سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

در نشست خبری و با نگاهی گذرا به عملکرد تکواندو البرز

البرز نام پایتخت تکواندو ایران را یدک میکشد

در روزهای پایانی سال مسئولین هیات تکواندو البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه عملکرد این هیات پرداختند.

به گزارش روابط عمومی  فدراسیون تکواندو و به نقل ازهیات تکواندو استان البرز،نشست خبری مسئولین هیات تکواندو با اصحاب رسانه و نخبه های ورزشی نویس استان ظهر روز چهارشنبه 16 اسفند ماه در محل سالن اجتماعات اداره ورزش کرج و به میزبانی هیات تکواندو شهرستان کرج برگزار شد.

در این نشست خبرنگاران استان ضمن پرسش و پاسخ تحلیلی بر عملکرد هیات تکواندو استان در فازهای مختلف داشتند و هیات تکواندو را به عنوان یکی از هیات های برتر در حوزه عملیاتی و افتخارآفرینی و رسانه ای معرفی کردند.

در ابتدای نشست فرهاد اصلانی دبیر هیات تکواندو استان با قدردانی از حضور خبرنگاران و پوشش رسانه ای فعالیت های تکواندو البرز گفت: اینجانب غریب به 18 سال در تکواندو استان حضور داشته ام و مشکلات این رشته مهیج المپیکی را از نزدیک لمس کرده ام اما بر حسب تجربه به این نتیجه رسیده ام که برای خلق اتفاقات خوب و رسیدن به ننایج دلخواه و مطلوب در این حوزه باید همه امور با خرد جمعی انجام شود،کما اینکه این اتفاق در هیات استان رخ داده است و کلیه تصمیمات مهم و انتصابات ما با مجموع نظرات پیشکسوتان ،کمیته فنی و صاحب نظران این رشته رقم خورده است.

وی در ادامه گفت:از بدو ورودمان به هیات استان مهمنرین دغدغه بنده و همکارانم برطرف نمودن کمبود های سخت افزاری بود تا بدون نگرانی در خصوص این دست مسائل به دیگر موارد فنی و مهم بپردازیم،از این رو پس از احیای خانه تکواندو با امکانات مطلوب در صدد برنامه ریزی و اجرایی نمودن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برآمدیم ،خوشبختانه آمار و ارقام در خصوص عملکرد استان گویای تلاش همه ارکان از مسئولین هیات تا قهرمانان،مربیان،داوران و خانواده پرافتخار تکواندو میباشد.

اصلانی افزود: در پی راه اندازی پایگاه قهرمانی و استعداد یابی و تمرینات مستمر تکواندوکاران در پایگاه به نتایج خوبی دست یافتیم که ماحصل ان کسب دو عنوان قهرمانی و سومی در رقابتهای قهرمانی کشور بود و 74 مدال در مجموع اعزام تیم های استان به رقابتهای قهرمانی کشور در رده سنی خردسالان،نوجوانان وهان مادانگ کسب کردیم.

وی در پاسخ به امید کسب سهیمه المپیک از سوی نمایندگان استان البرز گفت: از زمان ورود ما به راس تکواندو اقدامات گسترده ای صورت گرفته است اما در خصوص بازیکن سازی و و روانه کردن یکی از قهرمانان استان به آوردگاه المپیک زمان زیادی در اختیار نداشتیم ،کما اینکه به قدرت تک تک تکواندوکاران استان ایمان داریم،اما در خصوص نحوه کسب سهمیه و رنکینگ بیشتر راه طی شده بود و برای اینکه بتوانیم سهمیه ارزشمند المپیک را داشته باشیم مستلزم صرف زمان بیشتری است اما این قول را می دهم در دور بعدی المپیک تکواندو البرز در این مهم سهیم باشد.

ضمن انکه مهدی حاجی موسایی نیز امکان حضور در المپیک را داشت اما با توجه به سیاست های فدراسیون و نظر کمیته فنی مبنی بر اعزام بازیکن در سنگین وزن به این رویداد متاسفانه این بازیکن علی رغم همه شایستگی هایش نتوانست به این رقابتها اعزام گردد.

دبیر هیات تکواندو استان با اشاره به برگزاری 11 لیگ در سه بخش کیوروگی،هان مادانگ و پومسه در دو بخش آقایان و بانوان با حضور بیش از 1000 نفر گفت: در کلیه رده های سنی و کمربندی لیگ های پویایی به منصه ظهور رسید که میتوان به جرات اذعان داشت با برگزاری لیگ های منظم و استعدادیابی از بطن این لیگ ها پشتوانه سازی قوی در این حوزه داشتیم که در زمان نه چندان دور نتیجه آن نمایان خواهد شد و قطعا البرز به عنوان قطب تکواندو کشور حرف های بسیاری در همه رده های سنی در عرصه های ملی و بین المللی خواهد داشت حضور 30 اردونشین طی سال جاری جهت اعزام به رقابهای بین المللی و هدایت تیم های ملی توسط 7 مربی استان گواه بر این مهم میباشد.

اصلانی افزود:67 مدال در رویداد های جهانی،آسیایی و تورنمنت های بین المللی در دو بخش آقایان و بانوان ره اورد قهرمانان البرزی در سال جاری بوده است که ثبت این آمار و ارقام باعث گردیده هیات تکواندو به عنوان هیاتی افتخارآفرین و مدعی در بین هیات های استانی و کشوری شناخته شده است و همواره بر روی قدرت تکواندو البرز حساب ویژه ای باز شود.

این مسئول ادامه داد:با همکاری و همیاری کمیته های مختلف استان و هیات های شهرستان ها عملکرد قابل قبولی برای تکواندو استان در سالی که گذشت رقم خورده است و خوشبختانه این مهم با انسجام و همدلی به بهترین شکل ممکن نمود یافته است،البته انعکاس و نشر همه موفقیت های استان با تلاش ستودنی کمیته روابط عمومی به سمع و نظر همگان رسیده است و با ابزار رسانه و بسترهای مجازی ،ایده پردازی و اجرای برنامه های نو در حوزه روابط عمومی رضایت حداکثری را به همراه داشته است که این مهم قابل تقدیر است.

کوروش رجلی نائب رئیس هیات تکواندو در بخش دیگری از این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود،وی در ابتدای امر با اشاره به برگزاری تمرینات مستمر در پایگاه استعدادیابی استان گفت:پس از مهیا نمودن امکانات سخت افزاری شاهد حضور بیش از 700 تکواندوکار بصورت رایگان در محل پایگاه بودیم که همه این عزیزان از تجربیات مربیان فنی و کاربلد استان استفاده لازم را بردند و تحت آموزش قرار گرفتند که این مهم از اتفاقات کم نظیر در کشور و حتی جهان بود.

وی با گریزی بر عملکرد هیات استان گفت: با وجود اینکه افتخارات زیادی بنام استان پر آوازه البرز در سال 1402 ثبت گردیده است اما در نهایت هنوز این استان با ظرفیت پیش رو جای کار بسیار فراوانی دارد ما باید در بهترین حالت و شرایط به اوج قله افتخارات برسیم.

رجلی با ابراز نارضایتی از عدم توجه کافی به این رشته المپیکی در استان افزود: علی رغم همه فعالیت های شبانه روزی و افتخار آفرینی آنطورکه باید از حمایت های مسئولین استان برخوردار نیست و دیگر رشته هایی که شاید یک سوم افتخارات تکواندو راندارند از امتیازات بیشتر و بهتری بهره مند هستند،امیدوارم مسئولین با نگاه ویژه به این رشته رزمی ما را در نیل به مقصود نهایی یاری نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه در همه بخش های تکواندو برنامه داریم تصریح کرد: در بخش هایی از قبیل پاراتکواندو،پومسه و هان مادانگ که پیشتر از این مغفول مانده بود برنامه داریم و فراخوان های متعددی برای جذب ،پرورش و حفظ مستعدین این رشته ها داده ایم.

وی خاطر نشان ساخت: هیات تکواندو تنها هیاتی است که سند راهبردی با چشم انداز ده ساله ترسیم کرده است که انشالله ماحصل آن کسب مدال های رنگارنگ در رقابتهای جهانی و المپیکی باشد.

رجلی افزود:علاوه بر بحث استعداد یابی ،فعالیت در حوزه قهرمانی و برگزاری لیگ ها و مسابقات قهرمانی با همراهی کمیته های آموزش ،آزمون اتفاقات خوبی در این دو کمیته رخ داد بیش از 14 کارگاه آموزشی و دوره های ارتقاء مربیگری و داوری در گستره کشوری در استان به مرحله اجرایی رسید و این مهم نشانگر اهمیت موضوع آموزش میباشد زیرا در سایه اجرا نمودن این قبیل برنامه ها میتوان انتطار بروز توام قهرمانی،پهلوانی و پیشرفت را داشت.

نائب رئیس هیاتت تکواندو بیان داشت: تیم های استان البرز در سال جاری نیز حضور موفقی در رقابتهای لیگ کشور داشتند حضور 70 تیم در قالب دو بخش کیوروگی و پومسه گویایی حضور پررنگ تکواندو البرز در همه عرصه ها میباشد،حضور دو تیم البرزی در لیگ برتر جوانان و بزرگسالان در بخش بانوان و کسب عنوان سومی تیم پایگاه سلامتی رها و نائب قهرمانی تیم دلتا بناد کوکی در لیگ نونهالان کشور در بخش بانوان گوشه ای از توانمندیهای استان در این حوزه میباشد ضمن آنکه تیم های درنا، یاسین پیش رو و بایوران در بخش آقایان نیز عناوین اول ،دوم و سوم را برای استان البرز به ارمغان آوردند.

وی گفت به جد به دنبال نهادینه کردن شعار البرز پایتخت تکواندو ایران هستیم و در این مسیر گام های بلند و مثبتی نیز برداشته ایم ،امیدوارم با همیاری مسئولین استان،و خانواده پرافتخار تکواندو به عنوان سرمایه های اصلی استان به اهداف متعالی پیش رو دست یابیم و بتوانیم دین خود را به تکواندو استان ادا کنیم.

در مجموع گفت و شنودهایی که در این نشست گذشت نیمی از این آمار خلق شده بدست بانوان تکواندوکار استان بوده است نرگس حسینی به عنوان نائب رئیس هیات تکواندو از سال پرهیاهو و پرنشاط تکواندو در حوزه بانوان سخن راند و گفت:بانوان البرز در سال جاری در همه زمینه ها پیش رو بودند و پا به پای تکواندو آقایان در همه حوزه ها فعالیت داشتند نمونه بارز آن حضور بیش از 2500 نفر تکواندوکار در دو رویداد قهرمانی استان بودیم که این امار در کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: استان البرز در حوزه قهرمان پروری و اعزام های برون مرزی همواره حرف اول را میزند و تاکنون اعزامی بدون نماینده از استان البرز نداشته ایم،خوشبختانه د ر رده سنی نوجوانان قهرمانان بنامی آماده حضور در اردوهای ملی راداریم،تعداد فراوانی از دختران جوان ما نیز به اردوهای ملی راه یافتند و حائز مقام گردیدند.

در مسابقات اخیر جام باشگاه های آسیا،جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی هوگوپوشان البرز مدال های خوشرنگی را کسب کردند،تیم یک دست و بومی هیات تکواندو استان البرز در رقابتهای جام باشگاه های آسیا موفق به احراز عنوان سومی شد.

این مسئول تصریح کرد: تکواندو بانوان دچار تحول عظیمی گشته است و انگیزه و علاقه به این رشته در جای جای استان موج میزند.

حسینی خاطر نشان ساخت: پی آمد اتحاد و همدلی که در استان وجود دارد به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه بانوان خواهیم بود و مسیر جذب و پرورش و پشتوانه سازی هموارتر خواهد گشت.

وی با گریزی بر برنامه های اجرایی هیات گفت: شش دوره آزمون ارتقاء کمربند در استان برگزار شده،با اجرای برنامه کارگاه های پیش آزمون شاهد رشد فنی و پیشرفت شرکت کنندگان در آزمون ها بودیم.

نائب رئیس بانوان باقدردانی از ارکان هیات و کمیته های فعال گفت: در سالی که گذشت با اجرای برنامه های زیربنایی ،سخت افزاری ،استعداد یابی ،کارگاه های تخصصی آموزشی شاهد پایه ریزی منسجمی بودیم تا در سال آتی با اتکاء به این پی ریزی خیز بلندی برای اجرای اهداف بلند مدت هیات تکواندو استان باشیم.

این مسئول با قدرانی از همراهی همیشگی اصحاب رسانه گفت:تنها در صورت وفاق،تلاش و اتحاد در همه حوزه ها میتوانیم صدای بلند تکواندو استان در گود ورزش کشور باشیم.

 

 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده