما را جلب نکرد نتوانستیم حضور او را در این رویداد داشته باشیم امیدوارم زهرا راه خود را پیدا کند و تجربه این اردو بتواند به او کمک خوبی باشد.

وی در پایان گفت: در نهایت از فدراسیون تکواندو و هچنین استاد خلیفه که شرایط حضور ما در اردوی صربستان فراهم کردند تشکر می‌کنم. "دراگان" سرمربی تیم ملی در این اردو خیلی به ما کمک کرد و در این شرایط اقتصادی کلیه هزینه های تیم را برعهده گرفته و همچنین ما توانستیم با مدال‌آوران آنها کار کنیم که این موضوع تجربه خوبی برای بچه‌های ما بود و دختران ایرانی متوجه شدند هیچ چیز کم ندارند و امیدوارم در میدان جهانی نیز بتوانند با اعتماد به نفس بالا مبارزه نمایند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده